Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Rozumiem ,ze serwis kieruje sie tylko zwiekszeniem obrotow a co za tym idzie zarobkow firmy. Niemniej pozbawienie mozliwosci wystawiania oceny kupujacym w moim mniemaniu jest dalece nietrafione.
Jako sprzedajacy w formie zarowno kup teraz jak i aukcji z licytacja uwazam ,ze samo dodanie np nieplacacego delikwenta na czarna liste nie jest zbyt dotkliwe i adekwatne. Szykujac aukcje wielu z nas poswieca swoj czas , wykonujac mrowcza prace. Niestety zdarza sie ,ze nieodpowiedzialny kupujacy potrafi wygrac polowe np z 300 aukcji i nie zaplacic. W moim przekonaniu kazdy uczciwy allegrowicz powinien miec mozliwosc wykluczania takich przypadkow zanim mleko sie rozleje. Dlatego tak wazne jest aby ocena byla w obie strony.
Pozdrawiam
Ustawa o prawach konsumenta nie przewiduje takiej możliwości, na szczęście takie rozwiązanie dla C2C dają jeszcze przepisy KC. Reasumując, @exoryna oczywiście masz rację.
Znaczy sie prawo konsumenta zabrania sprzedajacym oceniac kupujacych...?
Klient nasz pan oceniać go nie wolno ale to nie jest ocena jego tylko jego zachowania którym świadomie lub czasem nieświadomie rujnuje komuś wypracowaną reputację .
Zgadzam sie w 100%. Oceniani powinni byc nie tylko sprzedajacy ale i kupujacy. Pozwolilo by to wyeliminowac roznej masci zartownisiow i ludzi nieodpowiedzialnych. Stary system ocen byl ok😉
@kasi_ak Możesz dodać na CL.
Oczywiscie ze mozna ale wg starego systemu ocen od razu bylo wiadomo z kim ma sie do czynienia😉
@kasi_ak Naprawdę to trudny temat, ten sam kupujący może być dla jednego sprzedawcy zły a dla drugiego dobry, może to także zależeć od tego co np: kupuje i od "okresu", fazy księżyca itd. No jest tu ktoś kto mówi że ma tylko "pozytywy" ale nie chce się ujawnić.😁
Wiadomo , jeszcze sie taki nie narodzil co by wszystkim dogodzil. Niemniej jesli ktos zebralby wiele ocen dotyczacych niewywiazania sie z umowy to mogloby ulatwic zycie sprzedajacym aby takich delikwentow wykluczac na "dzien dobry" **piiip** to bardzo fajnie rozwiazal i dziala to na calym swiecie. Szkoda ,ze allegro traktuje kupujacego jak swieta krowe a wymagania sa praktycznie tylko wobec sprzedajacych.
Stary system ocen sprawdzał się niestety tylko w teorii, w praktyce wyglądał on nie tak, jak serwis by tego chciał. Kiedyś przy zakupach przeglądałem wiele kont sprzedających i przy zdecydowanej większości widziałem jak sprzedający odpowiadał negatywem o treści typu "kupujący niesłusznie wystawił negatywa" - i wiele innych, podobnych. Dawne Neutrale może jeszcze miałyby sens.
To jest dosyć ciężki temat, bo nikt nie posiada informacji jaki był stosunek autentycznych komentarzy do tzw. odwetowych. Na pewno nie był to jakiś duży procent, ale problem zakupów "dla żartów" czy konkurencyjne ściąganie stanu i narażanie na koszty pozostanie, bo raczej nie ma możliwości udowodnienia dlaczego kupujący zrezygnował z zakupu. Napisze z góry "omyłkowy zakup" albo "zabrakło mi kasy" i tyle.
Dziś mamy do dyspozycji jedynie czarną listę.
Obawiam się, że gdyby przywrócono dawny system oceniania, to zrobiłby się jeszcze większy bajzel. Takie zakupy "omyłkowe" występują najczęściej na Allegro Lokalnie, przynajmniej tak widzę po zakładanych tematach, a tam w ogóle nie istnieje system oceniania - nie śledzę licytacji, ale zakładam, że tam też nie jest zbyt fajnie (omyłkowe licytacje, celowe ściągnięcie licytacji).
Gdyby wprowadzono taki system, tak z punktu widzenia sprzedającego, informacja o tym ile dany kupujący otrzymał negatywów nie byłaby aż tak mocno potrzebna, tak czy siak. Jeżeli ktoś dokona zakupu, to nie można odmówić sprzedaży. Jeżeli widziałbym u kupującego, że ma jakieś negatywy za wspomniane "nieudane" zakupy, to jedyne co mógłbym zrobić to przedzwonić w celu potwierdzenia zamówienia. Gorzej przy pobraniach, bo klienci lubią odmawiać przyjęcia paczki z "niewiadomych" powodów i potem dzwonić do sprzedającego, że mają znów wysłać na swój koszt. I tak w kółeczko 🙂
Niestety problem nie dotyczy glownie allegro lokalnie. Serwis moglby tak to skonstruowac aby sprzedajacy mogl zerojedynkowo ocenic zaplacil/nie zaplacil przy czym gdyby chcial zaznaczyc "nie zaplacil" musialoby to byc potwierdzone. Nie jest to taki wielki problem skoro na tej podstawie przyznawany jest zwrot prowizji 🙂
Wiadomo stary system nie byl idealny delikatnie mowiac ale w sytuacji kiedy jedna strona ocenia druga to i ta druga powinna miec te sama mozliwosc.Chocby po to aby sprzedajacy nie ponosil kosztow wysylajac za pobraniem zartownisiom lub niezdecydowanym. Kiedys widzialem sporo aukcji z adnotacja,,nie wysylam za pobraniem osobom bez 10,15,20 pozytywnych komentarzy" Teraz niestety sprzedawca nie ma mozliwosci sprawdzic czy kupujacy jest wiarygodny, musi brac ryzyko na klate.😉
@kasi_ak Jakbyś nie zauważyła, zmieniło się dużo i na ALL i w prawie konsumenckim. A jak kupujący zapłaci i ty odmówisz wysyłki bo ma "złe komentarze" to jaki ty otrzymasz komentarz? Odpowiesz mu, że nie wysłałaś bo ma złe komentarze?
Troche to dziwne co piszesz...dlaczego sprzedawca po otrzymaniu zaplaty ma nie wyslac towaru chocby kupujacy mial i 1000 zlych komentarzy, kasa wplynela i towar trzeba wyslac.Chyba ze jest oszustem wtedy otrzyma negatywa i zgloszenie na policje.Mozemy tak sie przekomarzac bez konca,mimo ze kupujacy w swietle prawa jest pod kazdym wzgledem uprzywilejowany moim zdaniem nie jest swieta krowa i powinien byc oceniany tak samo jak sprzedawca😉
@kasi_ak komentarze opisujące Kupujących powinny wrócić
ustawa konsumencka nic nie mówi o komentarzach
konsument ma obowiązek przestrzegać przepisów polskiego prawa, regulamin allegro
i zachowywać zgodnie z przyjętymi normami
i tu jest duże spektrum/przestrzeń do oceny
po komentarzach Sprzedawca by wiedział z kim ma doczynienia
I dokladnie o to mi chodzi👍😉
Właśnie szukam gdzie mozna zglosic delikwenta i niestety nie moge znalezc. Przestrzegam wszystkich przed kupujacym o nicku "Client:89165854" nie placi.
Moze jakis konsultant podpowie gdzie mozna zglaszac tych pseudo allegrowiczow...?