anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co zrobić gdy klient stawia ultimatum pod groźbą negatywnego komentarza?

koszyk-online
#7 Wielbiciel#

Dostałem wiadomość o treści: 

Witam, skladam reklamacje, puszki sa powgniatane i to nie jedna ale wiekszosc, wygladaja jak szrot ze smietnika 😞 paczka byla bez uszkodzen wiec to towar byl wybrakowany. Oczekuje rekompensaty finansowej 30% lub opisuje sprawe w negatywnym komentarzu. Na Państwa ustosunkowanie sie oczekuje do jutra do konca dnia. 
 
 
Klient stawia ultimatum pod groźbą negatywnego komentarza i nie interesuje go nic poza kasą czyli 30% od zamówienia.. Nie będe wchodził w szczegóły że jest to totalnie dla mnie nie opłacalne bo to oczywiste. Poprosiłem o zdjęcia paczki oraz puszek. dostałem jedno zdjęcie pogniecionej JEDNEJ! puszki(klient zamówił 48szt). Miałem tylko 24h na działanie wiec pisałem dalej jak widzę to żeby sprawę rozwiązać no ale czas nieubłagalnie pędził a klient miał gdzieś odpisywać mi na wiadomości. Pisałem do niego że to najprawdopodobniej uszkodzenie w transporcie, że można taką paczkę reklamować. Oferowałem że ja to zrobię a jemu wyślę puszki ponownie, prosiłem tyko o zwrot tych uszkodzonych. Ok 22 dostałem informację: to wy nie dopilnowaliście, nie mam czasu na wysyłki w tą i z powrotem. To nie uczciwe, a sposób rozwiązania sprawy mi nie pasuje.. wystawiam negatywny komentarz.
 
Komentarz: "Puszki powgniatane, czasem ciezko otworzyc, pomimo tego, ze paczka bez uszkodzen. Na propozycje rabatu, propozycja odsylania uszkodzonych puszek. Nie mam na to czasu. Nie polecam."
 
 Czy takie groźby to norma na allegro? Stoję po tej stronie od niedawna ale widzę że sprzedawca ma związane ręce w takiej sytuacji. Czy można coś z tym zrobić? Ktoś miał podobną sytuację? Nie widzę odpowiedniego narzędzia do jej rozwiązania. Oczywiście odpowiem na komentarz i wyślę prośbę o usunięcie, ale wątpie że to coś zmieni. 
Aaa i jeszcze chciałem sprostować że puszki z karmą dla psa nie uległy uszkodzeniu tylko się pogniotły, więc w środku była pełnowartościowa karma. Ale to szczegół.
 
 
oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

pulkownik66
#19 Nestor#

@koszyk-online  Norma nie norma, ale często się zdarzają takie wymuszenia. Nic z tym nie zrobisz ty, ani Allegro też ci nie pomoże- ZAPOMNIJ!!! Albo się poddajesz i wypłacasz haracz, lub zbierasz kolekcję czerwonych łap w dół. Jeżeli masz takie puszki, to porób fotki i wstaw, a także opisz że mogą, lub są w jakimś stopniu pogniecione, lecz nie wpływa to na jakość w środku.Ble ble ble. Nie będą się mieli czego czepić.

Opisuj i pokazuj towar jaki masz na stanie.

oznacz moderatorów

koszyk-online
#7 Wielbiciel#

@pulkownik66  Zapomniałem dodać że oczywiście nie wysyłamy NIGDY pogniecionych puszek. Zawsze są w oryginalnym opakowaniu zbiorczym pakowane po 24szt. Zamawiamy tego po palecie i wszystkie wychodzą od nas w idealnym stanie. Nigdy nie wysłałbym pogniecionych. Jeśli by nawet się zdarzyło że jakieś puszki by się u nas pogniotły to sprzedalibyśmy je na sklepie stacjonarnym po przecenie bo mamy taką możliwość.

oznacz moderatorów

koszyk-online
#7 Wielbiciel#

Towar ewidentnie uległ uszkodzeniu w transporcie, albo to zwykłe wyłudzenie. Na moją prośbę o zdjęcia kartonu i puszek dostałem zdjęcie tylko jednej..

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@koszyk-online przywyknij ale się nie daj bo nauczysz takiego postępowania 😞

Odpisz na komentarz że klient próbował wyłudzić pieniądze pod groźbą negatywa a na prośbę zdjęć opakowania nic nie dostałeś 😉 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

Też kilka razy spotkałem się z podobnymi wymuszeniami, nie raz także opisywano podobne sytuacje na forum. Cóz, ja  bym mnie ulegał i napisał klientowi, żeby zastosował się do obowiązujących przepisów prawa. Zgodnie z  560 1 oraz 561 1 kc, ma prawo do reklamacji - niech więc reklamuje. Negatyw zaś - serio myślisz, że taki typ da Ci pozytywa, nawet po ewentualnej "rekompensacie"?  Prowadź z nim spokojną i rzeczową  dyskusję, w razie czego ściśle trzymając się przepisów. I tyle. 

Edit: Skoro w kc jest jasny zapis, że: "§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. ", to wyraź jeszcze raz wolę usunięcia wady. Nawet wyślij swojego kuriera, jeśli będzie trzeba. Ale nie pozwól sobie wchodzić takiemu człowiekowi sobie na głowę, bo tylko uczysz go, że sprzedawcy będą ulegać i dalej będzie mógł wymuszać nienależne świadczenia. Co zresztą jest karalne - można tu mówić o ewentualnym zajściu przesłanek z art. 286 kk:

"§  1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,

podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Vryko ma rację

jak ma problem niech reklamuje towar

ale groźby typu to mogą go zaprowadzić do sądu

Art. 191. Zmuszanie do określonego zachowania, zaniechania lub znoszenia


Dz.U.2020.0.1444 t.j. - Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny
§ 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia innej osoby do określonego działania, zaniechania lub znoszenia,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
§ 2. Jeżeli sprawca działa w sposób określony w § 1 w celu wymuszenia zwrotu wierzytelności,
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
§ 3. Ściganie przestępstwa określonego w § 1a następuje na wniosek pokrzywdzonego.
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

thats-some-good-blackmail.jpg

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów