anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co robicie, gdy klient odeśle produkt w bardzo zniszczonym oryginalnym opakowaniu?

Lena-sport
#9 Pomysłodawca#

Witam serdecznie, problem dotyczy tego co w tytule...głównie chodzi o to, że jest to obuwie więc albo będę zmuszona sprzedać produkt taniej bez opakowania lub kupić opakowanie zastępcze co jest marnym pomysłem bo chodzi o obuwie firmowe...Mieliście może podobną sytuację??

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

LEW433
#21 Demiurg#

Ciężka sprawa bo prawo daje kupującemu możliwość zwrotu bez oryginalnego opakowania. wg prawa Ty sprzedajacy możesz także sprzedać bez oryginalnego opakowania i kupujacy nie może z tego tytułu reklamować.🤗

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

nie musi zwracać w oryginalnym opakowaniu. Ja kupowałam woreczki i kartoniki różnych rozmiarów i dalej wystawiałam takie coś jako bez opakowania fabrycznego, taniej. Klientowi nie potrącała- nie sadze aby współczesny allegrowicz zrozumiał 

oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

@Lena-sport Jak handlowałem obuwiem to było to nagminne - często zdarzało się, że kupujący oklejał taśmą oryginalny karton producenta i tak wrzucał do paczkomatu - nie musze pisac, w jakim stanie opakowanie wracało. 

Nic nie zrobisz, jeśli buty nie były noszone - a to tez temat na profesurę.

oznacz moderatorów

Lena-sport
#9 Pomysłodawca#

Ja nie wiem co Ci ludzie mają w głowach... mnie naprawdę byłoby bardzo głupio oddać produkt w opakowaniu w takim stanie...a jakby już coś to chociaż by człowiek napisał że zaszła taka sytuacja i zwykłe sorry...co nie?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Są ludzie i...ludzie, więc jedni się wstydzą a inni mają to głęboko...i jest ich coraz więcej.

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Kiedyś miałam odesłana grzechotkę w tekturowymi opakowaniu ładnym kolorowym oryginalnym i nie zostało to włożone w karton ani foliopak. Na ten ładny kartonik ktoś wpisał numer zwrotu. Kurier nakleił etykietę tymczasowa a potem te transportowa. Normalnie kurier nie przyjalby tego do przewozu ale to było nadane paczkomatem wiec otworzył drzwi i to zastal. Poszło w utylizacje. Grzechotka bez opakowania=niehigieniczne i noe zdecydowałam sie dać nawet w gratisie 

oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

Ale to całe zło pochodzi przecież od sprzedawców - kupujący są niewinni jak Jezusik... 

A spróbuj wysłać produkt bez oryginalnego opakowania - dyskusja na 100% i modlitwa o plagi egipskie w Twojej intencji... 

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Tak dlatego jak wystawiasz pozwrotowego gniota to trzeba opisać co z nim nie tak. 

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Musisz byc przygotowany na takie rzeczy 

mentalnie, finansowo i pudełkowo. Bo to sie będzie zdarzać i staraj sie na tym jak najmniej stracić bo ze stracisz to pewne.

oznacz moderatorów

Lena-sport
#9 Pomysłodawca#

Po prostu zdaje się, że towarzysze kupujący nauczyli się (ciekawe dzięki czemu) że wszystko mogą i wszystko się im należy. Naprawdę jak patrzę na to opakowanie to nie wiem czy się śmiać czy płakać...

oznacz moderatorów

tatinka2020
#2 Obserwator#

Hej, ja wczoraj to myślałam, że mnie choinka jasna weźmie! Wrócił do mnie zwrot. Oryginalny karton produktu, zwyczajnie oklejony szarą taśmą pakową, na to etykieta. Karton rozwalony, ale nie powgniatany, tylko normalnie z dziurami. A w środku produkt, który był używany, (gra na zewnątrz, brudna od trawy, powgniatana). Zgodnie z ustawą kasę muszę oddać, pomimo tego, że produkt jest używany, ale pytanie do Was, czy mieliście taką sytuację. Bo ja już pomijam opakowanie, ale produkt jest używany, jak to wyceniliście, ile procent wartości produktu oddaliście klientowi? Z góry dzięki za pomoc

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@tatinka2020 wszystko zależy od kategorii i realnej wartości tego produktu. 
Inaczej na wartości traci używana elektronika a inaczej odzież. 

