Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
komentarz kupującego:
"Po zwrocie bluzki w 13-stym dniu wczesniej nie mogłem zwrócić bo byliśmy z żoną na urlopie sprzedający wmawia mi że była używana, bo zwrot zrobiłem tak późno, a żona tylko przymierzyła. Została zwrócona niepełna kwota, nie polecam "
I wypowiedzi kupującego w otwartej dyskusji":
Witam w nawiązaniu do przysłanej wiadomości informuję iż bluzka nie była używana ani noszona żona przymierzyła i stwierdziła że jej się nie podoba więc spakowała ale nie miałem czasu od razu odesłać później był długi weekend wyjechalismy i zapomniałem w razie wątpliwości lub pytań proszę o kontakt telefoniczny
Bluzka została zwrócona w takim stanie w jakim przyszła żona na pewno jej nie nosiła, tylko przymierzyła, widocznie musieli Państwo taką przysłać nie sprawdzaliśmy jej zapachu oraz stanu ponieważ żona na szybko przymierzyła i stwierdziła że nie pasuje więc odsyłamy. Jeśli nie akceptują Państwo mojej wersji proszę przysłać bluzke pewnie komuś ją podarujemy i wystawimy odpowiedni komentarz.
Została potrącona kwota, klient zachował wszystkie terminy w trakcie urlopu dotyczące zgłoszeń na allegro, ale zapomniał odesłać przed urlopem
Zakup 22.04 zwrot 08.05
Nie ma tu żadnego znaczenia kiedy zostala odesłana, masz 14dni na zgloszenie zwrotu i 14dni na odesłanie w sumie może to być 28dni, sprzedający nie może i nie ma prawa z tego powodu obniżyć zwrot środków, natomiast Ty masz prawo sprawdzić towar w takiej formie jak w sklepie stacjonarnym, więc jak nie była noszona używana to opisujesz to w dyskusji i jak sprzedający obniża to po 14dniach dyskusję odznaczasz jako nierozwiązaną(ważne), dostajesz wówczas możliwość złożenia wniosku o rekompensatę i go wypełniasz.
Jestem sprzedającym, kwota została potrącona bo kupujący odesłał brudną i śmierdzącą bluzkę
@armadio-pl następnym razem oddaj do pralni chemicznej a za samo ucięcie metek potrąć 20% plus rachunek z prania. Fakturkę weźmiesz na firmę.
Zależało mi na tym negatywnym komentarzu sprawa przeciągnęła się od maja, mam nadzieję że zmniejszy to w jakimś stopniu kupowanie na specjalne okazje i zwrot, bo kupujący na utratę choćby złotówki z zakupu nie będą robić sobie wypożyczalni z zakupów na allegro
allegro ściąga / wyłącza ze statystyk 1 komentarz na miesiąc ten najnowszy. Na januszy zakupowych nic nie poradzisz trzeba im koszty udowodnić młotem
tak sporo tego typu ludzi zero szacunku do naszej - sprzedających pracy
@armadio-pl Możesz zgłosić do usunięcia, bo w dyskusji zalatuje szantażem: "Jeśli nie akceptują Państwo mojej wersji proszę przysłać bluzke pewnie komuś ją podarujemy i wystawimy odpowiedni komentarz"
dzięki
moja odp na komentarz kupującego:
Zakup 22.04 zwrot 08.05. Zgodnie z polityką zwrotów towar nie powinien nosić śladów użytkowania. W Państwa przypadku bluzka była zabrudzona i miała specyficzny zapach. Na żadnym etapie nie doświadczyli Państwo nieuprzejmości. Po konsultacji z zespołem Allegro, kwota zwrotu została obniżona zgodnie z regulaminem. Szanujmy siebie nawzajem oraz naszą pracę. Życzymy Państwu udanych zakupów internetowych i mamy nadzieję, że przyszłe doświadczenia będą dla Państwa bardziej satysfakcjonujące.
@armadio-pl napisał(a):
Zgodnie z polityką zwrotów towar nie powinien nosić śladów użytkowania.
To jest klauzula niedozwolona (XVII AmC 1858/16 i wiele innych postanowień Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów) i z mocy prawa nieobowiązująca. Stosując takie zapisy prosisz się o kłopoty.
Mam tu instrukcję od zespołu allegro powołują się na konkretny zapis:
"Jeśli kupujący złożył u Pani oświadczenie o odstąpieniu od umowy w przysługującym terminie 14 dni od daty otrzymania towaru, to ma Pani obowiązek przyjęcia zwrotu.
Klient w ramach prawa do odstąpienia od umowy powinien zapoznać się z towarem wyłącznie w takim zakresie zakresie, w jakim mógłby uczynić to podczas zakupów w sklepie stacjonarnym.
W sytuacji, gdy kupujący wykroczył poza ten zakres i przedmiot nosi ślady użytkowania, może Pani podjąć decyzję o obniżeniu kwoty zwrotu adekwatnie do obecnej wartości towaru.
