Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Potrzebuje porady a niestety moderacja z allegro nie pomaga w otwartej dyskusji.
Wersja krótka:
Sprzedaje jako prywatna osoba a w zasadzie wyprzedaje własną kolekcje monet. Dla każdej z monet załączyłem dokładne zdjęcia. Jeden z kupujących który zakupił u mnie 2 sztabko monety po bardzo atrakcyjnych cenach, żąda zwrotu jednej z nich (sam wystawia na sprzedaż srebrne monety) bo posiada tzw. milk spoty (powstałe w wyniku produkcji i widoczne na zdjęciu z resztą co jest immanentną cechą monet bulionowych tak samo jak patyna). Po kontakcie telefonicznym gdzie zaproponowałem zwrot ale tylko osobisty (z obawy przed odesłaniem czegoś innego itd przed czym ustrzegli mnie znajomi z forum tematycznego na FB że tak się to odbywa) usłyszałem bluzgi, potem otrzymałem również telefony od kupującego z inwektywami.
Jak jako sprzedający mam bronić się przed takimi atakami zwłaszcza jako osoba fizyczna.
Myślę, że przeklejenie wymiany z dyskusji da obraz całej sytuacji.
Kupujący:
"
"
Ja:
Dzień dobry
Dziś wykonałem telefon do kupującego proponująć zwrot osobsity na neutralnym gruncie w Krakowie lub
w połowie drogi np: Katowicach (kupujący z Raciborza).Oferta nie została przyjęta.
Kupujący zarządał zwrotu za paliwo i zgodził się też na odesłanie jedynie listowne tylko ten jednej monety z dwóch zakupionych.
Konto kupującego Pani Zofi użytkuje jej syn, z którym rozmawiałem.
Rozmowa w bardzo nieprzyjazym tonie, niestety nie padły żadne inne propozycje ze strony kupującego prócz straszenia mnie rzecznikiem kosumentów
i wyzywaniem od oszustów. Jako indywidulany sprzedający nie mogę sobie pozwolić na tego typu inwektywy.
Moneta która sprzedałem pochodzi dokładnie ze zdjęć z aukcji.
Stan monety idealny - menniczy. Co widać zresztą na zdjęciach. Moneta ta jest monetą bulionową co oznacza ze producent nie przywiązuje uwagi do jej jakości.
Monety orginalnie dostarczane przez producenta w tubach - co również podczas transportu wpływa na ich wygląd.
Moneta którą zakupił kupujący była specjlanie wyselekcjonowana ze wględu na swój idealy stan z tuby i zamknięta w dedykowany kapsel.
Jako sprzedający nie widzę chcęci zawarcia ugody jedynie naciski i presję bym przyjął zwrot w postaci przesyłki tylko tej monety co tylko wzbudza moje podejrzenia.
Po rozmowie telefonicznej mam obawy co do intencji kupującego i zgadzam się jedynie na zwrot osobisty.
Kupujący wystawia na swoim koncie na sprzedaż podobne monety co jedynie świadczy o tym że wie czym jest bulion i jak jest produkowany przez producentów.
Pozdrawiam
T.W
Kupujący:
Jak można jechać 100 km oddać monete? To jakieś kpiny! W opisie napisał sprzedajacy że stan monety jest idealny. I ja mam teraz jechac oddać i ponosić koszty. Bo sprzedajacy mnie oszukał pisząc na aukcji ze stan monety jest idealny. A są milk spoty. Chcę odesłać listownie i zwrot kosztów.
Skoro w opisie jest stan idealny to ma być idealny. Nie ma ani słowa o milk spotach. Gdzie tu jest coś nie tak z mojej strony. Chcę normalnie odesłać monete. Zwrot kosztów i tyle. A sprzedajacy chce żebym jechał 100 km. I kto tu jest niepoważny.. Ja? Czy sprzedający?
Ja:
Witam
Rozumiem że kupujący nie zapoznał się ze zdjeciami oraz nie wie czym jest bulion.
Rozumiem stad idę na kompromis.
Monety bulionowe nie są monetami kolekcjonerskimi. Do tego dedykowane są tzw monety proof.
Jeśli chodzi o niezależną ocenę stanu monent, monety kupuje się w tzw gradingu gdzie niezależna instytucja wystawia ocenę i się pod nią podpisuje.
