Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mieszkam w Pradze i jest dla mnie oczywistym, że kupujący powinien móc wybrać metodę dostawy
Napisałem do sprzedawcy z pytaniem dlaczego nie mogę zamówić z płatnością przy odbiorze zawsze tak zamawiam, jest mi tak wygodnie i mogę tego rządać.
Odpisał jakis bzdury, że niby Allegro go zmusza, i że nie odbiore paczki. CO TO MA BYĆ????? Ja jestem kupującym i to ja wybieram jak chce płacić!
Czy to jest jakiś problem, żeby załacić kurierowi? Macie mniej kasy wtedy?
ŻAŁOSNE! Pioerwszy raz opłaciłem coś z góry i zamierzam nasmarować co mysle o takim traktowaniu klienta.
Rozumiem Cie i zgadzam się Z Tobą ze kupujący powinien mieć prawo wyboru, Sprzedający wybierają a nie Allegro, oni się boją że jak nie odbierzesz to ponoszą koszty.
@RadioCinema Tak , Masz prawo wybierać , sprzedawca również ma prawo ustawić ofertę w sposób dla siebie odpowiedni natomiast do Ciebie należy decyzja czy ją akceptujesz czy szukasz innej oferty z warunkami , które są dla Ciebie odpowiednie .
Żałosny ? ... z pewnością nie ! , on tylko dba o kieszenie innych klientów , na których będzie musiał przerzucić koszty niepodjętych pobraniówek .
@mdrogeria No dobra, ale to sprzedający powinien dostosować sę do mnie. Nie ma tej opcji, ok, ja do niego napisałem, to powinien ją dodać. Co to za problem?
Jak poniosą koszty? jak nieodbiorę to im to odeślą
Koszty transportu, przesyłki nikt mu się zwróci jak nie odbierzesz.
@RadioCinema "Jak poniosą koszty? jak nieodbiorę to im to odeślą"
No jak to "jak"?
A przesyłka tam i z powrotem to za darmo pojedzie? Jak myślisz kto za to zapłaci?
@RadioCinema Sprzedający nie musi się stosować do wymogu formy dostawy i płatności i sam ustala jakie formy są dla niego odpowiednie a Ty albo z nich korzystasz albo szukasz towaru u innego sprzedawcy . Można poprosić sprzedawcę o inną formę niż ma dostępne ale nie musi się na to zgodzić.
@RadioCinema powinien ? ... to nie tak , może się dostosować bo to leży w jego interesie , skoro odmówił to pewnie nie leży . Sam od dłuższego czasu nie oferuję tej formy dostawy .
cyt ,,jak nie odbiorę to im to odeślą,, ...za darmo tego nie zrobią , koszt nadania i powrotu obciąży kieszeń sprzedawcy , a dalej idąc odbije się to na cenach
@RadioCinema wyglada jak trolling ......🤔
@RadioCinema "to sprzedający powinien dostosować sę do mnie" - marudzisz jak rozpuszczony bachor. Jeśli nie podobają ci się warunki, to kupujesz u innego sprzedawcy. Proste jak konstrukcja cepa.
"Jak poniosą koszty?" - wbrew temu co się niektórym wydaje, przesyłki nie są za darmo, a pobraniówka to co najmniej kilkanaście złotych
@RadioCinema wybacz ale to niestety nierzetelni kupujący powodują iż sprzedawcy wyłączają możliwośc płatności za pobraniem.
U nas szale goryczy przelał kupujący który zamówił kilkanascie produktów po 20kg za pobraniem i ich nie odebrał. Zapłacilismy ponad 200zł za przesyłki w jedną stronę i kolejne ponad 200 zł za przesyłki zwrotne.
I to był moment w którym wyłączyliśmy możliwośc kupowania za pobraniem. Zbyt duże ryzyko poniesienia strat
Masz oczywiście prawo kupić u kogos kto godzi sie na ponoszenie takiego ryzyka i udostepnia płatności przy odbiorze. Lecz niestety takich sprzedających jest coraz mniej.....