Podstawę prawną dla takiego działania stanowi Art. 34.4. Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta."
@Client:123861715 no ale jak ten wyrok ma sie do wpisu że zwracany przedmiot nie powinien nosic śladów użytkowania ????
Przecież w podanym przez Ciebie wyroku za klauzule abuzywną są uznał zupełłnie inna częśc zapisu: " Powinien on zatem zapewniać konsumentom możliwość skorzystania z prawa odstąpienia od umowy. Możliwość ta powinna być zaś realna, a nie jedynie iluzoryczna, "
W powyższym wyroku sąd zakwestionował zapis iż sprzedający UNIEMOŻLIWIAŁ w regulaminie zwrot uszkodzonego produktu. Co zupełnie nie dotyczy sprawy @armadio-pl gdzie zwrot został przyjety. Natomiast w ziązku z utratą wartości pomniejszono zwracaną kwote. Zgodnie zresztą z prawem
@_Likos_ napisał(a):@Client:123861715 no ale jak ten wyrok ma sie do wpisu że zwracany przedmiot nie powinien nosic śladów użytkowania ????
Przecież w podanym przez Ciebie wyroku za klauzule abuzywną są uznał zupełłnie inna częśc zapisu: " Powinien on zatem zapewniać konsumentom możliwość skorzystania z prawa odstąpienia od umowy. Możliwość ta powinna być zaś realna, a nie jedynie iluzoryczna, "
W powyższym wyroku sąd zakwestionował zapis iż sprzedający UNIEMOŻLIWIAŁ w regulaminie zwrot uszkodzonego produktu.
Sprzedający jasno deklaruje, co jest Jego celem: "mam nadzieję że zmniejszy to w jakimś stopniu kupowanie na specjalne okazje i zwrot".
@_Likos_ napisał(a):Natomiast w ziązku z utratą wartości pomniejszono zwracaną kwote. Zgodnie zresztą z prawem
Tego nikt nie kwestionuje. Niedozwolone jest tylko żądanie, żeby zwracany przedmiot nie nosił żadnych śladów używania. Nie wierzę, że tego nie rozumiesz.
@Client:123861715 chyba nie nazwałbym tego żadaniem lecz raczej oczekiwaniem że produkt nie będzie nosił sladów użytkowania ergo nie straci na wartości. Ponieważ takie działanie spowoduje że transakcja lub jej rozwiązanie zakonczy sie w sposób satysfakcjonujący obie strony.
Kupujacy zwróci pełnowartośiowy produkt w zamian za co otrzyma 100% środków które wpłacił.
Nawet stanowisku UOKiKu w tej sprawie jest precyzyjne:
"Konsument jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, przedsiębiorca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru. W tej sytuacji, jeżeli konsument będzie chciał odstąpić od umowy, może ponieść odpowiedzialność za pogorszenie stanu zwracanej rzeczy."
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/koszty/
W związku z tym takie oczekiwania sprzedającego i informowanie o tym kupujacego zdają sie być racjonalne o ile nie ogranicza to w żaden sposób prawa konsumenta ( np: nie odmiawia przyjęcia zwrotu)
@_Likos_ Zwrot "nie powinien" jest tylko zaleceniem, a nie żądaniem. No ja czytam te posty i nigdzie żądań nie widzę 😕
W polityce zwrotów (https://allegro.pl/pomoc/artykul/polityka-zwrotow-na-allegro-q0yPaBXLrhD) w ogóle nie ma takiego żądania czy zalecenia. Przywołane są możliwe konsekwencje odesłania uszkodzonego albo używanego towaru. To zalecenie to jakaś radosna twórczość oparta na własnych domysłach sprzedawcy.
@_Likos_ Powtarzam, nikt nie kwestionuje prawa sprzedawcy do potrącania z ceny przy zwrocie towarów noszących ślady używania. Jeśli potrącenie jest adekwatne do utraconej wartości, to sprzedawca ma do tego święte prawo. Uznane za niedozwolone i zakazane jest, jak to nazwałeś, oczekiwanie, że towar wróci w stanie niepogorszonym. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził, że można zwracać towary ze śladami używania.
@Client:123861715 napisał(a):
@_Likos_ Powtarzam, nikt nie kwestionuje prawa sprzedawcy do potrącania z ceny przy zwrocie towarów noszących ślady używania. Jeśli potrącenie jest adekwatne do utraconej wartości, to sprzedawca ma do tego święte prawo. Uznane za niedozwolone i zakazane jest, jak to nazwałeś, oczekiwanie, że towar wróci w stanie niepogorszonym. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził, że można zwracać towary ze śladami używania.
Dobra, masz rację, już widzę o co chodzi.
Po prostu zapis z "zaleceniem" czy "oczekiwaniem" może wpłynąć na decyzje klienta o samym zwrocie, a tego nie wolno. Ma mieć informację, że w takim wypadku, gdy towar nosi ślady użytkowania, to może być potrącona kwota zwrotu i tyle.