Podkreślam jeszcze raz, że stan sprzedanej monety bulionowej jest idealny a milki pochodzą od producenta co widać na zdjęciu i są nieodzwonym elementam jak patyna monet srebrnych bulionowych.
Jak napisałem mogą byc Katowice, jakiś weekend kwestia uzgodnienia.
dalej potrzymuje gdyż zakceptuje bład kupującego.
Nie akceptuje inwektyw i oskarżeń w moim kierunku.
Warunek zwrot całości czyli 2 monet.
Pozdrawiam
T.W
.
.
Allegro:
"Dziękuję Kupującemu za dodatkowe zgłoszenie 21242835. Pozwoliłam sobie zamknąć je w związku z prowadzoną dyskusją. Jak wspomnieliśmy przyjęcie odstąpienia od umowy w tej sytuacji zależy od decyzji Sprzedawcy, jednak kemottomek nie powinien narażać drugiej strony na dodatkowe koszty związane z dojazdem 100 km do miejsca spotkania, jeśli możliwe jest dostarczenie monety w inny sposób. Kupujący proponuje wysyłkę sztabki listownie, wówczas Sprzedający przed zwrotem pieniędzy otrzyma przedmiot do weryfikacji Zachęcam do wypracowania kompromisu w tej kwestii. XYZ informuje Pan o wadach monety, dlatego zgodnie z przepisami ma Pan prawo do reklamacji przedmiotu. Może Pan oczekiwać: - naprawy; - wymiany; - obniżenia ceny; lub jeśli wada jest istotna zwrotu pieniędzy. Jeśli chce Pan reklamować przedmiot, proszę o wybór jednego roszczenia, a kemottomek, proszę o odniesienie się do wad wskazanych przez XYZ i wydanie decyzji reklamacyjnej. "
Kupujacy:
Tak wada jest istotna. I dodtkowo zatajona przez kemottomek. Chciałbym zwrócić towar i otrzymać zwrot pieniędzy. A pan kemottomek upiera się ze tylko osobiście przyjmie towar. A jak mówie ze go wyślę to oskarża mnie o to że wyśle mu coś innego fałszywego. Takie stosuje argument absurdalne. I co mam zrobić w takim razie? Proszę o pomoc bo sprzedajacy zachowuje się źle i proszę allegro aby coś zrobilo w tej sprawie. Bo po co jest ochrona kupujących.? Niech to nie będą puste słowa tylko pomoc.
Ja:
Witam
Nie mogę zgodzić się na inne warunki zwrotu niż te które podałem. Poszedłem na duże ustępstwa. Nie mogę odpowiadać za pochopne decyzje zakupowe kupującego.
Moje daleko idące ustępstwa to:
1) Przyjęcie zwrotu osobiście w połowie drogi, również jako sprzedający ponoszę koszty
Kraków - Katowice - Racibórz
moje koszty Kraków - Katowice - 78 km
koszty kupującego Racibórz - Katowice 78 km
2) Zwrot zakupionego bulionu w całości a nie wybiórczo
3) Akceptuje starty ponownej spowodowane ponowną sprzedażą po mojej stronie wybiórczych roczników co zawęża grono potencjalnych kupujących
4) nie liczę już czasu.
5) Akceptuje zmianę kursową USD/PLN i cen srebra, które zaszły od momentu zakupu - straty
Jak widać aż 5 ustępstw z mojej strony.
Powyższe nie zostało zaakceptowane więc nie przyjmuję zwrotu powołując się na:
-> Zgodnie z art. 38 punkt 2 ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287, z 2021 r. poz. 2105.),
Klientowi będącemu Konsumentem nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży ze względu na fakt, że ustalona za Towar cena zależy od wahań na rynku finansowym,
nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
Regulamin allegro:
-> "jest osobą prywatną, czyli nie prowadzi działalności gospodarczej lub zawodowej (przyjęcie zwrotu zależy wtedy tylko od jego dobrej woli)"
-> "usługi lub przedmioty, których cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad czym przedsiębiorca nie ma kontroli, a które mogą wystąpić przed upływem
terminu na odstąpienie od umowy – na przykład produkty inwestycyjne, takie jak: sztabki złota, złote monety kolekcjonerskie, srebro, platyna"
Nie uznaje również definicji wady istotnej kupującego dla monety bulionowej.
