Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie zakupiłem na AL maszynkę fryzjerską w aukcji było napisane że jej stan jest bardzo dobry i że działa tylko na przewodzie, zakupiłem produkt okazuje się że w ogóle nie działa jest uszkodzona. Sprzedawca w rozmowie początkowo chciał odebrać towar a po czasie gdy otworzyłem spór na allegro i dowiedział się że to jego dobra wola to zrezygnował ze zwrotu i zakończył spór. Zostałem oszukany przez niego i czy ja mogę w jakiś sposób oddać ten towar i odzyskać stracone pieniądze. Dodam jeszcze że rozmowa ze sprzedającym była zaraz po sprawdzeniu towaru w tym samym dniu odbioru. Proszę o pomoc i radę czy jestem w stanie coś ugrać
@Dawid1083 kupiłeś od osoby prywatnej w takim wypadku ryzyko uszkodzenia lub utraty rzeczy przechodzi na ciebie z chwilą nadania u przewoźnika. Tzn że maszynka mogła działać w chwili wysłania a po doręczeniu już nie bo np kurier rzucał paczką. Musisz złożyć reklamację w terminie do 7 dni od odbioru do przewoźnika z protokołem szkody. Dopiero gdy po 30 dniach dostaniesz od przewoźnika odmowę z powodem odmowy złe spakowanie to możesz wrócić z roszczeniem do sprzedawcy i dowodem w postaci odmowy przewoźnika na piśmie.
@Dawid1083 ps za słowo oszukany / oszust etc złodzej itd allegro może ci wątek ściągnąć albo bana dać bo bez prawomocnego wyroku sądu o oszustwo art 286kk jest to pomawianie z art 212kk można pisać nieuczciwy lub nierzetelny znaczy to samo konsekwencji nie powoduje
Ok, dziękuję za radę i wskazanie rozwiązania tematu odezwę się do przewoźnika
@Dawid1083 złóż sprzedającemu reklamację i nie sugeruj mu, jak pisze az1rael, że towar mógł się uszkodzić w transporcie, za co on nie odpowiada. Po co masz sobie szkodzić i informować sprzedawcę o metodzie spławienia Cię?
Nie pisz mu, że chcesz zwrócić tylko napisz, że składasz reklamację z powodu niezgodności towaru z opisem. Zwrotu nie musi przyjmować, ale reklamację musi rozpatrzyć. Jak rozpatrzy negatywnie to masz szansę na zwrot z allegro protect.
@firmakrzak po 1 nie widzieliśmy oferty jak napisał, że wyłącza rękojmię to nic nie musi rozpatrywać bo z założenia każda złożona reklamacja będzie bezzasadna, po 2 jak się sprzedaje cokolwiek to należy znać przepisy bo potem się odpowiada wg powyższych za np uszkodzenia w transporcie, po 3 nieraz widziałem jak sobie kurier z paczki robił piłkę do rzutów lub do nogi a zabrudzenie na folii samo się wytrze w transporcie
@az1rael 1. mało kto tak pisze. Można założyć, że takiego zapisu nie było 🙂
2. ale po co autor wątku ma działać na własną szkodę i pisać sprzedającemu "pewnie towar się uszkodził w transporcie, za co pan nie odpowiada"? 😉 Zresztą skąd założenie, że się uszkodził w transporcie?
@firmakrzak to że ludzie nie znają prawa nie znaczy, że każdy nie zna prawa. Ten może akurat zna skoro skądś wiedział, że zwrotów przyjmować nie musi. Odnośnie znania swoich praw i obowiązków to każdy powinien sobie zdawać z nich sprawę i wykorzystywać na swoją korzyść, albo dostać parę razy w tyłek bo ktoś wykorzysta je na jego niekorzyść i w końcu te przepisy poznać... założenie o uszkodzeniu w transporcie stąd, że gdyby obaj znali te przepisy to prawnie byłoby to jedyne ostateczne wyjście z załatwienia sprawy tj dowód od osoby trzeciej - oczywiście nie gwarantuje wygranej ale szanse znacznie podnosi.
@az1rael no nie znał - allegro go poinformowało, że nie musi przyjmować zwrotów, bo kupujący niezaznajomiony w takich sprawach napisał, że chce zwrócić, a nie reklamować.
