Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, mam problem. Zakupiłem niespełna miesiąc temu telefon (dość drogi) sprzedawany jako nowy. Tydzień temu zaczął się psuć wyświetlacz, jakieś przebłyski, paski na wyświetlaczu, aż w końcu przestał działać wyświetlacz. Naprawa wiąże się z ingerencją w jego strukturę i utratę wodoodporności. Czy w związku z tym mogę zrezygnować z zakupionego przedmiotu i zwrócić sprzedawcy, jeśli jest on (telefon oczywiście) w nienaruszonym stanie, akcesoria nie wyjęte, nie rozpakowane i żądać zwrotu pieniędzy?
@kindek007 Jeżeli to był zakup od firmy to możesz zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni - tutaj ten czas minął. ale możesz / powinieneś reklamować. Pismo do sprzedawcy, zdjęcia ( dokładne !!) tego co wysyłasz abyś miał "podkładkę", bardzo dobre zapakowanie przedmiotu ( abyś nie dostał info "uszkodzony w transporcie"). Odsyłasz na własny koszt, gdy reklamacja będzie uznana sprzedawca musi zwrócić również koszty przesyłki.
Zwrot z powodu usterki nie jest możliwy? Czy jest gdzieś jakiś punkt w regulaminie że gdy reklamacja będzie uznana sprzedawca musi zwrócić również koszty przesyłki? Bo dodam iż reklamowany telefon muszę wysłać za granicę co wiąże się ze sporymi kosztami, a nie chce już "inwestować" w ten telefon który po naprawie nie będzie spełniał jednej ze swojej funkcji, a najlepiej chciałbym go oddać, bo po miesiącu już się dzieją takie rzeczy i mam wątpliwości czy telefon był faktycznie nowy. Dzięki za odp
Przy uznanej reklamacji sprzedawca pokrywa koszt odesłania do reklamacji + koszt naprawy, wymiany + koszt odesłania sprawnego telefonu. http://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/#rkjm09
Możesz złożyć reklamację sprzedawcy, podając jako żądanie odstąpienie od umowy i zwrot pieniędzy ze względu na wady, ale sprzedawca będzie miał prawo zamiast zwrotu wpłaty dokonać naprawy lub wymiany i odesłać sprawny telefon. Odstąpienie od umowy w ramach reklamacji przysługuje, gdy wada jest istotna.
Odstąpienie od umowy bez podania przyczyny (zwrot konsumencki) jest możliwe w ciągu 14 dni od otrzymania towaru – chyba, że sprzedawca podał w aukcji dłuższy termin na odstąpienie. Przy takim odstąpieniu, jeśli telefon jest uszkodzony, sprzedawca może Ci zmniejszyć kwotę zwrotu ze względu na zmniejszenie wartości rzeczy.
Poczytaj o zasadach reklamacji; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/
Wada w tym przypadku jest bardzo istotna- uszkodzony jest wyświetlacz bez upadku, czy innych czynników. A telefon jest w 80% złożony z wyświetlacza, więc nie da się z niego w ogóle korzystać.
Mimo wystąpienia wady istotnej sprzedawca nie musi zwracać pieniędzy po pierwszym zgłoszeniu reklamacyjnym, ale może to zrobić. Gdyby naprawił telefon lub wymienił na sprawny i wada pojawiłaby się ponownie, po drugim zgłoszeniu reklamacyjnym już ma obowiązek zwrócić wpłatę, nie może wtedy naprawiać lub wymieniać.
A czy sprzedawca jest zobowiązany zwrócić mi koszty wysyłki gdy reklamacja okaże się zasadna? Są jakieś przepisy, które to regulują? Gdyż jak wspominałem wyżej zakupiony telefon muszę wysłać na naprawę do Francji
Tak, są takie przepisy, masz już je podane wyżej, ale powtórzę. Przy uznanej reklamacji sprzedawca pokrywa koszt odesłania do reklamacji + koszt naprawy, wymiany + koszt odesłania sprawnego telefonu. http://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/#rkjm09
Sprzedawca występujący na Allegro ma obowiązek przestrzegania prawa obowiązującego w Polsce, jednak jeśli zakup był dokonany za granicą i sprzedawca ma siedzibę za granicą, możliwości wyegzekwowania swych praw mogą być utrudnione. Pomocy może udzielić Allegro jeśli rozpoczniesz Dyskusję ze sprzedawcą, gdyby pojawiły się problemy.
Dziękuję za odpowiedź. Oczywiście zakup na allegro
Wracam z tematem, gdyż odesłałem telefon na naprawę 20 kwietnia, mamy 19 czerwca a telefon nadal nie wrócił. Musiałem zakupić inny, ten o ile wróci z naprawy planuję sprzedać. Niestety miał wymieniany wyświetlacz, co wiąże się ze sporą ingerencją w całość telefonu co znacznie obniża jego wartość rynkową. Telefon był faktycznie używany może z 2 tyg, lecz nie mogę sprzedać telefonu jak nowy ze względu na naprawę, czy mogę żądać zwrotu od sprzedającego np. 50% wartości telefonu ze względu na usterkę po niespełna 2 tyg użytkowania? Ewentualnie czy jest możliwość zwrotu sprzedawcy telefonu i odzyskanie 100% wartości telefonu? Bardzo proszę o pomoc
@kindek007 Poproś o pomoc Allegro, opisz sytuację tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
Jeśli sprzedawca nie może naprawić lub wymienić telefonu w rozsądnym czasie, powinien zwrócić wszystkie koszty.
Jeśli problem nie zostanie rozwiązany, wypełnij i wyślij wniosek o zwrot wpłaty z POK, w niektórych przypadkach kupujący nie musi zgłaszać sprawy na policję;
Dzięki, napisałem do allegro, zobaczę co odp