anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Allegro Smart DPD, nieodebrana przesyłka

MAMY ROZWIĄZANIE!
DesignEndToys
#7 Wielbiciel#

Klient zakupił towar, opłacił go z góry, wysyłka metodą Allegro Smart DPD, w dniu wysłania towaru wysłał odstąpienie od umowy i wygenerował etykietę darmowego zwrotu metodą Kurier Poczta Polska. Ostatecznie z darmowego zwrotu nie skorzystał ponieważ odmówił odebrania przesyłki. Na moim koncie pojawiła się kwotą 12,99 zł zwrot DPD, czy w tej sytuacji pomniejszając zwrot środków o tą kwotę i zakańczając sprawę negatywnym komentarzem, ponieważ klient myśli że każda wysyłka w Smarcie jest darmowa, jest możliwość usunięcie komentarza przez allegro.pl?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15
xyz96
#21 Demiurg#

@DesignEndToys To zależy, jaka będzie treść komentarza. Jeśli ocena nie naruszy zasad, nie zostanie usunięta. Lepiej nie pomniejszać kwoty i oddać całość. Klient przy Smarcie ma darmową dostawę i darmowy zwrot, a to, że Ciebie ktoś obciążył kosztami niewiele go interesuje. 

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

DesignEndToys nie , nie ma szans na usunięcie , chyba ,że klient w ocenie użyje niecenzuralnych sło lub ocena będzie niezgodna z regulaminem. Dla świętego spokoju oddaj całą kasę i klienta dodaj do nieaktywnych .

oznacz moderatorów
Client:44052296
#21 Demiurg#

Ciśnij allegro niech Ci odda pieniądze za niewiedze kupującego, który powinien odebrać paczkę i dopiero potem odesłać ją wykorzystując darmową wysyłkę.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

A po co wysyłałeś jeżeli w dniu wysyłki dostałeś rezygnacje z zakupu? nie dało się już cofnąć, lepiej zwróć całość😞.

oznacz moderatorów
DesignEndToys
#7 Wielbiciel#

Rezygnacja była wysłana godzinę po odbiorze przesyłki przez kuriera 

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@DesignEndToys Komentarz niestety nie do usunięcia jezeli nie "podpadnie". Co do wysyłki. Kupujący powinien odesłać najtańszą oferowaną metodą przesyłki. Tutaj : smart. Ale NIE odesłał. Bo nie odebranie nią nie jest. Wg mnie masz prawo potrącić ten koszt. Niewiedza kosztuje - w tym wypadku : kupującego. Nikt mu NIE zabraniał odebrania , naklejenia etykiety i darmowego zwrotu. NIE skorzystał z własnej woli.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

UOKiK twierdzi co innego, ale my tu zdania uokiku nie uznajemy 🙂

14. Czy w przypadku zakupów na odległość można odstąpić od umowy zanim towar zostanie dostarczony konsumentowi?

Tak, konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy również przed otrzymaniem towaru. W takiej jednak sytuacji przedsiębiorca – jeżeli wysłał już zamówiony przez klienta produkt – ma możliwość obciążenia go kosztami , które konsument zobowiązany byłby ponieść, w sytuacji odstąpienia od umowy po odbiorze towaru (odstąpienie od umowy)

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 no i wszystko się zgadza 🙂  taki by koszt poniósł nie korzystając z etykiety ( i z niej nie skorzystał).

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

No i nic się nie zgadza. Gdyby odebrał i odstąpił po odbiorze, zapłaciłby za odesłanie zero zł, więc taką kwotą sprzedawca może go obciążyć. 

które konsument zobowiązany byłby ponieść, w sytuacji odstąpienia od umowy po odbiorze towaru

Postanowienia mniej korzystne dla konsumenta są niedozwolone. 

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@xyz96 
Znowu wprowadzasz w błąd ?
Przecież to już było wyjaśnione. O tym jakie koszty (na które powołuje się UOKiK) zobowiązany jest ponieść Konsument jest napisane w Ustawie o Prawach Konsumenta (wystarczy mieć chęć i ją przeczytać):

Art 34. p. 2. :Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy ...

Bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy - to są koszty do poniesienia których jest zobowiązany konsument. Ustawa nie mówi nic o wysokości tych kosztów.
Do bezpośrednich kosztów zwrotu zaliczają się m.in.: koszt opakowania, pakowania, ubezpieczenia, nadania, przesyłki.
Jeżeli rzecz jest już zapakowana to pozostaje już tylko koszt przesyłki i ew. ubezpieczenia.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam Tak, znowu wprowadzam w błąd Twoim zdaniem, ale nie mam zamiaru przestać wprowadzać, bo ja i UOKiK mamy rację. Nic nie było wyjaśnione, Twoje wyjaśnienia to zaciemnienia.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@xyz96 
Tym Czytelnikom, którzy mają chęć wypada dać szansę, żeby samodzielnie zapoznali się z faktycznym stanem prawnym w tej sytuacji - mając wówczas większą szansę na skonfrontowanie ich z Twoją wyobraźnią i podjęcie świadomej decyzji unikając kłopotów.

UoPK - Ustawa o Prawach Konsumenta

Art 34. p. 2. :Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy ...

Natomiast Twoje oświadczenie, że "nie masz zamiaru przestać wprowadzać" w błąd - polecam szczególnej uwadze.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam Tak, nie mam zamiaru, uopk, uopk, uopk. Kłopoty to mogą mieć po Twoim zaciemnianiu.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@xyz96 
UOKiK twierdzi co innego, ale my tu zdania uokiku nie uznajemy

Pomyliłeś wątki. Negowanie przez Ciebie istnienia wielu przepisów - nie jest jednak powodem do eksponowania tego na tym forum i przy każdej okazji.
W tym wątku rozmawiamy o kosztach obciążających Konsumenta (z Art. 34 p.2 UoPK) w przypadku odstąpienia przez Niego od Umowy, a nie o tym że nadal wprowadzasz w błąd Kupujących zaprzeczając istnieniu Art. 34. p.1 ww Ustawy i temu, że:

Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam Tak, mylę tylko wątki, a Ty mylisz, komplikujesz i utrudniasz wszystko, absolutnie wszystko. 

uopk, uopk, tylko to potrafisz. ty sobie rozmawiaj o czym chcesz, a ja o czym chcę. Nie będziesz mi dyktował, jak i o czym mam rozmawiać. 

oznacz moderatorów