Bulion ma trzymać próbę srebra i wagę.
Pozdrawiam
T.W
I tu juz same smaczki:
Zapomniał Pan o tym że zataił wadę sztabki. Tym samym dokonał oszustwa. O tym Pan nie wspomina. Jest Pan oszustem i próbuje się bronić. Ale powtarzam zataił Pan wadę. W opisie aukcji nie było nic o wadach tylko ze stan idealny. Zwykły z Pana oszust. Tyle w temacie. A jeśli Pan myśli że odpuszcze to się Pan pomylił. Pytanie krótkie dlaczego w opisie nie napisał Pan że są plamy? Proszę odpowiedzieć
Albo załatwimy to jak ludzie. Wina jest ewidentnie po Pana stronie. Albo niestety będzie rzeczoznawca i potem będą koszta ale to już w raczej w tyśiącach złotych.
Organy odpowiednie zajmą się sprawą. A wtedy już nie będzie Pan tak mądrował. Oszustwo to poważna sprawa.
Dziś idę do radcy prawnego i potem ide do rzeczoznawcy. I zobaczymy. Mam opis aukcji i skan. Zobaczymy co powie.
Generalnie moderator nie pomaga a kupujący jest bardzo nachalny co tylko jeszcze bardzie wzbudza podejrzenia.
Jako indywidualnemu sprzedającemu nie daje mi to spokoju, że ktoś tak bezczelnie rzuca oskarżenie jest głuchy na jakiekolwiek argumenty i presją chce coś osiągnąć.
Proszę doradźcie jak radzicie sobie z takimi sytuacjami ?
Nie chce też machać na to ręką bo to tylko rozzuchwala i powiela patologia w relacjach między kupującym a sprzedającym.
Chyba nie potrzebnie skupiamy się na definicji idealny. To nie prowadzi do rozwiązania.
Rozumiem że mam 14 dnia na ustosunkowanie się do reklamacji z tytułu rękojmi.
Rozumiem, że wada istotna już nie podlega tak szerokim interpretacjom jak idealna.
Wada istotną w przypadku monety bulionowej jest jej niższa waga i/lub próba.
W przypadku monety bulionowej wadą istotna nie są "plamy" reklamowane przez kupującego.
"Z orzecznictwa i opinii doktryny wynika, że „należy mieć na względzie cel, dla którego kupujący nabył rzecz i jaki z niej zamierzał zrobić użytek, a nie czy jest ona niezdatna do zwykłego użytku, czy też bezwartościowa”. Tym samym bierzemy pod uwagę kryteria subiektywne. Jeżeli rzecz poprzez swój wygląd nie nadaje się do celu, do jakiego została nabyta (np. funkcja ozdobna), wadę należy potraktować jako istotną. "
Koniec i kropka.
Czy teraz przekonuje to wszystkich :)?
@kemottomek nie przekonasz wszystkich ponieważ niektórzy z odpowiadających Tobie pełnią funkcję "agenta wpływu".
domyślam się. 🙂
@kemottomek po pierwsze nie ma czegoś takiego jak zwrot z reklamacji 🙂 Kupujący może dokonać zwrotu = odstąpienie ale to tyczy tylko firm-sprzedawcy, osoba prywatna może przyjąć ale nie musi. Jest za to reklamacja którą zgłosił kupujący i ustawa daje możliwość określenia żądania z tytułu reklamacji - zwrot towaru ( o ile wada jest istotna ) - naprawę - wymianę, jeśli naprawisz/wymienisz towar bez zbędnej zwłoki nie musisz zwracać kasy 🙂
A drugie po co pisałeś że stan idealny jak nie jest, dla kupującego idealny to pewnie bez patyny, rysek itp. pomijam fakt że ta sztabka i tak zajdzie patyną za jakiś czas ale tu będzie bezsensowna wymiana zdań i strata czasu a na koniec allegro wypłaci z POK 😞 O ile nie masz na wymianę waloru, poproś o odesłanie i zwróć kasę, a na przyszłość pisz że ma patynę unikniesz nieporozumień jedni traktują sztabki jako srebro chodź 160 zł to nie cena uncji srebra więc raczej poszła jako walor kolekcjonerski i zapewne stąd to nieporozumienie 😉
@kostas11 dzięki za opinię. Była to licytacja w której cene ustalili licytujący od ceny bulionu. Dla mnie morał taki by omijać allegro szerokim łukiem jak nie jest sie profesjonalnym sprzedawcą bo łatwo można wpaść na minę i stać się ofiarą wyłudzenia. Przynajmniej wieksze prawdopodobieństwo niż poza. Na FB grupach tematycznych sprzedałem 80% z całego swojego stacku bez żadnych problemów. O odesłanie nie poproszę jak pisałem byłem już ofiarą takiego triku i by ograniczyć takie ryzyko na to się nie zgadzę. Jeszcze raz dzięki.