Oj za to to niestety podziękuj rodakom. Było tu sporo wpisów sprzedających wyłączających pobrania na Czechy, bo 50% klientów nie odbiera paczek. Sprzedawca zostaje potem z kosztami zarówno wysyłki jak i powrotu paczki.... Ma prawo unikać metod, które narażają go na nie potrzebne koszty i to nie tylko dostaw oraz zwrotów ale również ewentualnych uszkodzeń (wiadomo kurierzy standardowo odrzucają 99% reklamacji).
@RadioCinema Za brak pobrania podziękuj rodakom, co zakupy traktują jak zabawę i nie odbierają paczek za pobraniem, jest to ilość rzędu 40-50%. A sprzedawca musi wtedy opłacić wysyłkę do Czech i do tego koszt zwrotu paczki. Biznes jest taki, że to się nie kalkuluje i jedyna opcja to usunięcie pobrań z oferty wysyłek.
Na pocieszenie dodam, że w Polsce jest niewiele lepiej. Niestety przez osoby nieodpowiedzialne kupujący korzystający z opcji pobrań mają ciężko. Ja też usunąłem opcje pobrań, kiedyś na życzenie udostępniałem ponownie tą opcje, ale zanim zainteresowany klient zrobił zamówienie, to już wpadały 2-3 inne zamówienia za pobraniem, które nie były odbierane. Tylko straty. Teraz tej opcji nie ma już wcale.
@RadioCinema jak bardzo chcesz dostać pozew cywilny za zniesławienie to smaruj śmiało komentarz z ujadaniem na formę dostawy. Zakup od polskiego sprzedawcy obowiązują polskie zapisy prawa odnośnie zakupu a skoro to sprzedawca udostępnia formy dostawy bo odppwiada za doręczenie paczki dp rak własnych to sprzedawca wybiera jakie ryzyko chce ponosić w tym czy chce ponosić koszty nieodebranych pobraniówek.
@RadioCinema Ładnie to opisałeś ale przecież nikt cię nie zmusza do kupowania. Warunki, metody dostawy są opisane w ofercie (zakładka dostawa) i możesz kupić tak jak sprzedający oferuje albo szukasz innego dostawcy.
Masz jakieś problemy w wyborze sprzedawców?
Troche tak mam problem, bo żaden sprzedający nie ma pobrania dla tego co chce kupic.
Dobra, myślałem że te paczki wracają za darmo.
Ale wciąż jeśli specjalnie piszę do tego gościa, to chyba po to żeby kupić i zapłacić a nie żeby nieodebrać. Jak jedynym problemem jest ten powrót no to mogł to wysłać. Bo specjalnie do niego napisałem wie widac ze naprawde chce to kupić.
@RadioCinema "Ale wciąż jeśli specjalnie piszę do tego gościa, to chyba po to żeby kupić i zapłacić a nie żeby nieodebrać."
Zdziwiłbyś się... jakiś dłuższy czas temu już po tym jak całkowicie zrezygnowałem z oferowania przesyłek za pobraniem jeden klient mnie ubłagał żebym wysłał mu telefon za pobraniem z odbiorem i płatnością w placówce pocztowej.
No ok, było widać że mu zależy i rozmawiało się z nim całkiem spoko.
Wysłałem tak jak prosił.
Skończyło się oczywiście kompletnym brakiem kontaktu i nieodebraniem przesyłki.
Mało tego - paczka leżała 14 dni na poczcie czekając na odbiór.
Finalnie straciłem koszt nadania, koszt powrotu i prawie 3 tygodnie czasu.
"myślałem że te paczki wracają za darmo"
Tu nie chodzi o to, że nie wracają za darmo - chodzi o to, że trzeba ponieść koszty zarówno nadania jak i powrotu przesyłki.
@RadioCinema To jest spowodowane przepisami chroniącymi prawa konsumentów. Kupujący ma prawo zrezygnować z zakupu w każdej chwili do 14 dni od zakupu, więc w myśl prawa nie ma obowiązku odebrania przesyłki. Sprzedający zostaje z kosztami transportu tam i z powrotem, te koszty często przewyższają wartość towaru. Nikt więc nie wysyła z pobraniem, chyba że trafisz na nowego nieświadomego sprzedawcę.
