anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak towaru, minus na koncie Allegro, kupujący nieodpowiada

W_Dabrowsky
#7 Wielbiciel#
  • Witam. 

18 kwietnia sprzedałem telefon, kupująca otrzymała go 21 kwietnia, żadnego kontaktu przed i po kupnie od niej nie miałem, od razu założyła spór, który po prostu na mailu przeoczyłem, bo mialem święta prawosławne i wyjazd majówkowy. W trakcie sporu pisała poza 21, również 22, 25, 26 aż w końcu 5 maja minęło 14 dni. Kupująca od razu wystąpiła do POK, który został jej przyznany. Zauważyłem spór 9 maja i od razu odpisałem, ze nie zgadzam się z kupująca bo telefon był w 100% zgodny z opisem. Dosłownie po godzinie odpisała w sporze, ze telefon jest zepsuty a ona już otrzymała zwrot z POK i zamknęła dyskusje. W rozliczeniach Allegro pojawiła się na minusie pełna kwota za telefon plus prowizja i koszt przesyłki. 

Napisalem ticket, do Allegro, że to zwykle wyłudzenie bo mam zdjęcia telefonu przed wysyłka z numerem wygenerowanej etykiety, z takimi funkcjami jak widoczne sprawne FaceID, numer imei i zestaw z jakim go sprzedawałem, dokładnie jak w aukcji.

Allegro otworzyło ponownie dyskusje, ale na przesłane prze zemnie dowody nie odnieśli się w dyskusji wcale. Przepycham się z nimi na mailu, gdzie napisałem, ze nie zgadzam się z kupującą, bo ewidentne kłamie, ale jak mam się przepychać niewiadomo ile to wole, żeby odesłała mi ten telefon i niech to się skończy unieważnieniem aukcji.

Jak można się domyślić, ze strony Allegro jest lanie wody na mailu. Kontaktu z kupująca brak. Dałem jej termin 8 dni (14 dni od ponownego otwarcia sporu) na zwrot telefonu, lub przyznanie mi racji i zakończenie sprawy cofnięcie mi regresu Allegro, inaczej zgłaszam przywłaszczenie. 

Uważam, że Allegro działa strasznie opieszale i w ogóle nie sprawdza dowodów z mojej strony. Czy ktoś miał podobny przypadek? Czy mam iść zgłosić przywłaszczenie czy domagać się od Allegro zakończenia tego cyrku i cofnięcia mi niesłusznie naliczonej opłaty za 100% wartości telefonu.

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

LEW433
#21 Demiurg#

Powinieneś brać udział w dyskusji, tak mówi regulamin Allegro i tylko dlatego dostała zwrot z POK, opisanych takich i podobnych spraw jest tu wiele, z kupującym możesz walczyć ale Allegro jak wypłaciło to nie odpuści Ci zwrotu.

oznacz moderatorów

W_Dabrowsky
#7 Wielbiciel#

Ja absolutnie rozumiem, ze powinienem odpisać w terminie 14 dni. Tylko tak jak pisałem, zabieganie i nie zauważyłem tego na mailu, jednocześnie nie spodziewałem się żadnego problemu. Tak jak napisałem dałem czas kupującej do 25 maja na zwrot telefonu (podałem dane) i uprzedziłem, ze będzie on otwarty i sprawdzony przy kamerze. Do tej pory brak kontaktu z kupującą a ze strony Allegro żadnych konkretów. 

Rozumiem, ze od złożenia wniosku 5 maja do 11 maja czyli wznowienia dyskusji, pieniądze zostały już jej zwrócone? Czyli pozostaje mi tylko udanie się na policję i zgłoszenia przywłaszczenia? Co w takim przypadku z prowizją, która jest nie mała? Co z faktem, ze kupująca ma i używa tego telefonu już miesiąc. 

oznacz moderatorów

maxr01
#16 Inspirator#

Spór "sporem". Klient kupił przedmiot. Myślę, że nie piszesz tutaj wszystkich informacji. 

Oczywiście możesz zgłaszać sprawę na policję i do sądu - zapewne wygrasz sprawę, tylko ile Cię to będzie kosztować... Czasu, nerwów, kasy...

Odpowiedzi na dyskusje i e-mail - wykup sobie opcję autorespondera (ok. 370 zł pakiet/rok). Możesz tam sobie wpisać info, że jesteś na urlopie i odpowiesz po jego powrocie. Masz święta i "majówkę" - nie obsługujesz transakcji i odpowiedzi - włącz wcześniej urlop na Allegro - niestety, na wiadomości nadal musisz odpowiadać - jedyna opcja to "autoresponder". 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

Skill_Player
#13 Ambasador#

@maxr01  ależ porada -"wykup sobie autorespondera", dla kogoś kto sprzedaje 3 przedmioty na krzyż w roku 😂

Z tego co mi się przypominają inne przypadki na forum - jeżeli kupujący dostał zwrot zapłaconej kasy z POK i Allegro obciążyło sprzedającego to absolutnie kupujący powinien zwrócić przedmiot sprzedającemu w takim stanie jaki go otrzymał.

