anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zagubiona przesyłka InPost

daniel-78
#7 Wielbiciel

Dzień dobry,

Kupiłem na Allegro Lokalnie obiektyw, sprzedający nadał paczkę poprzez paczkomat. Paczka została odebrana przez kuriera i ślad po niej zaginął. Sprzedający podobno konsultował się z prawnikiem, który twierdzi, że skoro sprzedający jest osobą prywatną to w momencie włożenia paczki do paczkomatu wywiązał się ze swojej części umowy. Odmawia zwrotu pieniędzy a dodatkowo twierdzi, że to po mojej stronie jest załatwianie reklamacji z InPost. Proszę o informację jak mogę odzyskać obiektyw lub pieniądze.

Pozdrawiam serdecznie.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@daniel-78 tak , to prawda , prywatny sprzedawca odpowiada za przesyłkę do chwili przekazania jej przewoźnikowi , składaj reklamację do Inpost , to jedyna droga do odzyskania kasy .

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

Dzień dobry @daniel-78! Upewniłam się jeszcze z przewoźnikiem i w przypadku tej przesyłki, konieczne będzie złożenie reklamacji do przewoźnika. 
Jako odbiorca tej przesyłki zostaniesz poproszony przez przewoźnika o załączenie zrzeczenia się  roszczeń nadawcy przesyłki.
W prowadzonej ze sprzedającym dyskusji, poproś go proszę o wypełnienie podlinkowanego pisma. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@daniel-78 ryzyko przepadku lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą nadania przez sprzedawcę prywatnego tak stanowi prawo.

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@daniel-78

Zacznijmy od początku.

Po pierwsze za zaginioną uznaje się przesyłkę, która nie została doręczona w ciągu 30 dni od dnia nadania. Reklamację z tytułu zaginięcia można składać dopiero po upływie tego terminu.

Po drugie. Jeżeli to przesyłka Allegro Paczkomat Inpost (to nie jest to samo Paczkomat Inpost, choć to te same maszyny), to nie ma tu gwarancji doręczenia w określonym czasie. Można reklamować jedynie zaginięcie przesyłki

Po trzecie. Zgodnie z prawem pocztowym, prawo do zgłoszenia reklamacji przysługuje nadawcy. Może się on jednak zrzec tego prawa na rzecz adresata.

Po czwarte. Zgodnie z KC kupujący odpowiada za przesyłkę od jej nadania.

Po piąte. Do reklamacji musisz dołączyć oświadczenie nadawcy o zrzeczeniu się jego praw do przesyłki. Jest to wymóg ustawowy wynikający z prawa pocztowego oraz rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej.

Po szóste. Operator pocztowy ma ustawowy obowiązek odrzucić reklamację jeżeli nie zostanie dołączone takie oświadczenie. Wcześniej jednak musi wezwać do uzupełnienia braków.

A i to obowiązuje tylko jeżeli sprzedający był osobą prywatną i transakcja nie miała charakteru zarobkowego (czyli w ramach działalności nierejestrowanej lub zawodowej). Natomiast jeśli sprzedawca sprzedaje w ramach działalności nierejestrowanej, to w tym przypadku będzie traktowany jako przedsiębiorca i status konta nie ma tu znaczenia.

oznacz moderatorów