anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak zwrotu prowizji, brak dokładnego wyjaśnienia sprawy przez Allegro.

woodziaki
#8 Zapaleniec#

Witam wszystkich, 

Postaram się zwięźle opisać mój problem, jeśli ktoś już opisał ten temat na forum, to przepraszam, ale nie mogłem tego odszukać.

Zdarzył mi się wypadek i przez długi czas przebywałem w szpitalu bez dostępu do konta. Zbiegło się to w czasie z odrzuceniem wniosków o zwrot prowizji. Kilka dni temu zasiadłem do tematu i wypełniłem odwołania od tych nieprzyznanych - zazwyczaj chodziło o to, że pieniądze nie zostały zwrócone przez Allegro Finance, tylko zwykłym przelewem na konto klienta i system automatycznie odrzucił moje roszczenia. W momencie kiedy pierwszy raz składałem wnioski, miałem dużą płynność, może 1/2 negatywy i moja jakość sprzedaży była na poziomie "Super". Kiedy odwoływałem się od decyzji, to wpłynęło mi trochę negatywnych ocen i na ten moment nie miałem sprzedaży - moja jakość spadła poniżej poziomu neutralnego.

Poprawiłem jakość i napisałem do konsultantów, by ponownie rozpatrzyli wniosek. Otrzymałem w odpowiedzi wiadomości tego typu: "Cieszę się, że udało się Panu podnieść jakość sprzedaży. Nie mogę jednak przyznać rabatu do tej transakcji, ponieważ rabaty są przyznawane na podstawie jakości z dnia składania pierwszego wniosku." Z tego co napisał konsultant wynika, że rabaty są przyznawane na podstawie jakości z dnia, w którym kliknąłem przy zamówieniu "zwrot prowizji", bo to właśnie jest pierwszy wniosek. Kolejny konsultant pisze: "Niestety podczas rozpatrywania wniosku przez Doradcę, liczy się aktualna na moment weryfikacji jakość sprzedaży. W momencie złożenia odwołania od automatycznej decyzji, Pana jakość była na poziomie poniżej neutralnego, dlatego odrzuciliśmy Pana wniosek." Szedłem w zaparte i poprosiłem konsultantów, aby przytoczyli mi konkretny punkt regulaminu, w którym jest napisane, że przy odwołaniu liczy się teraźniejsza jakość sprzedaży, a nie ta z dnia złożenia pierwszego wniosku. Dla jasności, nie sprawdzałem tego, poprosiłem o to konsultanta i zostałem odesłany z kwitkiem 🙂 (załączam zrzut ekranu tej rozmowy). 

Moje pytanie brzmi czy w regulaminie Allegro istnieje zapis, który wyraźnie informuje o tym, że w przypadku odwołania od decyzji, jest brana pod uwagę teraźniejsza jakość sprzedaży? Dla mnie osobiście jest to mało logiczne, ale to tylko moja subiektywna opinia. 

Proszę darować sobie komentarze typu: "trzeba było pilnować jakości sprzedaży" itd., ponieważ tak jak wspomniałem, byłem wyłączony z handlu przez kilka miesięcy. 

Jeśli regulamin nie reguluje tej konkretnej sytuacji w sposób klarowny, to proszę o poradę, co mogę z tym zrobić, ponieważ nie mam zamiaru oddawać za darmo parę set złotych. Allegro konsultant.jpg

 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@woodziaki Zasady przyzawania zwrotu prowizji (rabatu transakcyjnego) są opisane w Załączniku nr 4 do Regulaminu Allegro. Jest tam również informacja o poziomie jakości sprzedaży.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

woodziaki
#8 Zapaleniec#

@nat_not  Czytałem ten punkt regulaminu i mój wniosek jest taki, że nie można na jego podstawie wywnioskować żadnej konkretnej daty, a mianowicie, który wniosek powinien być w tym wypadku brany pod uwagę. Ciekawe jak to wygląda ze strony prawniczej. Poza tym, dlaczego mój zrzut ekranu został usunięty?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@woodziaki Zrzut został usunięty, ponieważ w wiadomości był widoczny login innego użytkownika.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

woodziaki
#8 Zapaleniec#

@nat_not a jak jest w końcu z tym zwrotem prowizji? W regulaminie nie ma ani słowa, którą datę powinno brać się pod uwagę. 🙂

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@woodziaki Informację w tym temacie otrzymałeś od konsultantów. Rozumiem, że Twoja interpretacja jest inna. Jeśli więc chcesz się odwoływać od ich decyzji, odpisz na wiadomości, które otrzymałeś w tej sprawie.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@woodziaki Tu masz podobny temat; https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/zwrot-nienale%C5%BCycie-pobranej-prowizji/... Allegro samo dokładnie nie wie, którą datę należy brać pod uwagę.

oznacz moderatorów

woodziaki
#8 Zapaleniec#

@xyz96 Szkoda, że nie mam obecnie sposobności, bo przeszedłbym się z tym do znajomego prawnika. Chociaż zapewne regulamin Allegro napisało w jak najbardziej komfortowy dla siebie i przy okazji zgodny z prawem sposób.

oznacz moderatorów

woodziaki
#8 Zapaleniec#

Allegro konsultant.jpg

 

oznacz moderatorów