Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Allegro, dlaczego udostępniacie możliwość zwrotu towaru w przypadku zakupu w aukcji charytatywnej? Skąd mam wziąć pieniądze dla kupującego, skoro wpłata trafi na konto fundacji? Właśnie dostałam informację, że przesyłka do mnie wraca. Możecie mi to wyjaśnić?
@dla_Pawelka Z jakiego powodu jest zwrot. Może towar nie odpowiada opisowi lub jest uszkodzony.
Mam tylko informację, że kupujący zgłosił zwrot towaru. Wystawiając aukcję musiałam podać warunki zwrotów. Kiedyś mogłam opisać, że to aukcja charytatywna itp, teraz wyświetla się jakiś zapis automatyczny. Więc każdy wszystko może sobie zwrócić bez podania przyczyny.
@dla_Pawelka
Umieść w zakładce o Sprzedającym informację, że sprzedajesz jako osoba fizyczna (nie przedsiębiorca) i w związku z powyższym: dla zawartych z Tobą transakcji nie stosuje się zapisów Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta).
Wprawdzie już teraz Art. 27 nie daje Kupującemu prawa do odstąpienia od Umowy zawartej z osobą fizyczną (nie przedsiębiorcą), więc złożone z Art. 27 w takiej sytuacji oświadczenie jest nieskuteczne - ale unikniesz nieporozumień z Kupującymi wprowadzanymi w błąd przez Allegro.
@dla_Pawelka
każdy wszystko może sobie zwrócić bez podania przyczyny.
Nie, nie może.
Art 27 UoPK w tym przypadku nie stosuje się (Umowa nie została zawarta pomiędzy Konsumentem, a Przedsiębiorcą - nie może więc dojść do jej rozwiązania na mocy Art. 27).
Kupujący może odesłać rzecz na reklamację, ale w przypadku braku wady - reklamację możesz oddalić, a w przypadku gdy sprzedana rzecz jest wadliwa - możesz w pierwszej kolejności wadliwą rzecz naprawić lub wymienić na niewadliwą (przy pierwszej reklamacji nie musisz oddawać pieniędzy usuwając wadę)
W tej chwili dostałam wiadomość od kupującego, że wprowadzam w błąd udostępniając możliwość zwrotu. A jak mam nie udostępniać? Chętnie się dowiem i skorzystam z tej opcji.
@dla_Pawelka No widzisz🤣 wprowadziłaś kupującego w błąd że ma możliwość zwrotu, to musiał sprawdzić, czy aby znów go w błąd nie wprowadzasz i oddasz kasę😆
Teraz będziesz musiał wnioskować z uzasadnieniem do fundacji by zwróciła środki które poszły na wybrany cel. Allegro nie ma zysku z aukcji charytatywnych to i swoje działania ograniczają się do tego że mogą ci napisać że jest to zgodne z regulaminem.
Wiem, że Allegro na tym nie zarabia, nie płacimy prowizji. Ale ja też nie mam z tego ani złotówki. To są akurat aukcje dla mojego syna, ale już wiem, że w tym roku na WOŚP nie wystawię nic, bo mnie po prostu na to nie stać. Tego typu aukcje powinny być traktowane jak sprzedaż od osoby fizycznej, bez możliwości zwrotu towaru.
@dla_Pawelka Teraz przynajmniej wiadomo, że nie warto się bawić z Allegro w te klocki. Lepiej wyrzucić niż stracić jeszcze na tym.
@LEW433 jak zwrócić pieniądze to @dla_Pawelka zapewne wie. Tylko dla czego ona? To spróbuj wytłumaczyć.
Wiesz ja już się zaczynam gubić w tym wszystkim, takiego bajzu nie było od dziesiątek lat, w Polsce. To jest przykre.😞
Też już to znalazłam. Zwrócę się do fundacji, o ile kupujący udostępni mi wszystkie dane. Dobrze przynajmniej, że jest koniec miesiąca, bo Allegro robi przelewy do fundacji na początku kolejnego. Ciekawe co by było, gdyby klient dokonał zakupu 1 stycznia i musiał czekać na zwrot ponad miesiąc. Ale swoją drogą to jednak przykre, gdy cieszysz się, że ktoś pomógł twojemu podopiecznemu i wpadnie parę złotych, a tu przykra niespodzianka, bo leci zwrot. Bo takie jest prawo. Tylko, że ja jestem osobą fizyczną, a nie firmą 😞
@dla_Pawelka, masz konto prywatne, więc teoretycznie nie musisz udostępniać warunków zwrotów, ani przyjmować odstąpień. Natomiast tu decydującą kwestią jest to, że udostępniasz Allegro Smart!, a umożliwienie odstąpienia od umowy bez podania przyczyny jest warunkiem posiadania oznaczenia Smart! w swoich ofertach.
