Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
otrzymałam powiadomienie z Inpost o nadaniu do mnie przesyłki . Widzę , że nadawcą jest kupujący, jednak nie wysłał on do mnie żadnej informacji o nadanym zwrocie , czego on dotyczy ani nie wypełnił zwrotu poprzez allegro.
Jak powinnam postąpić w danej sytuacji?
Anusia123456789 jeśli zidentyfikowałaś nadawcę i jest nim Twój klient to musisz odebrać . W przesyłce może być pisemne odstąpienie od umowy , a jeśli nie będzie po odbiorze spróbuj skontaktować się z klientem , aby dopełnił obowiązku jaki nakłada na niego UK.
a jeśli tego obowiązku o odstąpieniu od umowy nie uzupełni? co wtedy? mamy zwracać pieniądze?
@sklepOnliine
Konsument ma prawo (a nie obowiązek) odstąpić od Umowy (np. z Art. 27 UoPK).
Jeżeli jednak chce odstąpić, to może to zrobić składając stosowne oświadczenia sprzedawcy (zgodnie z Art. 30 UoPK).
Jeżeli nie złoży oświadczenia o odstąpieniu - to nie odstąpi od Umowy.
Jeżeli Umowa nie zostanie rozwiązana z innego powodu - to nie zwracasz żadnych pieniędzy, a własność kupującego możesz oddać na przechowanie na jego koszt i ryzyko.
Okej ale w sytuacji gdy nie dostałem żadnego powiadomienia o zwrocie produktu plus nic nie było w paczce co wtedy?
@sklepOnliine
Jeżeli w ZWROTach na Allegro nie masz informacji o tej transakcji, a w przesyłce nie było oświadczenia o odstąpieniu od Umowy to
- nie musisz zwracasz żadnych pieniędzy,(towar jest nadal własnością kupującego)
- własność kupującego możesz oddać na przechowanie na jego koszt i niebezpieczeństwo.
Art. 551 kc
1. Jeżeli kupujący dopuścił się zwłoki z odebraniem rzeczy sprzedanej, sprzedawca może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego.
Dziękuję
@sklepOnliine A jak napisze przez zakładkę "Moje zakupy" zwrot to także zwróć, możesz mieć problemy z Allegro, ponieważ Allegro daje takie narzędzie kupującemu.😁
Co to znaczy na przechowanie? Czy gdzieś się tą rzecz oddaje?
Ten podpis ze stopki to już chyba raczej możesz usunąć. Po wielu bataliach Allegro przyznało, że to stanowisko jest prawidłowe - ale niestety, nie działa nadal prawidłowo.
Musi w jakikolwiek odstąpić od umowy zakupu, mail, formularz.
@Anusia123456789 Kupujący nie ma obowiązku przesyłać wcześniej żadnych informacji. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może włożyć do paczki ze zwracanym towarem - jest to zgodne z prawem. Taką przesyłkę masz więc obowiązek odebrać.
dziękuję, a jeżeli będzie to przesyłka pobraniowa (nie wiem jak zostało to nadane) w informacji o zwrotach mam zawarte , ze przesyłek za pobraniem nie przyjmuję. Co w takiej sytuacji?
@Anusia123456789 przesyłki za pobraniem nie musisz odbierać. Narusza to twoje prawo jako sprzedawcy np. do zwrotu środków "..nie później niż w 14 dni" i do ewentualnego zmniejszenia sumy zwracanych środków z tytułu uszkodzenia towaru przez kupującego
Dokładnie.
Anusia123456789 - Sprzedajesz - masz przyjmować zwroty. Nie myl tego z reklamacjami lub odstąpieniem od umowy. Jeśli kupujący nie wysłał takiego oświadczenia - u mnie leży sobie na "półce" i "nabiera wartości". Po 2 latach idzie do dalszej sprzedaży.
Czyli nie dostaje żadnego oświadczenia nic nie robie z przedmiotem przez 2 lata później?
Ano tak..... Są takie przypadki.
- Klient zwrócił mi towar. Już nawet nie wiem w jaki sposób - w każdym bądź razie - nie poprzez Allegro, nie było żadnej informacji z odstąpieniem od umowy. Co mam z tym zrobić? Wysyłam info do klienta na e-mail, żeby przysłał jakieś odstąpienie od umowy - totalny brak reakcji i odpowiedzi.
- Klient zwrócił towar inny niż zakupił, zwrot na własny koszt - poza systemem Allegro, zwrócony towar jest inny niż sprzedawany, nawet ma jeszcze naklejoną etykietę z ceną ze zwykłego sklepu stacjonarnego. Moja odpowiedź - odmowna.
- Klient nie odebrał przesyłki w terminie - nie reaguje na wysyłane wiadomości, na koszt ponownej wysyłki. Kompletny brak odpowiedzi.
- Klient nie odebrał przesyłki pobraniowej - to jest dopiero HIT! - jestem w plecy ponad 30 zł. Pozostaje mi proces z kupującym na drodze cywilnej. Nie wiem jaki sprzedawca (mały) na All może sobie na to pozwolić - chyba żaden - ze strony Allegro nie można liczyć na żadne wsparcie w takiej sprawie. Duże firmy - mają swoje biura, prawników itp. - kupujący natychmiast dokona stosownych opłat, żeby nie mieć większych problemów (i słusznie).