Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
dostałem partię produktów od producenta, w której część produktów, dokładnie masek przeciwsmogowych, nie miała loga. W związku z tym sprzedając te konkretne sztuki bez loga ustawiłem na aukcji zdjęcia produktu bez loga, lecz były to zdjęcia z internetu, nie "real-photo". Jednak w tytule aukcji zgodnie z prawdą umieściłem nazwę producenta. Teraz jeden z klientów zgłosił zwrot z uwagi na niezgodność z opisem, ponieważ maska nie miała loga, a jego argumentacja jest taka, że powinienem był napisać w opisie, że maska nie posiada loga. Moje stanowisko jest takie, że tę kwestię regulowały zdjęcia przedstawiające produkt. Czy w takim razie według zasad Allegro towar rzeczywiście był niezgodny z opisem?
Zdjęcia są częścią opisu, jeśli nie było na nich uwidocznione logo, to znaczy, że produkt jest tego elementu pozbawiony. Mogłeś w opisie poinformować o tym dodatkowo, ale nie musiałeś.
@xyz96Dzięki za odpowiedź.
@cloudcloudAle z tego co napisał xyz96 wynika, że właśnie nie miał prawa, bo zdjęcia są częścią opisu i były one zgodne z rzeczywistością. Dodam jeszcze, że kupujący ma też wątpliwości co do oryginalności produktu, bo nazwa producenta była tylko naklejką na opakowaniu(tak zapakował to producent). Ja w ramach wyjaśnień wysłałem klientowi fakturę od producenta na dane mojej firmy. Czy w ramach ewentualnej dyskusji przez Allegro oryginalność może być nie do obronienia i będę musiał przyjąć zwrot?
@Sklep-GTS wybacz źle przeczytam wypowiedź @xyz96.
Napisałeś, że zabrałeś inne zdjęcia z internetu, nawet nie zdjęcie od producenta. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy w takiej sytuacji z tytułu "produkt niezgodny z opisem".
Poza tym kupujący ma 14 - dniowe prawo do zwrotu bez podania przyczyny.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Kupujący otworzył dyskusję przez Allegro, więc zobaczymy jak się sprawa rozstrzygnie. Zdjęcie było z internetu ale przedstawiało ten sam produkt, tyle że bez loga. Co do zwrotu 14 dni to w ofercie był warunek nieotwarcia opakowania ze względów higienicznych, a kupujący otworzył opakowanie.
@Sklep-GTS Mój post został usunięty lub nie został przeze mnie poprawnie dodany, więc powtórzę. To nie był żaden zwrot, to była reklamacja ze względu na niezgodność z opisem. Jeśli produkt ze zdjęcia był taki sam jak produkt otrzymany przez kupującego, to spokojnie możesz reklamację odrzucić. Na zdjęciu nie było logo i na produkcie nie było logo. "Zapożyczenie" zdjęcia z internetu to zupełnie inna sprawa. Jeśli kupujący ma wątpliwości co do oryginalności, to niech idzie z tym na policję. Dodam, że odstąpienie od umowy to zupełnie co innego niż reklamacja, obowiązują inne przepisy, inne terminy, inne warunki. Kupujący nie może odstąpić od umowy w ramach reklamacji, gdy reklamacja jest niezasadna.
@xyz96 cytuję "Teraz jeden z klientów zgłosił zwrot z uwagi na niezgodność z opisem."
@cloudcloud A co to jest zwrot? Czyżby odesłanie towaru? A na jakiej podstawie? Na podstawie art. 27 ustawy konsumenckiej, czy na podstawie przepisów o reklamacji z tytułu rękojmi?
Ciesz się, że Kupujący w ten sposób argumentuje i od razu mówię, że będziesz miał problemy ze zwrotem prowizji jeżeli dla swiętego spokoju oddasz mu pieniądze - będą twierdzić że towar jest niezgodny z umową więc zwrotu nie ma
Co byś zrobił gdybyś dostał reklamację typu:
produkt nie zawiera przewidzianych w ustawach dany o:
- producencie
- wprowadzającym na rynek
- atestach higienicznych
- certyfikatach
- polskiej instrukcji obsługi
- i tak dalej ......
tu masz lekturę
https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=15166
@Sklep-GTS moim zdaniem jeśli zdjęcie przedstawia faktycznie sprzedawany produkt, to nie ma znaczenia, czy jest zrobione przez sprzedającego osobiście, czy zapożyczone z jakiegoś innego źródła. Ważne jest to, że nie wprowadza w błąd i przedstawia autentyczny towar. Na tej podstawie kupujacy nie ma podstaw do twierdzenia, że otrzymał zakup niezgodny z zamówieniem.
Może oczywiście odstąpić od umowy, ale reklamacja jest według mnie bezpodstawna.
Nie może zwrócić ze względów higienicznych, a reklamacja jest bezzasadna, jeśli zdjęcie i opis przedstawia sprzedawany produkt. Pochodzenie zdjęcia nie ma znaczenia. @Sklep-GTS niepotrzebnie o tym wspomina 😁
Inna sprawa, to reakcja allegro w dyskusji. Na podstawie opinii pracownika - chmurachmura - czarno to widzę.