Pisanie do gościa jest traktowane jak próba wyłudzenia, lub próba transakcji poza Allegro. Nie wolno na takie pisanie odpowiadać.
Nie no jestem w szoku. Jak można zastraszac sprzedawcę negatywem za to że nie chciał Panu udostępnić pobrania. To już w sumie świadczy o Panu, ale bardzo słabe jest takie zachowanie i nazywanie sprzedawcy żałosnym biznesmenem. SZOK jak można być tak mało empatycznym 😉
Jesli sprzedawca nie ma w swojej ofercie takiej metody dostawy to nie ma, nie musi mieć. zadne przepisy prawa czy allegro nie mogą go do tego zmusić. Udostępnia takie formy dostawy jakie ma ochotę. A jesli Tobie jako klientowi nie odpowiadają oferowane opcje to szukasz u innych sprzedawców którzy być może taką opcję mają.
łatwo oceniac siedząc po drugiej stroni.
Ale fakty sa takie że wielu sprzedawców rezygnuje zpobrań bo ludzie zwyczajnie nie odbierają tych paczek. Nie raz jest tak ze zamówienie wysłane tego samego dnia, a kolejnego klient odmawia przyjęcia paczki bo się rozmyślił.. Niestety tylko paczki inpost jak wracaja są darmowe. Pozostali przewoźnicy doliczają za paczkę zwrotną. To teraz tak policzmy Paczka do klienta ( nas sprzedawców też kosztuje nawet do 12 zł! Paczka zwrotna natomiast to już 15 zł o ile się nie mylę., do tego koszty pakowania, koszty godzin pracownika który pakuje) Czyli co mamy już prawie 30 zł w plecy ( a być moze na zagraniczne rynki to i wyższe kwoty- nie wiem. )
Ty wybierasz jak chcesz płacić, ale to sprzedawca w swojej firmie i swoim sklepie ustala sobie zasady jak chce sprzedawać. Proste.
Gdyby nie fakt że klienci notorycznie pobrań nie odbierają to być moze wyglądałoby to inaczej obecnie, ale wystarczy przejrzeć to forum, co drugi wpis o nieodebranych pobraniach i kosztach z tym związanych.
I co ma zrobic sprzedawca, dodam ze takich sytuacji w miesiącu nie jest jedna, czy dwie a nie raz kilkanaście. Więc aby nie być stratnym kilkaset złotych to już lepiej te pobrania wyłączyć.
Sprzedawca nie ma zbytnio żadnych narzędzi aby później te pieniądze odzyskac, bo co prawda prawo reguluje takie sytuacje i w przypadku nieodebranego pobrania moze do klienta wysłać wezwanie do zapłaty ale czy naprawde myślisz ze klienci sa na tyle uczciwi że zwracają sprzedawcą te koszta? No niestety nie .. ostatnio dostałam od klienta na takie wezwanie wiaodmość "Przykro mi ale nie ma takiej możliwości. Jestem pewny że nie zrujnują was te koszta. Pozdro" Albo zdarzało sie też ah pani ma firme to niech sobie pani wrzuci w koszta.. Porażka.
Dlatego wcale się nie dziwię że cześć sprzedawóc nie chce później szarpac się z klientami i prosić o uregulowanie. I ryzykowac negatywa bo upomniał się o swoje, bo tak się to później własnie kończy. A też szkoda czasu na zgłaszanie takich delikwentów i bawienie się w pozwy.
szanujmy się nawzajem. Ale niesmak po przeczytaniu Pana wpisu pozostał. Idealny obraz typowego klienta allegro 😉
@RadioCinema @br. @komis-bell @wiximo-store
Zwrot nieodebranej przesyłki zagranicznej liczy się zupełnie inaczej niż przesyłki krajowej. Płaci się zarówno koszt po stronie przewoźnika w kraju docelowym, jak i opłatę po stronie Polskiej.
A za pobraniem wysyła się co najwyżej przesyłki krajowe.