anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

14 dni na zwrot mineło, klient żąda zwrotu pieniędzy - specyficzna sytuacja.

Smartnow
#8 Zapaleniec#

Witam. Specyficzna sprawa na czasie. Klient zakupił 3 grudnia przedmiot na prezent na Gwiazdkę. W Wigilię okazało się, że nie działa. Żąda zwrotu pieniędzy. Raczej trzeba iść na rękę ale z ciekawości poznam opinie innych. Pozdr.

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

az1rael
#21 Demiurg#

Sprzedałeś jako firma czy jako prywatny? Zgłasza reklamacje musisz rozpatrzyć masz 14dni od momentu zgłoszenia o sposobie rozpatrzenia uznanej reklamacji decyduje sprzedawca jak mu się podoba. @Smartnow 

oznacz moderatorów

Smartnow
#8 Zapaleniec#

Sprzedawałem jako firma. Zakupione na prezent. Dali dziecku pod choinkę a tu klapa 😞

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Smartnow Możesz iść na rękę, ale tu jest reklamacja i masz możliwość naprawy.

oznacz moderatorów

Smartnow
#8 Zapaleniec#

Wymianę też brałem pod uwagę ale klient od razu, bez wcześniejszego kontaktu mailowego założył dyskusję i żądanie zwrotu.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Smartnow   Klient ma prawo do zwrotu rozumianego jako odstąpienie od umowy jeśli się rozmyślił albo mu sie nie podoba.  Ale jeśli to jest reklamacja to twoim obowiązkiem jest błąd naprawić, wysłać przedmiot wolny od wad.

Więc przyjmujesz zwrot zabawki, oglądasz co się stało i możesz reklamację uznać jako słuszną bądź odrzucić jako bezzasadną,  bo na przykład dzieciak rozwalił zabawkę. Nic nie jest wieczne.

Więc przede wszystkim domagaj się zwrotu zabawki celem oględzin, ale nie oddajesz od razu pieniędzy, musisz przede wszystkim podjąć decyzję czy uznajesz reklamację. Masz na to 14 dni od  zgłoszenia, czyli od wigilii chyba.

Jednak jeżeli wartość przedmiotu jest niewielka może po prostu oddać pieniądze bez ceregieli  bo za przesyłki reklamacyjne płacisz ty jeśli reklamacja jest słuszna.

Ja nawet rozumiem żądanie zwrotu pieniędzy bo święta minęły, prezent był (zaliczony), a kasa by się przydała na nowe zakupy. Po co dzieciakowi druga zabawka i tak ją rozwali.

oznacz moderatorów

Smartnow
#8 Zapaleniec#

@br.  Wartość to 90zł. To smartwatch i muszę mieć go z powrotem bo będę  go reklamował w hurtowni. Wyszło na to, że dopłacę do interesu bo po opłatach Allegro i przesyłce zwrotnej zegarka do mnie będę w plecy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak zgłosił zwrot po upływie 14dni to nie musisz się na to godzić.

oznacz moderatorów

Smartnow
#8 Zapaleniec#

@LEW433Być może ale duże ryzyko negatywa.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wiesz to ryzyko i tak istnieje!

oznacz moderatorów

Smartnow
#8 Zapaleniec#

@LEW433Faktycznie, nie pomyślałem. Już na tym etapie, jeśli nie wypalił prezent może być negatywnie nastawiony. Chyba trzeba zadzwonić i usłyszeć jaka sytuacja. 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Od 3 grudnia to 14 dni dawno minęło, ale to reklamacja niestety...

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Smartnow jak już chcesz iść na rękę to poproś o zwrot (wyślij kuriera lub wygeneruje etykietę( i po otrzymaniu paczki obejrzyj jaka przyczyna awarii czy mechaniczna czy ukryta wada. Jak ta druga to zwróć pieniądze.

oznacz moderatorów

Smartnow
#8 Zapaleniec#

@Client:44052296W takim razie jak załatwić najtaniej dla mnie przesyłkę zwrotną?

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Smartnow jak klient się zgodzi podejść to wygeneruje etykietę np. paczkomat inpost i wyślij mu te etykietę.  Chyba, że taniej maszy umowę z kurierem

Ja prywatnie korzystam z brokera pocztowego sendit

oznacz moderatorów

Smartnow
#8 Zapaleniec#

@Client:44052296Są jakieś specjalne, lepsze ceny na takie etykiety dla sprzedawców Allegro?

oznacz moderatorów