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Sprawdz za ile chodza buty używane 

to jets ich wartość a i tak niekoniecznie bo to cena jaka sobie sprzedajacy życzy ale czy za tyle pójdzie?

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Odsyłanie produktów w oryginalnym opakowaniu, oklejonym taśmą i naklejona etykietą, bez żadnych zabezpieczeń - to standard. Inna sprawa - "duży" sprzedawca na Allegro robi to samo - np. żelazko - owinięte przezroczystą folia stretch i na to naklejka. Ważne, żeby było szybko wysłane - bo tego wymaga Allegro.

Opakowanie przedmiotu nie jest przedmiotem sprzedaży - są na to wyroki sądów, można poszukać w internecie. Dlatego też kupujący może zwrócić przedmiot nawet w reklamówce, bez oryginalnego opakowania. Idąc w drugą stronę - sprzedawca też może wysłać przedmiot bez oryginalnego opakowania - i będzie to zgodne z prawem. Mały "myk" - w katalogu produktów należy zaznaczyć "brak oryginalnego opakowania", a w opisie aukcji już tego nie opisywać. Danych z katalogu i tak nikt nie czyta.   Będzie to zgodne z prawem i regulaminem Allegro. 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

@maxr01 Zgodzę się z Tobą, że będzie to zgodne z prawem, jednak ilość dyskusji a co za tym idzie zwrotów takiego towaru wzrasta wykładniczo niemalże. Pytanie brzmi: ile taki towar będzie przesyłany tam i zpowrotem, aż w końcu jego wartość będzie zerowa i wyląduje w śmietniku, bo klient nie doczytał, że nie ma kolorowego kartonika, tylko jest wysyłany w opakowaniu zastępczym? Mniejsza o obuwie i odzież, ale zabawki, art. gospodarstwa domowego, elektronika? Te zazwyczaj kuszą właśnie opakowaniami. 

Od wieków próbuję edukować - również tutaj na Gadanym, aby przypominać klientowi, żeby odpowiednio zabezpieczył przesyłkę w transporcie. Jednak jak grochem o ścianę. 

Problem ten występuje głównie tutaj, na Allegro. W sklepie zdarza się, ale zdecydowanie są to sporadyczne przypadki. Wystarczyło poprosić klienta, bez gróźb, zastraszania obniżeniem wartości towaru a co za tym idzie zwrotu, aby odpowiednio zabezpieczył przesyłkę zwrotną - aż i tylko tyle. Dopóki komunikacja z klientem nie zostanie poprawiona na platformie, będzie tylko gorzej - a na poprawę się nie zanosi.   

 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@biosorcerer @maxr01 Kupujący może sprawdzić produkt tak jak by to zrobił w sklepie stacjonarnym. Czy w sklepie stacjonarnym rwiesz i dziurawisz np pudełko od butów które przymierzasz? Tak dla kolegi pytam....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Niekonsekwencji jest więcej. Czemu jest 14 dni na zwrot? Czy ktoś gosci tyle czasu klienta w stacjonarnym?

oznacz moderatorów

biosorcerer
#15 Entuzjasta#

@pinsplash chyba będę się musiał umówić na wódkę z moją znajomą prawniczką - bez tego nie ogarnę tych wszystkich interpretacji... 😉

oznacz moderatorów

vonNogay
#17 Koryfeusz#

Sprawdź czy Oficjalny Sklep Allegro sprzedaje taki towar. Jeśli tak to kup jako konsument i zwróć tak jak Twój klient, bez opakowania. I masz opakowanie 😉

oznacz moderatorów