anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co zrobić z klientem który nie odebrał paczki za pobraniem

nataniel100
#8 Zapaleniec#

Witam, sprzedałem towar za pobraniem niestety klient nie odebrał paczki. Otrzymałem informację od kuriera, że " odmowa przyjęcia paczki". Po rozmowie telefonicznej dowiedziałem się od kupującego, że kupił sobie towar od kogoś innego. Ja poniosłem koszty w postaci prowizji z allegro ( mogę się starać o zwrot ) ale co gorsza zapłaciłem za paczkę 2 razy ( do klienta i z powrotem do mnie ). Kto teraz mi ma zwrócić te koszty. Po informacji od pracownika Allegro dowiedziałem się że mogę założyć sprawę cywilną klientowi ( śmiech na sali ). Wychodzi na to, że można sobie kupować na Allegro, narażać na koszta sprzedawców i nie ponosić za to konsekwencji !!! Kiedyś można było chociaż  wystawić  komentarz kupującemu, teraz tylko kupujący może wystawić komentarz sprzedającemu. Portal chwali się w mediach ochroną swoich klientów a co z ochrona sprzedających? Przecież to dzięki nim ten portal istnieje i zarabia... Może ktoś zna odpowiedź na ten problem i podzieli się swoim doświadczeniem.

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

LEW433
#21 Demiurg#

@nataniel100 Taki problem wielokrotnie tu był opisywany, wniosek tylko jeden, nie udostępniać pobrań.

oznacz moderatorów

nataniel100
#8 Zapaleniec#

90% sprzedaży jest za pobraniem. To nie jest rozwiązanie. Allegro powinno interweniować w takich sytuacjach. Za coś w końcu biorą pieniądze. Jako administrator portalu mają takie prawo a nawet obowiązek żeby dbać o interesy obu stron.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@nataniel100 Z pewnością coś ktoś powinien z tym zrobić, ja ci odpisałem jakie były tu wypowiedzi, wielokrotnie.

oznacz moderatorów

Dr_Venkman
#9 Pomysłodawca#

Kiedyś mogłeś negatywa kupującemu wystawić i jeśli jego karta była wystarczająco plugawa, to Allegro konto blokowało, a założyć nowe na istniejące w systemie dane nie było tak łatwo ( weryfikacja listem ). A teraz to sobie możesz pokrzyczeć przez okno 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zawsze powinno być to wyważone, nie powinno tak być . Możesz dodać tylko na CL.

oznacz moderatorów

Dr_Venkman
#9 Pomysłodawca#

I co z tego, że dodasz na czarną listę? Dwa wątki w wyżej lub niżej [edycja] radzi innemu [edycja] aby sobie założył nowe konto i kupował dalej, bo wtedy czarna lista nie działa.

Sprawiedliwe traktowanie zarówno Kupujących jak i Sprzedających na Allegro skończyło się dawno temu.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Dopowiem Ci więcej, użytkownik(królowa forum) zaraz napisze że dodawanie do CL i odmowa sprzedaży jest niezgodna z prawem.😁

oznacz moderatorów

Dr_Venkman
#9 Pomysłodawca#

Z jej prawem na pewno. 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Wzoruj się królowej, dobrze na tym wyjdziesz 🙂

Zapamiętaj - nie jest niezgodne z prawem, tylko może być niezgodne z prawem - to duża różnica.

oznacz moderatorów

kytorr
#13 Ambasador#

ktoś opisywał temat , że kieruje każde pobranie do firmy i ściąga należność od takiego "przyjemniaczka" nie wiem jak wygląda skuteczność , ale jeśli masz taki model sprzedaży warto przyjąć twarde zasady .

oznacz moderatorów

nataniel100
#8 Zapaleniec#

Masz może namiary do takiej firmy? Tym bardziej że klientem jest firma a nie osoba prywatna. 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@nataniel100 Tak, allegro powinno blokować takich "żartownisiów". Tak jest to zawarta umowa z której kupujacy się nie wywiązują. Tak jest to plaga. Tak jak pisał @LEW433 Allegro nic z tym nie robi. Co zrobić? Po pierwsze napisać do Allegro o zwrot prowizji i domagać się ukaranie kupującego ( zwrot dostaniesz, ukarania nie będzie ale przynajmniej zostanie ślad w aktach jakby coś wywinął w przyszłości ). Po drugie rzeczywiście tylko sąd - Allegro ma mnóstwo środków aby zmusić do czegoś Sprzedającego, ale jak tak postępuje kupujący to ma sprzedającego głęboko w....czeluściach serwerów. A tutaj podrzucam coś z forum :

Oddajemy do sądu WSZYSTKIE nieodebrane pobraniówki, nie interesują nas żadne tłumaczenia. Nieodebrana pobraniówka, wysyłamy przedsądowe wezwanie do zapłaty. Na wezwanie odpowiada może 1 na 20 delikwentów. Żeby się nie pakować w koszt uzyskania PESEL-u z MSWiA co jest płatne 30zł ( i ostatnio bardzo utrudniają uzyskanie danych) spraw nie kierujemy do e-sądu tylko do zwykłego sądu w trybie postępowania uproszczonego (koszt pozwu 30zł)  Można taki pozew złożyć w sądzie cywilnym w swoim mieście.

W pozwie należy zaznaczyć że do dnia złożenia pozwu delikwent nie złożył oświadczenia o odstąpieniu od umowy dzięki czemu wedle własnego uznania możemy żądać nie tylko kosztu zwrotu i różnicy pomiędzy wybranym a najtańszym sposobem wysyłki ale :

1. zapłaty za całą wysyłkę i zwrot

2. zapłaty za całą wysyłkę i zwrot oraz towar a dodatkowo domagać się w pozwie by delikwent przysłał po towar własny transport

Trochę czekamy na wyrok, potem wniosek o klauzulę wykonalności i sprawa do komornika. Tym sposobem "żartowniś" od nieodebranej paczki jest w plecy kilkaset złotych. 

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

TECH-WD
#2 Obserwator#

Witam, bardzo dziękuję, za wyczerpującą odpowiedź na nurtujace mnie pytania i wątpliwości

pozdrawiam Barbara 

oznacz moderatorów