Może zapytamy moderatorów dla potwierdzenia @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  ?

I z dopiskiem co w tej sytuacji Allegro może zrobić? Powinno wg. mnie upomnieć kupującego i zobowiązać go do zwrotu przedmiot a jeżeli ten nie poczuwa się a jest to kosztowna rzecz to trzeba będzie wystąpić na drogę prawną.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak masz rację jak kupujący otrzyma zwrot z POK i także od Ciebie to musi zwrócić towar, ale od Ciebie nie otrzymała!

oznacz moderatorów

W_Dabrowsky
#7 Wielbiciel#

Dlaczego zawsze znajdzie się ktoś, kto twierdzi, że druga strona mataczy, bądź nie mówi prawdy? Telefon był w 100% zgodny z opisem, mam zdjęcia i film z pakowania paczki z widocznym wygenerowanym numerem InPost. 

Chyba, żartujesz mam wykupić jakiś pakiet do Allegro? Nie jestem przedsiębiorcą, sprzedaje swoje prywatne rzeczy okazjonalnie. 

 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@W_Dabrowsky Poprosiłam już nasz zespoł o zabranie głosu w Twojej dyskusji z kupującym, dlatego poczekaj proszę jeszcze chwilę cierpliwie. 

   Ola
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

W_Dabrowsky
#7 Wielbiciel#

W dalszym ciągu nie otrzymałem od was odpowiedzi, czy wypłaciliście kupującej pieniądze z POK, oraz czy zostanie mi cofnięta prowizja po zwróceniu telefonu.

Otrzymałem odpowiedz, ze kupującą zwróci telefon jak wróci z wyjazdu..

Rozumiem, ze wyjazd kupującej jest ważniejszy od wyjazdu sprzedającego? Dyskusję, gdzie przedstawiłem, kłamstwa kupującej można pominąć? 

oznacz moderatorów

Client:97320082
#15 Entuzjasta#

Sprzedaż to twoja praca, więc kupujący jest ważniejszy i jego wyjazd.😁

oznacz moderatorów

W_Dabrowsky
#7 Wielbiciel#

Nie jestem przedsiębiorcą. Sprzedawałem prywatnie. 

oznacz moderatorów

W_Dabrowsky
#7 Wielbiciel#

W dalszym ciągu unikacie odpowiedzi na moje pytanie czy kupująca otrzymała już środki z POK oraz co z prowizja za aukcje, która w przypadku zwrotu nie doszła do skutku.

oznacz moderatorów

mr_oma
Moderatorka
Moderatorka

@W_Dabrowsky, widzę, że tę sprawę wyjaśniasz w korespondencji mejlowej - najlepiej, abyś poczekał w niej na naszą odpowiedź. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

W_Dabrowsky
#7 Wielbiciel#

Nie udzielacie mi jej. Zadałem proste pytanie: „Do chwili obecnej nie udzieliliście mi wyjaśnień, czy wypłaciliście kupującej pieniądze z POK, oraz czy zostanie mi cofnięta prowizja po zwróceniu telefonu.”

Caly czas nie mogę doprosić się odpowiedzi. 

oznacz moderatorów

W_Dabrowsky
#7 Wielbiciel#

Dziś mija 14 dzień od wznowienia dyskusji i 16 dzień od pierwszej odpowiedzi. Dalej nie mam ani telefonu ani odpowiedzi z Allegro. 

Na moja ostatnia odpowiedz, czy sobie ze mnie żartujecie z 23 maja, odmawiając mi odpowiedzi w kwestii prowizji oraz czy kupująca już wypłaciła środki z POK, nie udzieliliście już odpowiedzi. 

oznacz moderatorów

serwis-texas
#13 Ambasador#

@W_Dabrowsky 

Ja tylko chciałem napisać Ci że dobrze robisz pisząc o tym tutaj.  Relacjonuj tą sprawę do samego końca. Pisząc na forum publicznym jest jakaś szansa że wszystko się wyjaśni. Trzymaj się!

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@W_Dabrowsky Dostałeś odpowiedź, że zaakceptowaliśmy wniosek o wypłatę rekompensaty w ramach POK. Innych szczegółów dotyczących kont, których nie jesteś właścicielem, nie możemy Ci przekazać. 

Sprawdziłam, że oferta, o którą chodzi, była wystawiona na Allegro Lokalnie, gdzie nie pobieramy prowizji. Natomiast opłata za obsługę transakcji jest bezzwrotna.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

W_Dabrowsky
#7 Wielbiciel#

Czyli kupująca może przetrzymywać ten telefon ILE CHCE a ja już dostałem monit do zapłaty BEZZWROTNEJ prowizji za transakcje z której kupująca się wycofała. Za chwile będzie monit o zapłatę regresu za telefon którego nie mam bo kupująca postanowiła go sobie zatrzymać. Absurd goni absurd. 

oznacz moderatorów