anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro nie odpowiedziało na złożoną reklamację w terminie, prośba o pomoc co dalej

gerantz_pl
#7 Wielbiciel#

Jak w temacie. Reklamacja złożona 11 grudnia, termin 14 dni na odpowiedź to 25 grudnia (jak sami zapewniali w korespondencji), a Allegro sobie łaskawie odpowiedziało 28.12.2023 odrzucając reklamację w sprawie niesłusznie naliczonych punktów karnych. Wg prawa jeżeli termin 14 dni został przekroczony to reklamacja zostaje automatycznie uznana wraz z roszczeniami, co na to Allegro? Co teraz możemy zrobić? Proszę też o wypowiedź innych sprzedających.

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Numer sprawy: "38578714"

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

LEW433
#21 Demiurg#

Rzecznik praw konsumentów.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

generalnie

termin odpowiedzi na reklamację może wynosić 30 dni nie 14

 

ja mam kilkadziesiąt złożonych reklamacji do allegro - na większość nie otrzymałem odpowiedzi czy zostały uznane lub nie.

serwis je mówiąc potocznie olewa

tak działa allegro

 

@LEW433 

Rzecznik praw konsumentów dotyczy tylko konsumentów

oznacz moderatorów

FishBeat
#12 Orędownik#

"termin odpowiedzi na reklamację może wynosić 30 dni nie 14" - skąd taka informacja? Wszędzie piszą, że jest 14 dni (kalendarzowych). 

Dodatkowo w mailu od Allegro potwierdzającym przyjęcie zgłoszenia reklamacji mam wyraźną informację:

właśnie otrzymaliśmy Twoją reklamację o numerze 38578714.

Zgłoszenie rozpatrzymy w ciągu:

  • 14 dni,
  • 30 dni, jeśli reklamacja dotyczy usług dostawy i/lub usług dodatkowych.

Decyzję prześlemy na Twój adres e-mail.

To nie była reklamacja dotycząca usług dostawy ani usług dodatkowych więc obowiązuje tutaj nieprzekraczalny termin 14 dni.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Usługa dodatkowa = uprzejmego olania przez dział bezpieczeństwa twojego zgloszenia o odwiedzenie konta. Odpisywanie nie bo nie i nie ...

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@RED Ok zajarzyłem, tyle się dzieje, reklamacja sprzedającego na działanie .....moja pomyłka☹️

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@gerantz_pl @RED jak już chcielibyście z takim czymś do sądu iść to pamiętajcie żeby w tym zgloszeniu napisać cyt zglaszam reklamację bo wam potem będą wciskać kit że zrobiliście se jakies zgloszenie ale reklamacja toto nie była czyli nie liczy się jako uznana po przekroczeniu terminu odpowiedzi. Nikt do tej pory nie wie czy allegro wydaje w odpowiedzi decyzje czy odpowiedzi reklamacyjne...

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@az1rael dokładnie

zawsze

piszę reklamacja i określam żądanie

- allegro zawsze ma to gdzieś

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@RED ciekawe czy mieliby gdzieś sąd

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@az1rael allegro jakoś sądy i uokik czy uke nie tykają

zbiorowe łamanie praw konsumenta, sposób prezentacji ceny, ukrywania towaru / sprzedawcy, charakter abuzywny niektórych wpisów w regulaminie, nowomowa jako brak czytelności i możliwość wprowadzania w błąd, sposoby, treść komunikatów wysyłanych do konsumentów, zmowy cenowe, niezgodne z rzeczywistością wpisy o produktach czy sprzedawcach, produktyzacja - możliwości do potencjalnych działań jest bez liku - pisałem tutaj o tym wielokrotnie

Pytania fundamentalne dla tego wątku

- dlaczego przez allegro nie mogę złożyć oczywistej reklamacji sprzedawcy tylko muszę dyskutować?

- dlaczego przez allegro nie mogę złożyć oczywistej reklamacji serwisowi tylko muszę przebijać się przez zakładki pomocy?

- dlaczego tematy w pomocy allegro są mocno ograniczone do wybranych z listy i zmusza się użytkownika do udziału w tym cyrku poprzez dopasowywanie zbieżności do określonego tematu?

