anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

czy klientowi przysługuje zwrot za wysyłkę pierwotnego zamówienia?

redmonster_pl
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry mam taką sytuację z reklamacją kijków trekkingowych sprawa od początku wygląda następująco:
1. klient kupuje w sklepie internetowym kijki trekkingowe powiedzmy za sumę 60pln i opłaca dostawę kurierem 13,50pln
2. towar zostaje mu dostarczony zgodnie ze sztuką
3. po roku klient zgłasza reklamację na kijki - z jednego z nich wyleciał metalowy grot i uległ zgubieniu
4. klient poniósł koszt dostawy reklamacji do sprzedającego 24pln przysłał towar na reklamację
5. reklamacja została uznana klient chciał zwrotu kasy
6. sprzedający zwraca środki pieniężne za towar 60pln i poniesione przez klienta koszty wysyłki po okazaniu potwierdzenia poniesionej opłaty 24pln
7. klient domaga się zwrotu kosztów wysyłki pierwotnego zamówienia 13,50pln
Pytanie czy taki zwrot mu się należy według prawa polskiego czy nie? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

mdrogeria
#21 Demiurg#

@redmonster_pl ma rację , reklamacja uznana , pokrywasz wszystkie koszty jakie poniósł klient 

oznacz moderatorów

redmonster_pl
#9 Pomysłodawca#

klient poniósł koszt wysyłki reklamacji i dostał zwrot tych kosztów a pytam o koszt wysyłki pierwotnego zamówienia sprzed roku, która to wysyłka została zrealizowana zgodnie ze sztuką, czyli otrzymał zamówienie o czasie i w stanie nieuszkodzonym. Nigdzie w przepisach nie znalazłem nic na ten temat o kosztach wysyłki reklamacji owszem jest, o zwrocie kosztów za odstąpienie od umowy zwrot towaru także, to nie jest traktowane jako do łączenia to są dwie różne sprawy

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Oprócz rękojmi i gwarancji, w przypadku wad rzeczy sprzedanej, możliwe jest dochodzenie roszczeń przeciwko sprzedawcy na zasadach ogólnych, tj. według reguł art. 471 

oznacz moderatorów

redmonster_pl
#9 Pomysłodawca#

rzecz sprzedana wady nie posiadała kijki były sprawne tylko klient je zużył w trakcie użytkowania, jakby produkt posiadał wadę fabryczną to nie objawiłaby się ona po roku, a po 1-2 użyciu; art 47z kc dotyczy dłużnika / wierzyciela więc nie wiem co ma z ta sprawa wspólnego

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@redmonster_pl produkt nowy powinien być sprawny i funkcjonalny przez 2 lata , a nie był co sam stwierdziłeś uznając reklamację i tym samym sprzedając produkt z wadą przyczyniłeś  się do szkody jaką klient poniósł płacąc za przesyłkę pierwotną . Czego jeszcze nie rozumiesz ?😁

Jeśli w ramach reklamacji klient otrzymałby produkt nowy , czy naprawiony / wolny od wad / owszem , ale zwróciłeś środki 

oznacz moderatorów