Jeśli klient odstąpił od umowy, powinnaś uzyskać od niego zgodę na przekazanie danych:
- imienia i nazwiska kupującego
- rachunku bankowego
- numeru płatności
- kwoty do zwrotu.
Następnie przekaż te dane do organizacji charytatywnej, która zwróci kupującemu środki.
umożliwienie odstąpienia od umowy bez podania przyczyny jest warunkiem posiadania oznaczenia Smart!
Czy byłabyś uprzejma wskazać podstawę regulaminową dla Twojej powyższej interpretacji ?
W regulaminie dotyczącym SMART! jest mowa wyłącznie o udostępnieniu "zwrotów", czyli udostępnienia Kupującemu możliwości zadeklarowania zamiaru odesłania rzeczy (np. z powodu reklamacji) do Sprzedającego.
O tym że "zwrot" oraz "złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy" to są dwie różne czynności - powinnaś wiedzieć (a każdy Użytkownik AG ma prawo oczekiwać tej wiedzy zwłaszcza od Moderatorów).
Sprzedająca będąca osobą fizyczną ma prawo (nawet udostępniając formularze deklaracji odesłania rzeczy) odmówić Kupującemu składającemu tą drogą oświadczenie o odstąpieniu z Art.27 - przyjęcia takiego oświadczenia (odstąpienie nie jest skuteczne jeżeli np. jest złożone przez podmiot nieuprawniony).
Podobna sytuacja może mieć miejsce gdy Sprzedawcy nawet będącemu przedsiębiorcą (ale wyłączającym prawo do odstąpienia z Art. 27 wszystkim, z wyjątkiem tych uprawnionych ustawowo) oświadczenie o odstąpieniu wyśle (do czego dopuszcza wadliwy formularz Allegro) Nabywca będący np. Spółką.
umożliwienieodstąpienia od umowy bez podania przyczynyjestwarunkiem posiadania oznaczenia Smart!
Ponawiam prośbę:
Czy byłabyś uprzejma wskazać podstawę regulaminową dla Twojej powyższej interpretacji ?
@A3dam, szczegółowe warunki kwalifikujące sprzedającego do korzystania z usługi Allegro Smart!:
h. określenie i realizacja przez Sprzedającego polityki zwrotów Towarów poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza dostępnego na stronach Allegro: https://na.allegro.
@A3dam, nie sądzę, aby rozkładanie na czynniki pierwsze pojedynczych słów miało w tej sprawie większe znaczenie.
@mr_oma
Dziękuję za potwierdzenie braku umocowania Twojej tezy w zapisach Regulaminu.
Ponieważ nieprzypadkowo przywołałaś w swojej wypowiedzi "umożliwienie odstąpienia od umowy bez podania przyczyny" (czyli z Art.27 UoPK) zamiast trzymać się faktycznej treści zapisów Regulaminu w sytuacji gdy zapisy Regulaminu mówią m.in. że: "Polityka zwrotów Towarów, o której mowa w zdaniu poprzednim, powinna być zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. " - poczułem się zobowiązany do sprostowania Twojej wypowiedzi - tak aby nie wprowadzała w błąd Użytkowników Serwisu.
Mogliby Oni (zarówno Kupujący jak i Sprzedający) odnieść mylne wyobrażenie, że złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy z Art. 27 UoPK Sprzedawcy będącemu osobą fizyczną (nie przedsiębiorcą) lub złożenia takiego oświadczenia przez kupującego będącego spółką (niezależnie od tego czy sprzedawca jest przedsiębiorcą czy nie) jest skuteczne - w sytuacji gdy absolutnie nie jest: wobec faktu złożenia go przez podmiot nieuprawniony (bez względu na ew. oznaczenie oferty logiem SMART!).
Art. 27 UoPK podobnie jak całą Ustawę o Prawach Konsumenta (będącą bezspornie powszechnie obowiązującym przepisem prawa) stosuje się zaś wyłącznie do przypadków dotyczących zawierania umowy przez Konsumenta z Przedsiębiorcą (a nie z osobą fizyczną niebędącą przedsiębiorcą).