anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Anulowanie zakupu przez kupującego przed wysyłka a po wygenerowaniu etykiety

sklepPiknicka
#8 Zapaleniec

Czy po anulowaniu zakupu przez kupującego jeszcze przed wysłaniem przesyłki mogę anulować wygenerowaną już etykietę InPostu i odzyskać środki bez wysyłania zamówienia?

Czy jednak muszę ją wysłać aby nie widniała w systemie Allegro jako niezrealizowana?

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@sklepPiknicka nie musisz, a nawet nie powinieneś jej nadawać. 
Gdy zwrócisz wpłatę kupującemu za to zamówienie, zostanie wykluczone z miar w jakości sprzedaży dotyczących terminowości wysyłki. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

sklepPiknicka
#8 Zapaleniec

Dziękuję

oznacz moderatorów

asior11
#9 Pomysłodawca

proszę o podpowiedź na drugie pytanie czy 

odzyskać środki bez wysyłania zamówienia?

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@asior11 Monika wszystko dokładnie wyjaśniła. 

"Gdy zwrócisz wpłatę kupującemu za to zamówienie, zostanie wykluczone z miar w jakości sprzedaży dotyczących terminowości wysyłki. "

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@w_kiwi  ale @asior11  zadał pytanie "czy odzyskać środki bez wysyłania zamówienia?"😉, czyli chodzi o koszty przesyłki😉

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@KOGIEL_T Dzięki za przetłumaczenie! Moja 🔮 tym razem nie zadziałała. 

@asior11 O jaką metodę dostawy chodzi? 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

asior11
#9 Pomysłodawca

Chodzi głównie o zamówienie allegro kurier DPD oraz inpost paczkomat powiedzmy na smarcie

oznacz moderatorów

Client:74250890
#9 Pomysłodawca

Jeżeli jest to jedno zamówienie Allegro Kurier DPD i drugie Allegro Paczkomaty InPost, to jakie koszty, jak oba zamówienia są w Smart? To wtedy całe to zgłoszenie jest bez sensu, bo wystarczy tego nie wysyłać i zwrócić wpłatę do kupującego i wystąpić z wnioskiem o zwrot prowizji. 

Jeżeli jest to Allegro Kurier DPD w Smart! , a chciałeś wysłać InPost, to jedynie wypełnić formularz na stronie Inpost, żeby dostać zwrot za niewykorzystaną etykietę, która była płatna.

  • Tak czy siak, zwrot wpłaty do kupującego, wniosek o zwrot prowizji ( jak nie masz automatycznych) i tyle. 

 

oznacz moderatorów

asior11
#9 Pomysłodawca

Kolejny który kontroluje koszty na allegro, wciąż czekam na odpowiedź Pani Wiktorii

oznacz moderatorów

Client:74250890
#9 Pomysłodawca

@asior11 Pani Wiktorii będzie potrzebny numer zamówienia do weryfikacji. 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@asior11 Opłata za przesyłkę DPD w Smart jest naliczana dopiero po zeskanowaniu etykiety przez kuriera, więc w takim przypadku nie poniesiesz żadnych kosztów. 

Natomiast jeśli chodzi o InPosty, to opłata jest naliczana od razu, ale opłata zostanie automatycznie skorygowana, po tym, jak zwrócisz środki kupującemu. Informacje na ten temat znajdziesz tutaj

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

asior11
#9 Pomysłodawca

Dziękuje za informację 

oznacz moderatorów

Client:74250890
#9 Pomysłodawca

@sklepPiknicka

Chciałbym trochę poprawić te wpisy.

1. Jak to etykieta inpost poza Smart, to tutaj wpisujesz numer przesyłki ( jak w Smart, to bez sensu wykluczać darmową etykietę) 

https://inpost.pl/formularz-kontaktowy-chce-otrzymac-zwrot-srodkow-za-niewykorzystana-etykiete

2. Gdy zwrócisz wpłatę kupującemu za to zamówienie, zostanie wykluczone z miar w jakości sprzedaży dotyczących terminowości wysyłki. "

No tak połowicznie jest to prawdziwe. 

https://help.allegro.com/pl/sell/a/jak-zwrocic-wplate-kupujacemu-wwBPbRl5Bfe#automatyczny-zwrot-wpla...

 

Rabat transakcyjny (zwrot prowizji) za anulowane zamówienia

Za anulowane zamówienie, otrzymasz rabat transakcyjny (zwrot prowizji) bez składania wniosku, gdy:

 

klient anuluje zakup, którego nie opłacił – dotyczy zarówno zakupu w opcji kup teraz, jak i w licytacji ( tutaj tak) 

klient anuluje opłacony zakup, a my automatycznie zwrócimy mu wpłatę - jak nie my zwrócimy automatycznie, to wcale się automatycznie nie wykluczy. Dopiero po ręcznym kliknięciu zwróć wpłatę w zakładce akcje i kliknięciu wniosku o zwrot prowizji. 

Po przyjęciu wniosku zamówienie będzie wykluczone na następny dzień. 

automatycznie anulujemy zakup, jeśli klient nie opłaci go w wyznaczonym terminie – dotyczy zakupu w opcji kup teraz.

 

oznacz moderatorów