"wykorzystywać na swoją korzyść" - no właśnie, kupujący powinien działać na swoją korzyść i złożyć reklamację w związku z niedziałającym towarem, a nie dawać sprzedającemu informację na swoją niekorzyść 🙂
Zgłoszenie uszkodzenia w transporcie raczej zmniejsza szansę na rozwiązanie sprawy, bo przewoźnik pewnie spławi zgłaszającego, pisząc że było wszystko OK - paczka została dostarczona nienaruszona i przyjęta bez zastrzeżeń. Przecież tak w większości przypadków jest.
@firmakrzak jeśli dostanie odpowiedź pt paczka na sortowni i w drodze była nienaruszona to też masz dowód pt domniemanie wysłania niedziałającego towaru i też wystosowujesz roszczenie do sprzedawcy mając w łapie dokument potwierdzający twoją wersję. Art 6 kc ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne. Czyli kupujący ma udowodnić sprzedawcy, że ten wysłał nie działający towar np w sądzie a tu sprawa cywilna nie zakup konsumencki. Tak jak pisałem obaj powinni działać na swoją korzyść i znać przepisy a jak któryś nie zna to tyłek go zaboli. Allegro też nie powinno się bawić w pośrednictwo w dyskusjach / protecty etc bo nie było nigdy stroną transakcji zwłaszcza jak się ma ludzi co nawet nie znają lub nie rozumieją tych przepisów i było na forum wielokrotnie udowadniane a boty spamują wiadomościami z czapy nieraz nie na temat albo wg starych przepisów proszenie się o oskarżenie przez celowe wprowadzanie strony w błąd byłoby częste
Tak zrobiłem złożyłem reklamację co do produktu uszkodzenia a sprzedający napisała że produkt od niego wyszedł sprawny a co było dalej po dotarciu do mnie to już go nieninteresuje i allegro zakończyło spór
@Dawid1083 dlatego zobacz sobie moją 1 wypowiedź i jak nie minęło 7 dni to złóż tą reklamację
@Dawid1083 Spokojnie, poproś Allegro o pomoc, po 14 dniach (chyba że dostaniesz wcześniej) odznacz dyskusję jako nierozwiązaną.
@LEW433 dyskusje mu zamknęli jak sprzedawca odrzucił reklamację więc nie poprosi o pomoc
Odrzucenie reklamacji nie rozwiązuje problemu, spokojnie.
@Dawid1083 Żadnego przewoźnika jak paczka cala a maszynka nie działa, wprowadza Cie błąd, nie żądasz przyjęcia zwrotu tylko składasz reklamację u sprzedającego na niezgodność z opisem, masz otwarty spor więc napisz tam że reklamujesz towar i tu sprzedający musi się odnieś do sprawy.
Odniósł się i napisała że nie przyjmuje reklamacji bo wysłał sprzęt sprawny a co ja zrobiłem z nim po otwarciu to już nie jego sprawa. Allegro zamknęło spór i zostałem z uszkodzonym sprzętem. Ręce opadaj jak tak można nigdy więcej już tam nie kupię nic
Złóż reklamacje na stronie przewoźnika wraz z protokołem szkody oba znajdziesz na str internetowej przewoźnika. Przewoźnik odpisze do 30dni i pewnie odrzuci podając powód potem wznów dyskusję i odzyskasz kasę ponawiając reklamację za np złe spakowanie przez kupującego z protect @Dawid1083 na protokół masz 7dni od dnia odbioru paczki więc pospiesz się
@Dawid1083 Cześć 🙂 Czy paczka była uszkodzona, czy podejrzewasz wysyłkę uszkodzonego towaru? To prawda, że sprzedający prywatny nie musi przyjmować zwrotów, ale jego obowiązkiem jest rozpatrzenie i wydanie decyzji reklamacyjnej, kiedy otrzymałeś produkt niezgodny z ofertą.
Tak zrobiłem złożyłem reklamację sprzedający napisałem że nie przyjmuje reklamacji bo wysłał towar sprawny a co ja z nim zrobiłem po otwarciu to nie wie, więc odstąpił od reklamacji nawet nie mając u siebie towaru. Allegro zamknęło spór i zostałem z niedziałającym sprzętem.Towar czyli maszynka została włożona w karton bez żadnego wypełnienia latał sobie jak chciała w pudełku ładowarka, nasadki, stacja dokująca, opakowanie w którym przyszła też nie było w żaden sposób zabezpieczone. Jestem zażenowany taką sytuacją bo to pokazuje że ja mogę zbierać uszkodzona elektronie z pod śmietnika pisać piękny opis wystawiać na AL sprzedawać dalej i zarabiać pieniądze i nikt nie jest w stanie mi udowadniać czy towar był sprawny czy nie.