Kupiłem przedmiot na allegro lokalnie za 50zł, miał być sprawny, ale okazał się uszkodzony. Sprzedający zgodził się na zwrot, ale jest osobą prywatną
Jak bezpiecznie dokonać procedury zwrotu przedmiotu/pieniędzy dla obu stron?
Odesłać na swój koszt napisać nr rachunku poczekać na kasę ustalenia masz przez panel wiadomości allegro?
@joziek93 wyślij mu towar reklamowany, jak odbierze powinien Ci oddać za odesłanie i to co wpłaciłeś, w razie problemów dyskusja i będzie wsparcie allegro 🙂
Nie używaj słowa zwrot - odstąpienie, bo to jest reklamacja !!!
@kostas11 to nie jest reklamacja tylko zwrot. Zakupił od prywatnej osoby jeśli chce skutecznie reklamować to że dostał towar uszkodzony w momencie wysyłki to wpierw musi przejść procedurę reklamacyjną u przewoźnika i dostać odpowiedź o nieprawidlowym zapakowaniu paczki. Złoży reklamacje i zamiast przyjąć towar i oddać kasę sprzedawca prywatny odrzuci z tekstem odpowiedzialność za towar i przesyłkę przechodzi do kupującego w momencie nadania proszę sobie reklamacje do przewoźnika składać i nawojuje.
Zapakować udokumentować i odesłać zgodnie z tym na co się umówiliście, napisać na czacie do niego że odsyłasz i podać nr przesyłki.
@joziek93 Masz dwa sposoby:
- Zgłaszasz pisemnie poprzez czat chęć zwrotu, podajesz konto do zwrotu pieniędzy. Jeśli sprzedający odpowie pozytywnie wysyłasz przedmiot, dajesz link do śledzenia paczki.
- Klikasz zakup na swoim koncie i klikasz opcję "zgłoś problem" Tam opisujesz problem, sprzedający ma 24 godz na wyjaśnienia. Ale jest to metoda "siłowa" jeśli się już dogadaliście to lepiej tej metody nie stosuj.