Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Kupiłem przedmiot na allegro lokalnie który do mnie nie dotarł, paczka zaginęła tak mówi InPost. Złożyłem wniosek do allegro protect ale został wsztrzymany ze względu na to że allegro złożyło reklamacje o zwrot kasy lub dostarczenie paczki. Sprzedający nie bardzo się poczuwa żeby wgl cokolwiek zrobić w tym kierunku żeby sprawę zakończyć, ale zauważyłem że sprzedający po raz kolejny wystawił 2 ogłoszenia, tym razem licytacje z tym samym przedmiotem i tymi samymi zdjęciami. Można coś z tym zrobić czy trzeba czekać na odpowiedź inpostu?
@NoNaame Jeśli chodzi o Allegro Protect, trzeba czekać.
Natomiast sprzedający odpowiada za dostępność oferowanego towaru. Czy był to unikatowy przedmiot? Jesteś pewien, że sprzedający nie może posiadać więcej egzemplarzy?
Z allegro to podejrzewam jaka będzie odpowiedź, a co do ogłoszeniodawcy nie był to towar unikatowy ale był w dobrej cenie i w miarę szybko się sprzedały oba egzemplarze, potem pojawiło się kolejne ogloszenie i teraz dwa koleje z tym samym opisem i tymi samymi zdjęciami, raczej małe prawdopodobieństwo że prywatna osoba obraca takim ilościami tego przedmiotu ponieważ ogólnie jest to dość droga zabawa a tak jak pisałem wyżej była dobra cena więc myślałem że trafiłem na okazje
@NoNaame według prawa sprzedający prywatny odpowiada za paczkę do momentu wydania jej przewoźnikowi więc za co ma się poczuwać? Zrobił co do niego należało ma na potwierdzenie nr listu przewozowego tyle w temacie
Chociaż by do tego żeby złożyć reklamacje, ponieważ on to powinien zrobić, po drugie nawet InPost nie wie nic bo gość nie bardzo chciał opisać jak paczka była spakowana, więc podejrzewam że mógł sobie otworzyć i zamknąć paczkomat i tyle
@NoNaame W przypadku zaginięcia przesyłki po jej nadaniu to kupujący musi złożyć reklamację.
Sprzedający odpowiada do momentu jej nadania.
"podejrzewam że mógł sobie otworzyć i zamknąć paczkomat i tyle "
Inpost nie będzie miał problemu ze sprawdzeniem tego - każdy paczkomat jest monitorowany.
Czytałem co innego, a co do monitoringu to może i mają ale żeby zobaczyć nagranie to już problem mają
@NoNaame "Czytałem co innego" - co dokładnie masz na myśli?
Że sprzedający powinien zgłosić reklamacje, tak wiem co jest napisane na allegro, ale wiem też że próby kontaktu z gościem przez są utrudnione i nie odpowiada na maile i nie odbiera telefonu
Przez InPost
regulamin allegro a allegro lokalnie to są dwa różne regulaminy
kupujesz od firmy na allegro sprzedawca odpowiada za paczkę do momentu jej doręczenia
kupujesz od osoby prywatnej na allegro lokalnie sprzedawca odpowiada za paczkę do momentu jej nadania
@NoNaame Gdyby zakup był dokonany u przedsiębiorcy to tak - wtedy odpowiada on do momentu doręczenia i to on składa reklamację.
W przypadku transakcji pomiędzy osobami prywatnymi odpowiedzialność i niebezpieczeństwo uszkodzenia / utraty przesyłki przechodzi na kupującego w momencie jej nadania - czyli jak już pisałem - umieszczenia jej w paczkomacie lub przekazania kurierowi.
@NoNaame nie masz racji reklamuje paczkę odbiorca czyli kupujący
Ok
@NoNaame "Sprzedający nie bardzo się poczuwa żeby wgl cokolwiek zrobić w tym kierunku żeby sprawę zakończyć"
Jeśli zakupiłeś od osoby prywatnej to zgodnie z przepisami jego odpowiedzialność za paczkę kończy się w momencie nadania przesyłki - tj. umieszczenia jej w paczkomacie lub przekazania kurierowi.