Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Allegro zawiesiło mi konto.
Najpierw otrzymałem taką wiadomość:
Dzień dobry,
zawieszenie konta jest spowodowane koniecznością przeprowadzenia dodatkowej weryfikacji (na podstawie art. 2.12 Regulaminu). Musimy mieć pewność, że z konta korzysta właściciel i posiada wystawione przedmioty.
Prosimy o zrobienie wyraźnych zdjęć (nie skanów):
- Pana dokumentu tożsamości, może być strona paszportu z widocznymi danymi
- dowodu osobistego obok twarzy (selfie).
- jeżeli nie posiada Pan oferowanego towaru fizycznie to proszę o przesłanie zdjęć dokumentów, które potwierdzą, że zawarte przez Pana transakcje zostaną zakończone pozytywnie. Dokumentami takimi mogą być umowy z dostawcami, faktury zakupu towaru, zrzuty ekranu potwierdzające posiadanie konta zakupowego w hurtowniach, w których zamawia Pan oferowany towar.
Te zdjęcia proszę wysłać nam do weryfikacji w załączniku odpowiedzi na ten mail.
Zdjęcia powinny być w swojej pierwotnej postaci, niezmienione w żadnym programie graficznym.
Zaznaczę, że takie dane jak numer PESEL, czy numer i seria dowodu można zasłonić przed wykonaniem zdjęcia np. karteczką (do weryfikacji danych będzie potrzebne imię i nazwisko oraz data ważności dokumentu, muszą też być widoczne wszystkie rogi dokumentu). Po weryfikacji zdjęcia zostaną trwale usunięte z naszej bazy danych.
Zrobiłem co trzeba i dostałem dziś odpowiedź:
Dzień dobry,
Dziękuję za przesłane zdjęcia, zostały one trwale usunięte z naszego systemu. Ze względu na bezpieczeństwo danych proszę je również usunąć ze swojego urządzenia oraz skrzynki pocztowej.
Środki zostały zwolnione do wypłaty, natomiast konto pozostanie zawieszone w Serwisie ze względów bezpieczeństwa na podstawie pkt 2.12 Regulaminu Allegro.
Nie rozumiem kompletnie tej sprawy.
Pochodzę z Ukrainy i znam bardzo dobrze polski. Jednak Oczekiwanie ode mnie wykonania czynnosci zdjęć aby odblokować konto, rozumiem. Nie rozumiem tylko tego, że gdy wykonałem zalecone czynności, sytuacja się nie zmieniła i nie mogę pracować. Czy moje ukraińskie pochodzenie ma tu znaczenia? Kupiłem towar, laptop i router aby normalnie pracować. Dlaczego allegro traktuje tak ludzi wydając polecenia weryfikacji aby odwiesić konto a potem po wykonaniu polecenia konta nie odwiesza?
Napisane jest w tym reguleminie:
2.12.
W sytuacji, gdy Konto lub działalność Użytkownika w ramach Allegro wymaga dodatkowej weryfikacji danych, o których mowa w art. 2.1. lub 2.3, lub w przypadku powzięcia przez Allegro.pl uzasadnionych obaw co do bezpieczeństwa Konta lub Transakcji, dotyczących w szczególności nieuprawnionego przejęcia Konta przez inną osobę, lub w przypadku naruszenia Regulaminu przez Użytkownika, Allegro.pl może:
Konta mi nikt nie przejął. Żyję i mam się dobrze. A allegro pisze mi o bezpieczeństwie oraz przejęciu mojego konta.
Jakieś niezrozumne to dla mnie.
Miał ktoś takie sytuacje?
Jak udało się Wam takie sprawy załatwić?
Marko
@UK_Import20x2022 Takich sytuacji jest tu opisanych wiele, nawet jeżeli jesteśmy Polakami, odblokowanie konta możliwe jest tylko w taki sposób że nadal musisz pisać w tej samej sprawie tu: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=28111aef-fc3d-4ee0-a94e-d1d7ac01fa65&subjectId=fed698b4-f...
Dzięki. Ja pisałem przez formularz ale niestety bez efektu.
Z tego co ja zrozumiałem sprawa jest zakończona a konto mimo weryfikacji zawieszone.
Nic z tego nie rozumiem 😞
@UK_Import20x2022 Nie napisze Ci tu nikt, nawet moderator żadnego szczegółu, dlatego musisz prowadzić korespondencje mailową.
@UK_Import20x2022 , aby wyjaśnić tę sprawę, zachęcam Cię do kontynuowania korespondencji mejlowej. Mogę Cię zapewnić, że Twoja narodowość nie jest przyczyną - regulamin obowiązuje wszystkich bez wyjątku. W tym przypadku mamy uzasadnione obawy o bezpieczeństwo transakcji.
Pani Maju, ale o co dokładnie chodzi? Operator korespondencji nie wskazał przyczyn. Wykonałem te wszystkie przykazy, o które administrator allegro prosił. Jednak nic się nie zmieniło 😞 Zdjęcia paszportu, selfie, produkty które kupiłem wraz z paszportem. Na dodatek Klienci otrzymali pierwsze produkty. Do kogo się tu odwoływać? Co dalej? Administrator zakończył rozmowę i powiedział, że konto zostaje zawieszone. Ja rozumiem co Pani pisze, że regulamin jest dla wszystkich. Ale nie naruszyłem regulaminu i zastanawiam się co się stało i jak na przyszłość robić aby spokojnie pracować.
Pozdrawiam,
Mark