Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Witam. Kupiłem laptopa na allegro lokalnie w licytacji za parę tysięcy złotych, sprzedający miał w treści ogłoszenia zawartą informację, że sprzęt jest na gwarancji producenta od grudnia 2022 na podstawie faktury, którą oczywiście dołączy do zakupionego przedmiotu. Oczywiście takowej faktury nie otrzymałem i nie mogę się jej doprosić, sprzedający mydli mi oczy a mija już drugi tydzień.
W allegro protect jest informacja
"Sprzedający nie dołączył do przedmiotu faktury, gwarancji lub paragonu
Czy moge starać się o rekompensatę: NIE"
Nie jest określone konkretnie czy chodzi o wystawianą fakturę bezpośrednio przez sprzedającego czy jakąś fakturę zewnętrzną, wiec nie jest to precyzyjne.
Z drugiej strony w regulaminie jest zapis
" otrzymał; b) otrzymał Towar niezgodny z zawartą umową, posiadający wartość istotnie niższą od Towaru opisanego w ofercie"
Zatem w moim przypadku ten sprzęt może w ogóle nie jest na gwarancji a sprzedający od początku o tym wiedział a chciał tylko podnieść wartość przedmiotu oszukając, że taką fakturę ma.
Zatem nie jestem pewny czy taka sytuacja podlegała by pod allegro protect?
Sprawdź po numerze seryjnym do kiedy produkt jest na gwarancji oraz czy gwarancja nie jest udzielana tylko pierwotnemu nabywcy.
Co do faktury, to sprzedawca na twoje żądanie powinien wystawić fakturę lub rachunek (bez względu na to czy to firma czy osoba prywatna). Poza tym zawsze możesz reklamować u sprzedawcy z tytułu rękojmi lub niezgodności z umową (w zależności od tego czy kupiłeś od osoby prywatnej czy firmy).
No próbuje otrzymać kwit od niego.
Moim zdaniem to należy składać reklamację na niezgodność towaru z opisem, miała być FV to musi być, załóż dyskusję i tam zobaczysz jak się sprawa potoczy: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
Nie pokazuje na liście tego zakupu.
O, na liście nie widziałem tego zakupu do dyskusji a tu tak. Dzięki
@BiereToCos Skonsultuję Twoje pytanie z zespołem Allegro Protect i wrócę do Ciebie z odpowiedzią, gdy tylko dostanę informacje zwrotne.
Dzięki, coś czuję, że ta informacja się przyda tutaj.
Zacznijmy od nowa kupiłeś laptop jeśli w warunkach zakupu sprzedający nie wyłączył lub ograniczył rękojmii to masz 2 lata tej rękojmi i nie obchodzi cię czy on ma fakturę czy nie ma bo nawet jak gwarancja producenta się skończy to on odpowiada za rękojmie 2 lata od zakupu. Co do samej faktury to podaj link do oferty żeby sprawdzić czy dokładnie napisano że ma dołożyć fakturę do laptopa czy że laptop jest kupiony na fakturę z dnia. Bo ta faktura może być imienna i mieć dane osobowe może adres czy pesel czy nip czy cholera wie co jeszcze z danych wrażliwych sprzedającego np może kupił na firmę a odsprzedaje jako prywatny etc a może to od osoby trzeciej prezent niewypał
@BiereToCos rozpocznij proszę dyskusję ze sprzedającym przez ten formularz i przedstaw w niej proszę swoje stanowisko i oczekiwania. Wówczas sprzedający będzie miał 24 godziny na odniesienie się do sprawy (czasu nie liczymy w weekendy oraz w dni świąteczne), a jeśli tego nie zrobi, będziesz mógł poprosić nas o wsparcie. Na pewno postaramy się pomóc Ci rozwiązać problem z fakturą.