Masz rację idealne chyba stan zapalny jakiś. Ale dalej się upieram że ta moneta to cudo stan bo dlatego dostała dedykowany kapsel. Juz nie chcę wchodzić w polemikę ale milki to inaczej wyglądają.
@kemottomek ale reklamację musisz rozpatrzyć i towar dostać, nie masz się czego obawiać bo kupujący musi Ci wysłać towar na reklamację a Ty musisz sprawdzić czy jest zasadna i podjąć decyzję, chyba że się dogadacie i oddasz mu parę złotych 🙂 Pamiętaj że jest tu POK i w pewnym momencie allegro wypłaci odszkodowanie i ściągnie z Ciebie nie straszę ale tak to działa więc warto to rozwiązać zanim wtrąci się allegro 😞
Zawsze możesz do celów dowodowych nagrać otwieranie paczki i jak będzie wyłudzenie to na policję 😉
@kostas11 racja, już nie uznałem reklamacji nie muszą oglądać monety by stwierdzić że plamy na monecie bulionowej nie są wadą istotną. Dla bulionu wadą istotną byłoby gdybym sprzedał fals. Istotą bulionu jest wartość srebra w nim zawarta a tak czy jest plama czy jej nie ma nie ma kompletnie znaczenia - zachowajmy trochę zdrowego rozsądku. Dzieki za rade przyda się na przyszłość. Po obejrzeniu zdjęć 1 aukcji która wygrał i widocznych rysek i plam do których nie miał roszczeń, intencje są proste jak budowa cepa, a że umie wywołać presje i pewnie jest w tym obeznany to tylko korzysta a inni tracą. Jeszcze raz dzięki.
@kemottomek ???
nie uznałeś reklamacji ze względu, że wada jest nieistotna?
czy ty wiesz co piszesz?
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kiedy-sprzedawca-moze-odrzucic-reklamacje-zgodnie-z-prawem
@RED rozumiem że piszesz o jakimś kruczku. Wada istotna jest brak srebra w monecie lokacyjnej czyli fałszywka to nie rewia mody. Chyba że cos pominąłem i musze się zdoktoryzować. Proszę jaśniej.
są dwa stany produkt jest zgodny z umową lub nie jest
wada nieistotna to wada, która jest zdefiniowana w ustawie konsumenckiej i kodeksie cywilnym
np: prawie nikomu nie udało się zwrócić nowego samochodu dealerom
bo zawsze się powoływali na wady nieistotne
jak to załatwiane poczytaj sobie w necie
tu masz poradnik odnośnie reklamacji
@RED rozumiem już Twoje zdziwienie i przyznaję rację. Użyłem zaprzeczenia potocznie. Kupujący powołał się na istnienie wady istotnej - plamy. Odrzuciłem reklamacje uznając że nie jest to wada istotna .
Potocznie że jest to wada nieistotna jako zaprzeczenie wady istotnej - moj blad.
Według prawa wada nieistotna to dalej wada ale nieistotna.
Używając sformułowania wada nieistotna użyłem w kontekście zaprzeczenie istnienia wady istotnej - moj blad
. Dzieki !
@kemottomek chodziło Ci pewnie o to że odrzuciłeś reklamację bo patyna nie jest wadą wpływającą na wartość monety ale to może zrozumieć numizmatyk ale nie początkujący kolekcjoner 😞 daj znać jak się zakończy dyskusja ?
i prawidłowo