Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Rozumiem ,ze serwis kieruje sie tylko zwiekszeniem obrotow a co za tym idzie zarobkow firmy. Niemniej pozbawienie mozliwosci wystawiania oceny kupujacym w moim mniemaniu jest dalece nietrafione.
Jako sprzedajacy w formie zarowno kup teraz jak i aukcji z licytacja uwazam ,ze samo dodanie np nieplacacego delikwenta na czarna liste nie jest zbyt dotkliwe i adekwatne. Szykujac aukcje wielu z nas poswieca swoj czas , wykonujac mrowcza prace. Niestety zdarza sie ,ze nieodpowiedzialny kupujacy potrafi wygrac polowe np z 300 aukcji i nie zaplacic. W moim przekonaniu kazdy uczciwy allegrowicz powinien miec mozliwosc wykluczania takich przypadkow zanim mleko sie rozleje. Dlatego tak wazne jest aby ocena byla w obie strony.
Pozdrawiam
Obowiązkiem kupującego jest zapłata i trudno oceniać ten fakt .
Zgadza sie , ma taki obowiazek. A co jesli kupujacy ma ten obowiazek w glebokim "poszanowaniu" i nie placi...? Czas , praca zmarnowana i co mi po zwrocie prowizji kiedy staracilem zyski z przedsiewziecia ? Pomijam ,ze bywa iz w ponownym wystawieniu dany przedmiot moze nie uzyskac nawet polowy ceny ktora uzyskal na poprzedniej licytacji. Nie jest trudno ocenic brak wplaty. Generalnie uwazam ,ze serwis powinien wprowadzic specjalne gwiazdki ktore oddawalyby procent wywiazywania sie z zawartych umow. To byloby super narzedzie dla sprzedajacych. Jest konkurencyjny serwis dzialajacy na calym swiecie ktory daje taka mozliwosc....dlaczego Allegro nie bierze dobrego przykladu 🙂
stary system ocen już nie wróci , musisz to mieć na uwadze ...... niestety .
To moze czas pomyslec o nowym lepszym od tamtego...
@Iviq01 Na AL jak zapłaci to dopiero kupił, ma na to 5 dni. Są tu nawet takie opisy że sami sprzedający robią sobie na złość.
Cześć,
Rozumiem Cię, jednak temat nie jest zbyt prosty. Nasze prawo pozwala na odstąpienie od zakupu przez internet, nawet jeśli zakup został dokonany poprzez licytację.
Niemniej jeśli zauważysz Użytkownika, który nagminnie licytuje i nie płaci, to proszę daj nam znać - zadziałamy.
Czesc.
jesli zakup jest dokonany w firmie to owszem. Natomiast jesli kupuje sie na koncie prywatnym to raczej nie.
Pozdrawiam
Niestety dotyczy to również kont prywatnych.
Ok. Polskie prawo przewiduje mozliwosc odstapienia od umowy zawartej online. Ale czy to jest powodem dla ktorego serwis zabral sprzedajacym mozliwosc oceny kupujacego...? Nawet jesli w swietle prawa jest taka mozliwosc , w moim przekonaniu absolutnie nie wyklucza to opcji oceny. A takowa ocena bylaby dla uczciwych sprzedajacych bardzo pomocna ! Argument ,ze polskie prawo pozwala ,nie rozwiazuje problemu ktory tutaj podnosze 🙂
@RED A może należy sobie odpowiedzieć na pierwsze, zasadnicze pytanie, komu jest najbardziej potrzebny i przydatny system komentarzy. Sprzedającym, kupującym czy może.....komuś innemu. Następnie po co jest potrzebny, co daje?
w tym tygodniu mam wysyp delikatnie mówiąc dziwnych kupujących
typu:
- wyślijcie mi towar na swój koszt ponownie bo mi sie poprzednio nie chciało go odebrać - dyskusja z tekstami żeby nie zwracać wpłaty , wniosek do pok i dziękowanie allegro, że zwróciliśmy pieniądze - mimo, że to proponowaliśmy od samego początku
- zwrot z tekstem towar niezgodny z umową - i na pytanie czy to jest odstąpienie od umowy czy reklamacja - odpowiedź: nie wiem nie znam się
- zakup towarów za 40 zł z długą instrukcją jak mamy go zapakować bo przecież to wysyłka smart za 0zł
- zakupy towarów na siłę -mimo że w ofercie piszemy że nie będzie działać - a może się uda - potem zwrot
- zakupy na tzw "pałkę" - kupie coś losowego - może mi się przyda a jak nie to sobie zrobię zwrot
- zwroty od firm z niezaksięgowanymi fakturami za towar w przesyłkach - mimo, że piszemy, że takich zwrotów nie przyjmujemy
- zakupy z wysyłką do paczkomatu z podaniem numeru stacjonarnego i z problemami z odbieraniem maili
i miliony innych problemów na poziomie 5 latków
a to są dorośli pełnoletni ludzie
a pomijam tutaj chamów, prostaków, złośliwców i kłamców czy mataczących w zeznaniach i faktach
moje 22 letnie doświadczenie na allegro wskazuje że pewien niewielki procent Kupujących miał zawsze nagminne problemy ze wszystkim lub sprawiał problemy Sprzedawcom - ta część powinna być eliminowana na allegro jak nieuczciwi Sprzedawcy
Dlaczego allegro nie może wprowadzić np: Kodeksu dobrych praktyk dla Kupujących - i blokować nieuczciwych, problemowych i dziwnych
Ok, ale większość odstępując wypełnia formularz allegrowy, więc Allegro doskonale wie, kto odstąpił, a kto nie. Możnaby wyłączyć możliwość komentowania tylko w przypadku odstąpienia.
A co jeśli klient kupuje za pobraniem a potem odmawia przyjęcia? Zostaje bezkarny i nie ma nawet jak ostrzec innych sprzedawców.
Dlatego juz od dawna nie zgadzam sie na zadne wysylki pobraniowe 🙂
Podstawowy błąd ,nigdy nie udostępniać opcji przesyłki pobraniowej dla swojego dobra.
@pulkownik66 Głaskany nadmiernie klient staje się nieznośny jak rozpieszczony bachor ,takie głaskanie szkodzi i jemu i innym.
Dokladnie tak , mialem przypadki klientow ktorzy nie zaplaci poniewaz byli obrazeni na odmowe odroczenia platnosci o kilka tygodni. Bywalo ,ze sie godzilem na odroczenie i pozniej z reka w nocniku bo ani platnosci ani nawet zwrotu prowizji. Regolamin mowi o 7 dniach , czekalem 10 , po 11-12 dniach sie przypominalem , a odpowiedz byla np "bede jeszcze kupowal" ale czy ja zabraniam kupowac...? Oczekuje zaplaty a jak sie chce zbierac do jednej wysylki to wystarczy tylko przy wplacie napisac info. Dlugo by pisac o niektorych przypadkach...w moim mniemaniu niekiedy klinicznych 😉
Nasze prawo pozwala na odstąpienie od zakupu przez internet, nawet jeśli zakup został dokonany poprzez licytację.
@Enigma45 ale tylko przy transakcji B2C...