Anulowanie zakupu na Allegro Lokalnie

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Dzień dobry,
Kupiłem wczoraj przedmiot, który został sprzedany poza allegro przed wycofaniem go z aukcji. Zostałem o tym powiadomiony dopiero dziś rano a transakcja pieniężna została już zakończona. Nie ma opcji anulowania zakupu, zbliża się 6 grudnia na który miał być ten prezent, więc nie za bardzo ma czas aby czekać 24h na możliwość pomocy ze strony Allegro w otwartej dyskusji i 14 dni na możliwość ubiegania się o zwrot pieniędzy.
Czy jest jakieś szybkie wyjście z tej sytuacji i czy transakcja może być w jakiś sposób anulowana przez moderatorów?
- Etykiety:
-
zwrot

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dyskusja została już otwarta i obydwoje ja ze sprzedającym odpowiedzieliśmy w niej. Sprzedający chce zwrócić pieniądze, ale czeka na odpowiedź Allegro w sprawie anulowania zakupu. Problem w tym, że o Pomoc Allegro można ubiegać się dopiero po 24h od jej otwarcia. Czy można dać im znać wcześniej aby zabrali głos?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Hamstermeister Sprzedawca na nic nie musi czekać, może oddać pieniądze od razu. Tak, na pomoc Allegro musisz czekać 24 godziny.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Na AL zakup od osoby prywatnej nie ma czegoś takiego jak anulowanie. Musisz się dogadać ze sprzedającym w sprawie zwrotu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Hamstermeister Jeżeli godzisz się na zwrot pieniędzy, podaj sprzedawcy nr konta bankowego i domagaj się niezwłocznego zwrotu środków. Na Lokalnie sprzedawca inaczej nie odda, musisz podać nr konta. Jeśli będzie problem, pozostaje Ci tylko Dyskusja i Program Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Hamstermeister przykro mi, ale nie mamy możliwości anulowania Twojego zamówienia na Allegro Lokalnie. To co zaproponowałeś w dyskusji to jedyny sposób na zwrot środków. Podaj proszę kupującemu numer Twojego konta w banku.
Na podstawie potwierdzenia zwrotu wpłaty sprzedający będzie mógł złożyć wnioske o zwrot opłaty za obsługę transakcji (zwrot prowizji).
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mógłbym prosić o zabranie głosu kogoś z Allegro w dyskusji? Sprzedający upiera się przy tym, aby czekać na ich odpowiedź a 24h w tę czy w drugą stronę to przed świętami spora ilość czasu i zależy mi na jak najszybszym załatwieniu sprawy, jako, że w grę nie wchodzą małe pieniądze.
Pozdrawiam.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Hamstermeister oczywiście, poprosiłam o wypowiedź naszego pracownika w dyskusji.
Mam nadzieję, że sprawa szybko się wyjaśni i otrzymasz zwrot wpłaty.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprzedający jeszcze nie odpowiedział na wiadomość przy ogłoszeniu, czy też w otwartej dyskusji pomimo tego, że logował się dwukrotnie od wczoraj. Tak z ciekawości, jakie są zabezpieczenia na Allegro Lokalne poza "dobrą wolą" sprzedającego w ramach zwrotu pieniędzy? Jeśli powiedzmy taka osoba będzie unikała zwrotu należności to jedyną opcją jaka zostaje jest czekanie 14 dni na złożenie wniosku w sprawie odszkodowania? W okresie jak np ten teraz przedświątecznym trochę to "dziurawy" system przez który jedynie kupujący jest poszkodowany..

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Hamstermeister, jeśli Sprzedający nie wywiąże się ze swoich obowiązków, możesz wypełnić wniosek o Program Ochrony Kupujących, przy czym zrobisz to od 14 do 180 dni po zakupie.
Moderatorka
_____________
Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Co jest totalnie bez sensu w wypadku jak np ten, gdzie jest jasno udowodnione, że przedmiot nie został sprzedany / wysłany, o czym pisał sam sprzedający w dyskusji a pieniądze są u niego na koncie, na które życzliwie muszę teraz czekać aż zdecyduje się je przesłać.