anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nowy telefon po niespełna miesiącu psuje się wyświetlacz- czy możliwy zwrot?

Idź do rozwiązania
kindek007
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, mam problem. Zakupiłem niespełna miesiąc temu telefon (dość drogi) sprzedawany jako nowy. Tydzień temu zaczął się psuć wyświetlacz, jakieś przebłyski, paski na wyświetlaczu, aż w końcu przestał działać wyświetlacz. Naprawa wiąże się z ingerencją w jego strukturę i utratę wodoodporności. Czy w związku z tym mogę zrezygnować z zakupionego przedmiotu i zwrócić sprzedawcy, jeśli jest on (telefon oczywiście) w nienaruszonym stanie, akcesoria nie wyjęte, nie rozpakowane i żądać zwrotu pieniędzy?

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12
pinsplash
#21 Demiurg#

@kindek007 Jeżeli to był zakup od firmy to możesz zwrócić  bez podania przyczyny w ciągu 14 dni - tutaj ten czas minął. ale możesz / powinieneś reklamować. Pismo do sprzedawcy, zdjęcia ( dokładne !!) tego co wysyłasz abyś miał "podkładkę", bardzo dobre zapakowanie przedmiotu ( abyś nie dostał info "uszkodzony w transporcie"). Odsyłasz na własny koszt, gdy reklamacja będzie uznana sprzedawca musi zwrócić również koszty przesyłki.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
kindek007
#8 Zapaleniec#

Zwrot z powodu usterki nie jest możliwy? Czy jest gdzieś jakiś punkt w regulaminie że gdy reklamacja będzie uznana sprzedawca musi zwrócić również koszty przesyłki? Bo dodam iż reklamowany telefon muszę wysłać za granicę co wiąże się ze sporymi kosztami, a nie chce już "inwestować" w ten telefon który po naprawie nie będzie spełniał jednej ze swojej funkcji, a najlepiej chciałbym go oddać, bo po miesiącu już się dzieją takie rzeczy i mam wątpliwości czy telefon był faktycznie nowy. Dzięki za odp

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Przy uznanej reklamacji sprzedawca pokrywa koszt odesłania do reklamacji + koszt naprawy, wymiany + koszt odesłania sprawnego telefonu. http://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/#rkjm09

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Możesz złożyć reklamację sprzedawcy, podając jako żądanie odstąpienie od umowy i zwrot pieniędzy ze względu na wady, ale sprzedawca będzie miał prawo zamiast zwrotu wpłaty dokonać naprawy lub wymiany i odesłać sprawny telefon. Odstąpienie od umowy w ramach reklamacji przysługuje, gdy wada jest istotna.

Odstąpienie od umowy bez podania przyczyny (zwrot konsumencki) jest możliwe w ciągu 14 dni od otrzymania towaru – chyba, że sprzedawca podał w aukcji dłuższy termin na odstąpienie. Przy takim odstąpieniu, jeśli telefon jest uszkodzony, sprzedawca może Ci zmniejszyć kwotę zwrotu ze względu na zmniejszenie wartości rzeczy.

Poczytaj o zasadach reklamacji; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/

oznacz moderatorów
kindek007
#8 Zapaleniec#

Wada w tym przypadku jest bardzo istotna- uszkodzony jest wyświetlacz bez upadku, czy innych czynników. A telefon jest w 80% złożony z wyświetlacza, więc nie da się z niego w ogóle korzystać.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Mimo wystąpienia wady istotnej sprzedawca nie musi zwracać pieniędzy po pierwszym zgłoszeniu reklamacyjnym, ale może to zrobić. Gdyby naprawił telefon lub wymienił na sprawny i wada pojawiłaby się ponownie, po drugim zgłoszeniu reklamacyjnym już ma obowiązek zwrócić wpłatę, nie może wtedy naprawiać lub wymieniać.

oznacz moderatorów
kindek007
#8 Zapaleniec#

A czy sprzedawca jest zobowiązany zwrócić mi koszty wysyłki gdy reklamacja okaże się zasadna? Są jakieś przepisy, które to regulują? Gdyż jak wspominałem wyżej zakupiony telefon muszę wysłać na naprawę do Francji

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Tak, są takie przepisy, masz już je podane wyżej, ale powtórzę. Przy uznanej reklamacji sprzedawca pokrywa koszt odesłania do reklamacji + koszt naprawy, wymiany + koszt odesłania sprawnego telefonu. http://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/#rkjm09

Sprzedawca występujący na Allegro ma obowiązek przestrzegania prawa obowiązującego w Polsce, jednak jeśli zakup był dokonany za granicą i sprzedawca ma siedzibę za granicą, możliwości wyegzekwowania swych praw mogą być utrudnione. Pomocy może udzielić Allegro jeśli rozpoczniesz Dyskusję ze sprzedawcą, gdyby pojawiły się problemy.

oznacz moderatorów
kindek007
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za odpowiedź. Oczywiście zakup na allegro

oznacz moderatorów
kindek007
#8 Zapaleniec#

Wracam z tematem, gdyż odesłałem telefon na naprawę 20 kwietnia, mamy 19 czerwca a telefon nadal nie wrócił. Musiałem zakupić inny, ten o ile wróci z naprawy planuję sprzedać. Niestety miał wymieniany wyświetlacz, co wiąże się ze sporą ingerencją w całość telefonu co znacznie obniża jego wartość rynkową. Telefon był faktycznie używany może z 2 tyg, lecz nie mogę sprzedać telefonu jak nowy ze względu na naprawę, czy mogę żądać zwrotu od sprzedającego np. 50% wartości telefonu ze względu na usterkę po niespełna 2 tyg użytkowania? Ewentualnie czy jest możliwość zwrotu sprzedawcy telefonu i odzyskanie 100% wartości telefonu? Bardzo proszę o pomoc

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@kindek007 Poproś o pomoc Allegro, opisz sytuację tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

Jeśli sprzedawca nie może naprawić lub wymienić telefonu w rozsądnym czasie, powinien zwrócić wszystkie koszty.

Jeśli problem nie zostanie rozwiązany, wypełnij i wyślij wniosek o zwrot wpłaty z POK, w niektórych przypadkach kupujący nie musi zgłaszać sprawy na policję;

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/co-zrobic-aby-otrzymac-rekompensa...

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/jak-zlozyc-zawiadomienie-o-przest...

oznacz moderatorów
kindek007
#8 Zapaleniec#

Dzięki, napisałem do allegro, zobaczę co odp

oznacz moderatorów