Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy po anulowaniu zakupu przez kupującego jeszcze przed wysłaniem przesyłki mogę anulować wygenerowaną już etykietę InPostu i odzyskać środki bez wysyłania zamówienia?
Czy jednak muszę ją wysłać aby nie widniała w systemie Allegro jako niezrealizowana?
@sklepPiknicka nie musisz, a nawet nie powinieneś jej nadawać.
Gdy zwrócisz wpłatę kupującemu za to zamówienie, zostanie wykluczone z miar w jakości sprzedaży dotyczących terminowości wysyłki.
Dziękuję
proszę o podpowiedź na drugie pytanie czy
odzyskać środki bez wysyłania zamówienia?
@asior11 Monika wszystko dokładnie wyjaśniła.
"Gdy zwrócisz wpłatę kupującemu za to zamówienie, zostanie wykluczone z miar w jakości sprzedaży dotyczących terminowości wysyłki. "
Chodzi głównie o zamówienie allegro kurier DPD oraz inpost paczkomat powiedzmy na smarcie
Jeżeli jest to jedno zamówienie Allegro Kurier DPD i drugie Allegro Paczkomaty InPost, to jakie koszty, jak oba zamówienia są w Smart? To wtedy całe to zgłoszenie jest bez sensu, bo wystarczy tego nie wysyłać i zwrócić wpłatę do kupującego i wystąpić z wnioskiem o zwrot prowizji.
Jeżeli jest to Allegro Kurier DPD w Smart! , a chciałeś wysłać InPost, to jedynie wypełnić formularz na stronie Inpost, żeby dostać zwrot za niewykorzystaną etykietę, która była płatna.
Kolejny który kontroluje koszty na allegro, wciąż czekam na odpowiedź Pani Wiktorii
@asior11 Pani Wiktorii będzie potrzebny numer zamówienia do weryfikacji.
@asior11 Opłata za przesyłkę DPD w Smart jest naliczana dopiero po zeskanowaniu etykiety przez kuriera, więc w takim przypadku nie poniesiesz żadnych kosztów.
Natomiast jeśli chodzi o InPosty, to opłata jest naliczana od razu, ale opłata zostanie automatycznie skorygowana, po tym, jak zwrócisz środki kupującemu. Informacje na ten temat znajdziesz tutaj.
Dziękuje za informację
Chciałbym trochę poprawić te wpisy.
1. Jak to etykieta inpost poza Smart, to tutaj wpisujesz numer przesyłki ( jak w Smart, to bez sensu wykluczać darmową etykietę)
https://inpost.pl/formularz-kontaktowy-chce-otrzymac-zwrot-srodkow-za-niewykorzystana-etykiete
2. Gdy zwrócisz wpłatę kupującemu za to zamówienie, zostanie wykluczone z miar w jakości sprzedaży dotyczących terminowości wysyłki. "
No tak połowicznie jest to prawdziwe.
Rabat transakcyjny (zwrot prowizji) za anulowane zamówienia
Za anulowane zamówienie, otrzymasz rabat transakcyjny (zwrot prowizji) bez składania wniosku, gdy:
klient anuluje zakup, którego nie opłacił – dotyczy zarówno zakupu w opcji kup teraz, jak i w licytacji ( tutaj tak)
klient anuluje opłacony zakup, a my automatycznie zwrócimy mu wpłatę - jak nie my zwrócimy automatycznie, to wcale się automatycznie nie wykluczy. Dopiero po ręcznym kliknięciu zwróć wpłatę w zakładce akcje i kliknięciu wniosku o zwrot prowizji.
Po przyjęciu wniosku zamówienie będzie wykluczone na następny dzień.
automatycznie anulujemy zakup, jeśli klient nie opłaci go w wyznaczonym terminie – dotyczy zakupu w opcji kup teraz.