Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałam przedmiot na Allegro Lokalnie, po ponad 24h od zakupu, po tym jak paczka była już nadana, dostałam sms że kupująca jednak chce anulować zakup bo kupiła towar dla znajomej a ta się rozmyśliła. W międzyczasie mój partner zdążył paczkę już wsadzić do Paczkomatu i zanim sms został przeze mnie odczytany paczka już ruszyła. Na pytanie kupującej czy paczka może do mnie wrócić odpisałam, że niestety nie.
Dwa dni później, kupująca informuje mnie w wiadomości, że nie odebrała przesyłki i paczka wraca do mnie do pierwotnego Paczkomatu i prosi o zwrot pieniędzy. Odpisałam jej, że z uwagi na to, że jestem osobą prywatną zwrot jest możliwy tylko za zgodą sprzedającego, a ja takiej zgody nie wyraziłam i że prawnie, produkt należy do niej. Kupująca w dalszym ciągu upiera się, że ona to zamówienie anulowała i że to nie jest zwrot ponieważ, jak pisze, "nie miała produktu w rękach więc sprzedaż nie została sfinalizowana".
Obecnie Kupująca otworzyła Dyskusję i czekamy na wypowiedź ze strony moderacji. Powiedziałam Kupującej, że czekam na informację odnośnie tego co dalej zrobić z produktem, który do niej należy i że może ona wysłać mi pieniądze abym ponownie produkt do niej wysłała.
Z mojej strony pytanie jest czy lepiej abym odebrała tę powracającą paczkę z Paczkomatu czy olała temat i pozwoliła aby InPost odesłał to do Magazynu Paczek Niedoręczalnych?
gdzie trafi nieodebrana przesyłka
inpost
https://inpost.pl/pomoc-gdzie-trafi-moja-paczka-jesli-ja-rowniez-nie-odbiore-paczki-zwrotnej
poczta
@anilewe05 oferowałeś wysyłki bezpłatne smart w ofercie?
bo tym chyba allegro przymusza prywatnych do przyjmowania zwrotów
Był SMART, tak.
> bo tym chyba allegro przymusza prywatnych do przyjmowania zwrotów
To ciekawe, bo nawet jak najechać na info przy logo SMART w ogłoszeniu jedna z wyświetlanych informacji to "Zakup od osoby prywatnej, więc nie masz prawa odstąpienia od umowy. Możesz zwrócić przedmiot, jeśli się dogadacie."
Więc nie wiem czy coś się po prostu zmieniło, czy to Allegro potem w Dyskusjach próbuje wywierać presję na sprzedających, że muszą przyjąć zwrot, mimo że nie jest to zgodne z tym co stanowi prawo.
@RED @Kiedyś na lokalnie faktycznie tak było że sprzedający udostępniając SMART musiał wyrazić zgodę na zwrot ale to już od długiego czasu nie funkcjonuje.
@anilewe05 racja jest tu po Twojej stronie. Umowę pomiędzy dwoma osobami prywatnymi można rozwiązać tylko za porozumieniem obu stron tej umowy.
Po prostu trafiłaś na niekompetentnego konsultanta… ale to nic niezwykłego na allegro - niestety 😐
Cieszę się, że chociaż tu ktoś jest po mojej stronie, bo nie ukrywam, już zaczynałam wariować i przekopywać Internety szukając czy po prostu o czymś nie wiem i jednak nie mam racji 🥲
No nic, walczę dalej. Zobaczymy co z tego wyniknie i czy ktoś kompetentny raczy się wypowiedzieć w Dyskusji.