 

Przykład z dzisiaj u nas:

Kupujący wg allegro zgłosił coś takiego:

"Powód zwrotu (odstąpienie): towar inny niż zamówiony"
 
W rzeczywistości ma to być zwrot, gdyż produkt był nieumiejętnie zakupiony, przy pełnej świadomości, że jest zgodny z opisem
 
 
gdzie tu logika? kupujący na pytanie wtf? - stwierdził, że taka opcja wyboru jaką mu serwis podsunął pasuje najbardziej
 
 
 
 

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#
 
lub z zeszłego tygodnia
"Powód zwrotu (reklamacja): brakujący element (zestaw nie zawierał adaptera USB)"
- kupujący twierdzi, że takim wpisem odstąpił od umowy - nadajnik oczywiście był w komplecie
 
z innej beczki:
 
składam do allegro reklamację na pobrane opłaty - brak odpowiedzi
składam do allegro reklamację na jako przewoźnika - brak odpowiedzi
składam do allegro reklamację powołując się na regulamin serwisu - brak odpowiedzi
składam do allegro reklamację na działanie moderatora serwisu sprzeczne z prawem - brak odpowiedzi
 

lub ponaglam allegro co do w/w reklamacji, a otrzymuję odpowiedź, że dalsze moje ponaglenia pozostaną bez odpowiedzi

kiedyś media markt beknął za takie działania

https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/media-markt-ukarany-przez-uokik/27g8bc8

 

oznacz moderatorów

gerantz_pl
#7 Wielbiciel#

Przepraszam, że pytam - otrzymam odpowiedź czy nie? @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@gerantz_pl jak pytanie nie wygodne to sobie poczekasz , wszystko to palcem po wodzie pisane .

oznacz moderatorów

gerantz_pl
#7 Wielbiciel#

Widzę właśnie - oto podwójne standardy allegro. Przecież moderatorzy odpisują na bieżąco w innych wątkach. Tylko spróbuj człowieku nie odpisać w dyskusji w 24h to zaraz cię dojadą.

 

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Otrzymam odpowiedź?

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@gerantz_pl Widzę, że wciąż prowadzisz korespondencję z doradcą. Zaczekaj proszę na odpowiedź. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

gerantz_pl
#7 Wielbiciel#

Tylko czekałem na taką odpowiedź. 45 min temu odpisałem na reklamację i teraz macie podstawę do nie wypowiadania się w tej kwestii. Od wczoraj nikt z was moderatorzy nie raczył odpowiedzieć. Dobrze jesteście wyszkoleni w nie udzielaniu odpowiedzi.

Gdybym nie odpisał na reklamację to nadal nabralibyście wody w ustach - wszak zadałem nie wygodne pytanie, prawda?

 

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

gerantz_pl
#7 Wielbiciel#

Teraz zobaczcie standardy Allegro - czekałem cierpliwie 24h na odpowiedź. NIC - moderatorzy nabrali wodę ustach, bo trudne pytanie zadałem. Tylko odpisałem na reklamację o godzinie 19:35 i już zatroskani moderatorzy odpisali po 36 minutach - "widzę, że prowadzisz koresponecję..."

Cyk i odpisane, moderatorzy mogą temat uznać za odfajkowany.

 

Proszę ponownie moderatorów o merytoryczną odpowiedź @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@gerantz_pl dziś otrzymałeś odpowiedź na swojego maila i nasz pracownik poinformował Cię już, że z uwagi na przekroczony czas na odpowiedź usunęliśmy z Twojego konta punkty ujemne przyznane podczas blokady. Przepraszam za tę sytuację. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

gerantz_pl
#7 Wielbiciel#

Dziękuję, tylko co mi usunięcia tych punktów jak one już dwa tygodnie temu same zniknęły. W reklamacji domagaliśmy się dodania tych 100pkt przez okres taki w jakim zostały one niesłusznie odjęte. Nie zostało to uwzględnione, a więc całe uznanie reklamacji nie miało sensu. @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów