Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak w temacie. Reklamacja złożona 11 grudnia, termin 14 dni na odpowiedź to 25 grudnia (jak sami zapewniali w korespondencji), a Allegro sobie łaskawie odpowiedziało 28.12.2023 odrzucając reklamację w sprawie niesłusznie naliczonych punktów karnych. Wg prawa jeżeli termin 14 dni został przekroczony to reklamacja zostaje automatycznie uznana wraz z roszczeniami, co na to Allegro? Co teraz możemy zrobić? Proszę też o wypowiedź innych sprzedających.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Numer sprawy: "38578714"
Rzecznik praw konsumentów.
generalnie
termin odpowiedzi na reklamację może wynosić 30 dni nie 14
ja mam kilkadziesiąt złożonych reklamacji do allegro - na większość nie otrzymałem odpowiedzi czy zostały uznane lub nie.
serwis je mówiąc potocznie olewa
tak działa allegro
Rzecznik praw konsumentów dotyczy tylko konsumentów
"termin odpowiedzi na reklamację może wynosić 30 dni nie 14" - skąd taka informacja? Wszędzie piszą, że jest 14 dni (kalendarzowych).
Dodatkowo w mailu od Allegro potwierdzającym przyjęcie zgłoszenia reklamacji mam wyraźną informację:
właśnie otrzymaliśmy Twoją reklamację o numerze 38578714.
Zgłoszenie rozpatrzymy w ciągu:
Decyzję prześlemy na Twój adres e-mail.
To nie była reklamacja dotycząca usług dostawy ani usług dodatkowych więc obowiązuje tutaj nieprzekraczalny termin 14 dni.
Usługa dodatkowa = uprzejmego olania przez dział bezpieczeństwa twojego zgloszenia o odwiedzenie konta. Odpisywanie nie bo nie i nie ...
@RED Ok zajarzyłem, tyle się dzieje, reklamacja sprzedającego na działanie .....moja pomyłka☹️
@gerantz_pl @RED jak już chcielibyście z takim czymś do sądu iść to pamiętajcie żeby w tym zgloszeniu napisać cyt zglaszam reklamację bo wam potem będą wciskać kit że zrobiliście se jakies zgloszenie ale reklamacja toto nie była czyli nie liczy się jako uznana po przekroczeniu terminu odpowiedzi. Nikt do tej pory nie wie czy allegro wydaje w odpowiedzi decyzje czy odpowiedzi reklamacyjne...
@RED ciekawe czy mieliby gdzieś sąd
@az1rael allegro jakoś sądy i uokik czy uke nie tykają
zbiorowe łamanie praw konsumenta, sposób prezentacji ceny, ukrywania towaru / sprzedawcy, charakter abuzywny niektórych wpisów w regulaminie, nowomowa jako brak czytelności i możliwość wprowadzania w błąd, sposoby, treść komunikatów wysyłanych do konsumentów, zmowy cenowe, niezgodne z rzeczywistością wpisy o produktach czy sprzedawcach, produktyzacja - możliwości do potencjalnych działań jest bez liku - pisałem tutaj o tym wielokrotnie
Pytania fundamentalne dla tego wątku
- dlaczego przez allegro nie mogę złożyć oczywistej reklamacji sprzedawcy tylko muszę dyskutować?
- dlaczego przez allegro nie mogę złożyć oczywistej reklamacji serwisowi tylko muszę przebijać się przez zakładki pomocy?
- dlaczego tematy w pomocy allegro są mocno ograniczone do wybranych z listy i zmusza się użytkownika do udziału w tym cyrku poprzez dopasowywanie zbieżności do określonego tematu?
Przykład z dzisiaj u nas:
Kupujący wg allegro zgłosił coś takiego:
lub ponaglam allegro co do w/w reklamacji, a otrzymuję odpowiedź, że dalsze moje ponaglenia pozostaną bez odpowiedzi
kiedyś media markt beknął za takie działania
https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/media-markt-ukarany-przez-uokik/27g8bc8
Przepraszam, że pytam - otrzymam odpowiedź czy nie? @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@gerantz_pl jak pytanie nie wygodne to sobie poczekasz , wszystko to palcem po wodzie pisane .
Widzę właśnie - oto podwójne standardy allegro. Przecież moderatorzy odpisują na bieżąco w innych wątkach. Tylko spróbuj człowieku nie odpisać w dyskusji w 24h to zaraz cię dojadą.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Otrzymam odpowiedź?
@gerantz_pl Widzę, że wciąż prowadzisz korespondencję z doradcą. Zaczekaj proszę na odpowiedź.
Tylko czekałem na taką odpowiedź. 45 min temu odpisałem na reklamację i teraz macie podstawę do nie wypowiadania się w tej kwestii. Od wczoraj nikt z was moderatorzy nie raczył odpowiedzieć. Dobrze jesteście wyszkoleni w nie udzielaniu odpowiedzi.
Gdybym nie odpisał na reklamację to nadal nabralibyście wody w ustach - wszak zadałem nie wygodne pytanie, prawda?
Teraz zobaczcie standardy Allegro - czekałem cierpliwie 24h na odpowiedź. NIC - moderatorzy nabrali wodę ustach, bo trudne pytanie zadałem. Tylko odpisałem na reklamację o godzinie 19:35 i już zatroskani moderatorzy odpisali po 36 minutach - "widzę, że prowadzisz koresponecję..."
Cyk i odpisane, moderatorzy mogą temat uznać za odfajkowany.
Proszę ponownie moderatorów o merytoryczną odpowiedź @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@gerantz_pl dziś otrzymałeś odpowiedź na swojego maila i nasz pracownik poinformował Cię już, że z uwagi na przekroczony czas na odpowiedź usunęliśmy z Twojego konta punkty ujemne przyznane podczas blokady. Przepraszam za tę sytuację.
Dziękuję, tylko co mi usunięcia tych punktów jak one już dwa tygodnie temu same zniknęły. W reklamacji domagaliśmy się dodania tych 100pkt przez okres taki w jakim zostały one niesłusznie odjęte. Nie zostało to uwzględnione, a więc całe uznanie reklamacji nie miało sensu. @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_