Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupiłem przedmiot przez allegro lokalnie. Umówiłem się ze sprzedawcą na wysyłkę, po przelaniu pieniędzy zero odzewu z jego strony. Po weekendzie otworzyłem spór, a po następnych 2 tygodniach o zwrot pieniędzy. Minęło kolejne 2 dni a ja nie otrzymałem zwrotu. Jestem klientem ze smartem. Sprzedający wysłał coś do mnie i paczka leży w paczkomacie. Ja nie chcę tego co miało przyjść 3 tygodnie temu. Co mam robić? I dlaczego tak długo każe czekać oszukanym osobą? Skąd taka bierność ze strony allegro?
@TwojeZdrowko24 Jeżeli nie odbierzesz paczki, wróci ona do niego bezpłatnie. Smart nie ma tu nic do rzeczy. Będziesz mógł później domagać się zwrotu wpłaty, ale łatwo nie będzie, ponieważ przesyłka została dostarczona. Możesz mu wysłać mailem lub napisać w sporze, że po takim czasie nie jesteś już zainteresowany przedmiotem i że sprzedawca naruszył regulamin Allegro Lokalnie, ponieważ zgodnie z nim miał obowiązek wysłać towar w czasie do 7 dni. Domagaj się zwrotu całej wpłaty, a gdy nie odda, zamknij spór jako nierozwiązany i złóż wniosek o jej zwrot z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Właśnie tak zrobiłem, jednak POK ma do mnie sto pytań i każe dokumentować rezygnacje. Myślałem że po 3tygodniach to będzie proste i oczywiste. Nie jednak dla nich, to jakieś nieporozumienie...
@TwojeZdrowko24 No więc odpowiedz, że na Allegro Lokalnie sprzedawca, zgodnie z regulaminem, ma 7 dni na wysyłkę, a wysłał po kilku tygodniach, gdy Ty już nie potrzebujesz tego towaru, tylko zwrotu wpłaty i masz do tego prawo, ponieważ kupujący złamał regulamin dotyczący czasu wysyłki, a Tobie towar potrzebny był wcześniej. Nie masz obowiązku czekać na przesyłkę tygodniami, mogłeś kupić taki sam towar gdzie indziej.
No to popatrz na to co mi odpisali:
Dzień dobry.
Jeśli deklarowany czas dostawy zostaje przekroczony, jako kupujący powinien Pan wyznaczyć sprzedającemu ostateczny czas na realizację zamówienia (realny) z informacją, że po bezskutecznym upływie tego czasu, będzie mógł odstąpić od umowy z uwagi na zwłokę. Podstawą prawną jest art. 491 Kodeksu Cywilnego. W przeciwnym wypadku umowa nadal jest wiążąca. Pozdrawiamy, Zespół Programu Ochrony Kupujących
Dali do zrozumienia żeś nie odstąpił od umowy zakupu.
@TwojeZdrowko24 A co ma Smart wspólnego z AL??? 😁Po złożeniu, wnioski POK rozpatrywane są średnio w ciągu 7 dni.
Gdzieś widziałem w regulaminie że reklamacje klientów Smart rozpatrywane są do dwóch dni.
@TwojeZdrowko24 A co ma klient Smart do zakupów na AL?