Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, miałem na sprzedaż komputerek za 1200zł wszystko szło dobrze zapakowany elegancko został wysłany do kupującego, kupujący nie sprawdził od razu środka komputera dopiero po tygodniu i się okazało że wyrwany jest slot sata prawdopodobnie również karta graficzną bo wejście displayport nie działa, w takiej sytuacji nie wiem co mam robić i czekam na waszą pomoc 🙂
Przesyłka też nie została ubezpieczona co było oczywiście błędem bo o tym zapomniałem
sprzęt był zapakowany w duży karton po bokach 2 styropiany które zabezpieczają tył i przód oraz folia bąbelkowa oraz zwykła folia.
@natia181 Za towar odpowiadasz z rękojmi przez 2 lata, kupujący w tym czasie może składać reklamację i nie ma obowiązku sprawdzać środka komputerka w momencie dostawy. Zgłoszoną reklamację musisz rozpatrzyć i ją uznać lub odrzucić. Po uznaniu towar naprawiasz na własny koszt, wymieniasz lub zwracasz kupującemu wszystkie koszty po odesłaniu towaru, także koszt odesłania. Jeżeli reklamację odrzucisz, a kupujący jest pewien wad, może otworzyć Dyskusję i poprosić w niej o pomoc pracownika Allegro, który dobrze zna zasady reklamacji. Może też wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli ją otrzyma, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też zablokować Ci konto. Wiele zależy od przebiegu Dyskusji i od dowodów. Sprzęt ma być sprawny nie tylko w momencie wysyłki. Kupujący nie zgłaszałby wad, gdyby ich nie było.
@xyz96Ja rozumiem że osoba miała otrzymać sprzęt sprawny lecz go nie otrzymała zauważyła pewne uszkodzenia wewnętrzne (co oczywiście bywa rzadkim widokiem jak dla mnie) do tego trzeba było użyć trochę siły aby to wyrwać, lecz nie rozumiem tego dlaczego miałbym na własny koszt teraz to naprawiać może to nie moja wina w takiej sytuacji powinna ponieść konsekwencje osoba która uszkodziła ten sprzęt ja wysłałem komputerek w pełni sprawny 😕
Komputerek nie ma być w pełni sprawny tylko w momencie wysyłki, w pełni sprawny ma być przez 2 lata na podstawie rękojmi. Udowodnij kupującemu, że on go uszkodził i odrzuć jego reklamację, skoro wiesz, że to jego wina. Jeżeli kupujący się z tym nie zgodzi, założy Dyskusję i wystąpi do POK, a jeżeli otrzyma rekompensatę, możesz mieć większe kłopoty.
@xyz96tylko w jaki sposób udowodnić że to kupujący akurat uszkodził sprzęt skoro ja akurat tego nie wiem, nie było mnie u niego w domu więc trudno coś w ogóle zrobić nie chce zarzucać że to jego wina, ja wiem że wysłałem działający komputer a nawet wysyłałem zdjęcia do tej osoby że działa 😕
@natia181 Niestety musisz przyjąć reklamację i ją rozpatrzyć, możesz ją uznać albo nie, możesz naprawić albo coś zaproponować(obniżyć cenę, oddać kasę itd), nie masz wyboru, klient zacznie "walczyć", dyskusja, POK. Działaj bo bezczynność działa na twoją niekorzyść.😔
@natia181 Czy karta graficzna była zamontowana w płycie głównej na czas transportu?
PS "kupujący (...) nie ma obowiązku sprawdzać środka komputerka w momencie dostawy" - nie ma, ale w ten sposób kupujący robi sobie pod górkę (żeby nie ująć tego dosadniej), bo nawet twój ukochany UOKiK zaleca sporządzenie w obecności kuriera protokołu szkody, tak na wszelki wypadek (mimo że z drugiej strony ten sam UOKiK twierdzi, iż jest to klauzula abuzywna).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowheretak była zamontowana podczas wysyłki i przymocowana na 3 śrubki.
@natia181 Nigdy, ale to przenigdy, nie wysyła się komputera z zamontowaną kartą graficzną w slocie.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@natia181 Spojrzałem na te fotki, które zamieściłeś. Oto co zauważyłem.
https://www.dropbox.com/s/jfvsp74poeggbvm/zdjecia.rar?dl=0&file_subpath=%2Fzdj%C4%99cia+kupuj%C4%85c...
