anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kłopot ze sprzedającym - co w takiej sytuacji robi Allegro

rtfservice
#8 Zapaleniec#

Mam pytanie do mądrzejszych ode mnie: Jak wygląda w praktyce ochrona kupującego przez Allegro???Bo wg. mnie raczej nie ma z nią nic wspólnego...

Chronologicznie:

11 marca wygrałem licytację,wpłata pieniędzy przez BLIK.

12 marca wiadomość od sprzedającego,żeby podać numer konta do zwrotu pieniędzy,bo transakcja nie dojdzie do skutku. Od tego czasu cisza.

15 marca zgłaszam sprawę do Allegro,że nie otrzymałem towaru,

17 marca odpowiedź,że oczekują na odpowiedz sprzedającego. Sprzedający informuje,że musi najpierw mieć aktywne Allegro Finanse do zwrotu pieniędzy,

20 marca- brak reakcji Allegro. Informuje,że sprawę kieruję do organów ścigania

20 marca-Administracja zwraca uwagę,że konto aktywne, Sprzedający,że nie. I tak  w kółko.

23 marca-Odpowiedź Allegro: Proszę o odrobinę cierpliwości. Jeżeli sprawa nie zostanie wyjaśniona w terminie wskazanym przed Administratora (do końca dzisiejszego dnia), proszę skorzystać z przycisku „poproś o pomoc Allegro”.

23 marca Allegro prosi o zwrot należności i załączenie potwierdzenia w ciągu 24h od godziny 19:41

24 marca Sprzedający nadal podtrzymuje,że nie działają mu Allegro płatności. W odpowiedzi dostaje informacje o kontakcie z administracją i przypomnienie,że ma czas do 19:41 na przesłanie potwierdzenia zwrotu środków. 

24 marca o 19:57 klikam: Poproś o pomoc allegro.

24 marca Odpowiedz allegro: Oczekujemy na załączenie przez Sprzedającego potwierdzenia...

25 marca Nadal nic: Nadal allegro oczekuje...(chyba tylko na cud)

25 marca: Allegro po raz kolejny daje 24h na przesłanie potwierdzenia dokonania wpłaty...

Czy tak ma wyglądać Program Ochrony Kupujących??? Przecież to jawna kpina bujać się tak długo z nieuczciwym sprzedawcą??

 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

kostas11
#21 Demiurg#

To jest rozpoczęty spór a nie Program ochrony kupujących tu link jak postępować 

Jak skorzystać z Programu Ochrony Kupujących

  • 1. Zgłoś sprawę na Policję.

    Możesz to zrobić sam (pobierz zgłoszenie i zanieś je na Policję) lub w przypadku nieotrzymania towaru poprosić, abyśmy my zgłosili sprawę.

  • 2. Wypełnij wniosek

    Podczas wypełniania wniosku poprosimy Cię o zdjęcia:

    • obu stron dokumentu tożsamości,
    • potwierdzenia zgłoszenia sprawy na Policję (jeśli sam zgłaszasz sprawę),
    • dowód wpłaty (tylko, jeśli nie płaciłeś przez Allegro Finanse).
  • 3. Poczekaj, aż rozpatrzymy Twój wniosek

    Zajmie nam to maksymalnie 30 dni roboczych od złożenia wniosku.

 

https://dlakupujacych.allegro.pl/bezpieczenstwo/program-ochrony-kupujacych/warunki-skorzystania

________
Κώστας
oznacz moderatorów

rtfservice
#8 Zapaleniec#

Spór sporem. Próbuje skorzystać z POK i na pierwszej stronie mam wpisać nazwę sprzedającego,numer przedmiotu albo nazwę z opisu aukcji. Odpowiedź: brak zamówień. 

Nie mam możliwości złożenia wniosku. Możliwe,że dopiero jutro,bo mamy dzisiaj 14 dzień od zakończenia aukcji

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@rtfservice Dokładnie tak, wniosek do Programu Ochrony Kupujących możesz złożyć najwcześniej 14 dni po zakupie. 

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Spokojnie powoli szanujmy się - Sprzedawca zwróci pieniądze a allegro w tym pomoże

problem może być w tym, że allegro przelało pieniądze na subkonto do którego użytkownik może nie mieć dostępu

zgłoszenie na tym etapie sprawy na policję jest przedwczesne i może być potraktowane jako fałszywe zgłoszenie przestępstwa

oznacz moderatorów

rtfservice
#8 Zapaleniec#

Właśnie temat sam się rozwiązał. Natychmiastowa wręcz decyzja Allegro o zwrocie środków na konto w POK i przejęcie sprawy. Rada do administratorów: czytajcie proszę treść sporów,bo niepotrzebne są nerwy i wydłuża to czas oczekiwania na rozwiązanie.

Temat można zamknąć 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Z POK a nie po prostu sprzedawca aktywował payu i poszedł zwrot z payu 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

rtfservice
#8 Zapaleniec#

Z POK. Złożyłem wniosek i po 15 minutach odpowiedź o przyznaniu zwrotu. Czekam na przelew z allegro. Kłopoty sprzedającego,to już mnie nie interesują 🙂

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@rtfservice  Nie z POK. Żeby dostać rekompensatę z POK, trzeba złożyć zawiadomienie na policję i do Allegro wysłać  numer sprawy.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@WREDZIA-W1 Wredziu, nie we wszystkich sprawach w Programie Ochrony Kupujących zawiadomienie z policji  jest wymagane. Każdy wniosek jest rozpatrywany indywidualnie. 

   Ola
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ Aaaaa. Dzięki za rozjaśnienie mroku 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ a tak może w procentach ile na ile?

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@RED Nie chcesz wiedzieć.. 😛 

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@RED procentów nie mam - ale ponieważ zdecydowana większość przypadków dotyczy braku towaru (a nie jego niezgodności z opisem), również w zdecydowanej większości przypadków zgłoszenie na policję nie jest wymagane.

oznacz moderatorów

Client:72746213
#7 Wielbiciel#

Jestem w podobnej sytuacji tyle że na allegrolokalnie, czy jeśli jest zerowy kontakt ze sprzedającym (ma nieważny numer telefonu) i nie wysłał towaru, nie odpowiedział też na spory allegro to czy muszę z tym łazić po policjach? czy normalnie dostanę zwrot kosztów? obawiam się że policja w ogóle nie da mi żadnej notatki ze względu na "niską szkodliwość społeczną" 😥

oznacz moderatorów