Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem przypadkowo na Allegro Lokalnie przedmiot z opcją odbioru osobistego, kiedy chcialem to anulować nie moglem znalezc takiej opcji. Po kontakcie sms ze sprzedającym dowiedziałem się od niego, że zostaly mu naliczone opłaty rzędu ponad 500zł. Potrzebuje bardzo pilnej pomocy. Jak mogę to anulować tak aby nie ponosić kosztów? Pozdrawiam
Na AL jeśli przez 5 dni nie opłacisz zamówienia samo automatycznie się wznowi .
Nawet w przypadku kiedy zaznaczylem opcje zapłaty przy odbiorze?
Pewny nie jestem czy przy odbiorze osobistym też tak jest ale poczekaj i sam zaobserwuj czy po 5 dniach u tego sprzedawcy o tej samej porze o której się aukcja kończyła z automatu się pojawi .
Sprzedawca po kontakcie odstąpił od umowy, lecz koszty ktore zostało naliczone dalej są. Co mam zrobić zeby nie musieć ich ponosić? Jakiś kontakt z Allegro?
@Client:74802695 Sprzedawca musi złożyć wniosek o zwrot prowizji, dobrze byłoby jakby dołączyć jakiś dowód twojej rezygnacji z zakupu.Tu masz :https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/oplaty-i-cenniki/jak-odzyskac-prowizje-od-sprzedazy-rabat...
@Client:74802695 Wszystkie odpowiedzi, które do tej pory padły w tym wątku są błędne, a ich autorzy usiłują wyprowadzić Cię w pole.
Ale po kolei:
1. Na Allegro Lokalnie w przypadku zapłaty za pobraniem lub przy odbiorze do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie wypełnienia i zatwierdzenia formularza dostawy. To jest Twój przypadek.
2. W tym samym momencie sprzedającemu jest naliczana opłata za obsługę transakcji. Ta opłata obciąża nie Ciebie tylko sprzedającego i co do zasady jest bezzwrotna.
3. 500 zł to byłaby bardzo wysoka opłata. Mam wrażenie, że sprzedawca próbuje Cię zastraszyć podając nieprawdziwą kwotę, jaką Allegro rzekomo naliczyło mu za obsługę tej transakcji.
4. Jeśli nie masz zamiaru wywiązywać się z zawartej umowy, to powinieneś poinformować o tym sprzedawcę na piśmie. Istnieje droga do uzyskania zwrotu poniesionej opłaty, ale sprzedawca będzie potrzebował wyraźnego potwierdzenia, że do sprzedaży nie doszło, żeby z niej skorzystać.
5. W każdym razie Ty, jako kupujący, nie ponosisz kosztów wystawienia i obsługi transakcji - patrz Regulamin Allegro - punkt 6.9.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:79179573 nie do końca punk 4 i 5, tak by było przy zakupie konsumenckiej, jeśli zakup jest osoba prywatna - osoba prywatna to nie można odstąpić od umowy 😞 więc w tym przypadku sprzedawca może dochodzić wywiązania się z umowy lub jak się dogadają i pokryją straty odstapić od umowy.
Co nie zmienia faktu że jak @Client:74802695 będzie współpracował ze sprzedawcą i napiszcie do allegro że to z jego winy jest szansa że sprzedawcy anulują bezzwrotną opłatę 🙂
@kostas11 Sprzedawca może dochodzić wywiązania się z umowy, ale tylko sądownie. Kupujący nie musi współpracować, może wysłać rezygnację. Sprzedawca, zgodnie z regulaminem, nie może obciążać kupującego żadnymi opłatami związanymi z wystawieniem towaru, zwłaszcza kosztami prowizji itp. Kupujący nie musi niczego pisać do Allegro, może wysłać rezygnację sprzedającemu, a ten może napisać do Allegro prośbę o anulowanie opłat.
@kostas11 Próbujesz komplikować rzecz prostą i sam sobie przeczysz. W kwestii opłat związanych z wystawieniem aukcji regulamin jest jasny - to sprzedawca je ponosi. To samo dotyczy odstępnego - regulamin Allegro nic takiego nie przewiduje. Przymuszanie kupujących do spełnienia nienależnych żądań to prosta droga do blokady konta i pożegnania się ze sprzedażą przez Allegro.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:74802695 Czyli ty odstępujesz od zakupu a on pisze o zwrot prowizji. Tak napisałem i tak jest dobrze.
Czyli podsumowując:
Po kontakcie ze sprzedawcą (inną drogą niż allegro) i po tym jak anulował on transakcje (ze swojej strony) on moze ubiegać się o zwrot tych kosztów tak?
@Client:74802695 Tak, tylko on ubiega się o zwrot prowizji(opłaty transakcyjnej).
@Client:74802695 Tak. Sprzedawca może i powinien złożyć wniosek o umorzenie opłaty za obsługę transakcji. To sprawa pomiędzy nim a Allegro.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:74802695 "Po kontakcie ze sprzedawcą (inną drogą niż allegro)...."
Nieprawidłowy wniosek.
Na Allegro Lokalne nie ma innych kontaktów niż "czat Allegro".
Jeżeli są kontakty poza Allegro, to przechlapane, Allegro musi mieć wyraźne dowody że do transakcji nie doszło, musi być napisane na czacie że z transakcji rezygnujesz.
Jeżeli kontaktujecie się "po boku" na przykład telefonem lub na piechotę, to nie zawracajcie sobie głowy zwrotem opłaty transakcyjnej, bo nikt wam nie uwierzy że się nie umówiliście.
Więc jeżeli sprzedający udostępnił w aukcji numer telefonu lub inne dane do kontaktu to niech sobie nie zawraca głowy zwrotem opłat, bo prawdopodobnie nikt mu nie uwierzy że transakcji nie było.
W konkretnym przypadku wypadało by zwrócić koledze koszt opłaty, no bo wiadomo kto narozrabiał. Oczywiście płaci sprzedający, kupującemu zostaje sumienie i wstyd wobec znajomych.
@br. "Więc jeżeli sprzedający udostępnił w aukcji numer telefonu lub inne dane do kontaktu to niech sobie nie zawraca głowy zwrotem opłat, bo prawdopodobnie nikt mu nie uwierzy że transakcji nie było." - nawet jeśli sprzedający ponownie wystawi przedmiot i kupi go ktoś inny?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere "jeśli sprzedający ponownie wystawi przedmiot..."
A skąd wiedza że to ten sam przedmiot? Przecież sprzedający może mieć kilka przedmiotów.
Ale przyznaję z perspektywy kilku godzin że mogą mu umorzyć tą opłatę, bo nigdy nie wiadomo kto będzie rozpatrywał wniosek a także "który pół**pek go zaswędzi" i w związku z tym jaką w danej chwili decyzję podejmie "ekspert" Allegro.
@br. A skąd wiedza, że to nie ten sam przedmiot? Przecież sprzedający nie musi mieć kilku egzemplarzy.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Ludzie kupują drogie rzeczy, to opłaty duże, nawet 500zł.
@Client:74802695 Na Allegro Lokalnie nie ma prowizji. Jest opłata za obsługę transakcji. Sprzedającemu nie przysługuje rabat transakcyjny, ale może się on starać o umorzenie opłaty. Powyższa odpowiedź jest błędna.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!