3-slotowa karta ważąca ~1,7 kg (na fotkach dopatrzyłem się dokładnego modelu, więc znalezienie wagi nie było problemem) przegięta na końcu grubo ponad 1 cm w dół (jak nie więcej), która najwidoczniej trzepnęła shroudem we wtyczkę wyrywając ją razem z gniazdem sygnałowym SATA.
https://www.dropbox.com/s/jfvsp74poeggbvm/zdjecia.rar?dl=0&file_subpath=%2Fzdj%C4%99cia+kupuj%C4%85c...
Na Twoich fotkach sprzed wysyłki (wrzucam link do jednej przykładowej poniżej) też opada, ale chyba nie aż tak mocno jak na tych od kupującego.
https://www.dropbox.com/s/jfvsp74poeggbvm/zdjecia.rar?dl=0&file_subpath=%2Fzdj%C4%99cia+sprzedaj%C4%...
Teraz wyobraź sobie gdzie przeniosła się energia uderzenia po upuszczeniu paczki (a prawie na pewno coś takiego mogło mieć miejsce, zwłaszcza przy tak dużej i ciężkiej przesyłce) z bodaj pół metra gdzieś na sortowni albo przez kuriera🤔
Jak myślisz, czy trzy śrubki skręcone na sztywno i kawałek PCB karty w slocie PCIe były w stanie skutecznie wyhamować ~1,7 kg bez jakiegokolwiek uszczerbku zarówno dla samej karty, jak i płyty głównej?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Długo się zastanawiałem nad Twoim tokiem rozumowania. Czyżby karta miała urwać gniazdo?
Moim zdaniem - nie. Karta nie ma aż tyle luzu, a żeby urwać złącze SATA to też trzeba się postarać. Prędzej kabel by się "wypiął"...
@szejk-gmbh Karty graficzne z solidnym chłodzeniem z reguły ważą powyżej kilograma, a kurierzy paczkami rzucają, co nie jest tajemnicą. Wyobraź sobie co może zrobić taka niedostatecznie dobrze zabezpieczona karta w środku obudowy, gdy wypadnie ze slotu (już nie mówiąc o tym, że może uszkodzić sam slot).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Wyobraź sobie co może zrobić taka niedostatecznie dobrze zabezpieczona karta w środku obudowy, gdy wypadnie ze slotu
Ależ ja tego nie neguję, tylko wydaje mi się że w takim przypadku gniazdo SATA nie byłoby pierwsze w kolejce do urwania...
@szejk-gmbh Żeby takie gniazdo zostało pionowo wyrwane (jak na fotce), to kabel (mający zatrzaski na wtykach) musiałby być szarpnięty bez wypinania go z tegoż gniazda.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@natia181 To co piszesz trochę bez sensu jest. Czy gniazdo SATA oglądałeś przed wysyłką? Czy ono jest definitywnie uszkodzone czy tylko zagięte? Czy komputer ma 2 dyski i obydwa gniazda muszą być wykorzystane? Jak jest z tą kartą graficzną, w końcu działa czy nie?
Czy jesteś pewien że to ten sam komputer który wysłałeś? Jak się przed sprzedażą zabezpieczyłeś na takie przypadki? Masz jakieś fotki, spis parametrów, jakieś dokumenty?
Potrafisz udowodnić że to kupujący uszkodził ?
@br. Oglądałem gniazdo sata w pełni sprawne było przed wysyłką nie było wygięte komputer ma 2 dyski jeden SSD drugi HDD, co do karty graficznej nie jestem pewien podobno jakieś paski się pojawiały ale hdmi działa natomiast displayport nie działa (a działał przed wysyłką na 100%)
jestem na 100% pewien że to ten sam komputer który wysłałem robiłem zdjęcia jeszcze przed wysyłką niestety ubezpieczenia raczej żadnego nie mam 😕
@br.tutaj jeszcze link aby zobaczył pan zdjęcia, osoby która mi je wysłała oraz moje zdjęcia zrobione
https://www.dropbox.com/s/jfvsp74poeggbvm/zdjecia.rar?dl=0
@br.tutaj jeszcze link aby zobaczył pan zdjęcia, osoby która mi je wysłała oraz moje zdjęcia zrobione
https://www.dropbox.com/s/jfvsp74poeggbvm/zdjecia.rar?dl=1
@LEW433udowodnienie kupującemu że to jego wina będzie kłopotem bo akurat nie wiadomo czy kurier czy to on każda pewnie osoba będzie się wypierała a osobą która będzie musiała przyjmować uszkodzony sprzęt i oddać pieniążki będę nim ja.
@natia181 Doskonale wiem, ale jakbyś nic nie robiła to tak jak przyznanie się do winy, Zawalcz, jeżeli kom był sprawny, nie zawsze dyskusja a nawet zwrot z POK musi oznaczać kłopoty.