Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy w przypadku gdy kupujący zwróci towar a nie miał allegro smart, przysługuje mu zwrot kosztów wysyłki? W końcu koszt wysyłki pobiera przewoźnik od sprzedającego, on swoją pracę wykonał i paczkę dowiózł. W tej sytuacji wydaje mi się, że jeżeli kupującemu nie podoba się przedmiot i chce go zwrócić to powinien dostać zwrot wyłącznie za towar.
Po odstąpieniu od umowy kupującemu należ się zwrot ceny towar + zwrot kosztu wysyłki.
Rozumiem, ale w takiej sytuacji sprzedawca jest stratny. Zapłacił przewoźnikowi za usługę i nie odzyska już tych pieniędzy. To faktycznie tak działa, że sprzedawca ma ponosić koszt za to, że kupujący zwraca towar?
@AleksWys Tak, nasze prawo faworyzuje kupującego.
AleksWys jak widzę sprzedajesz jako osoba prywatna . W tym przypadku nie masz obowiązku zwracania kosztów nadania . To wyłącznie Twoja dobra wola .
@xyz96 a może być to osoba prywatna ? zwrot może przyjąć na swoich zasadach czyli bez zwrotu kosztów wysyłek, nie podlega pod ustawę konsumencką 🙂
"+zwrot kosztu wysyłki. " - w najniższej oferowanej przez sprzedającego cenie zwykłego doręczenia.
XYZ weź precuzuj swoje wypowiedzi bo wprowadzasz ludzi w błąd.
Jak sprzedawca oferuje wysyłkę za 6 zł ( np poleconym) a Ty wybierzesz sobie u niego wysyłke kurierem albo za pobraniem np za 20 zł - to sprzedawca może Ci zwrócić za towar i za najtańsze doręczenie czyli 6 zł
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany
przez Sprzedawcę , Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
@AleksWys jak sprzedałeś jako osoba prywatna, możesz przyjąć zwrot ale nie musisz oddawać za koszty dostawy to ma obowiązek oddać tylko firma jak już wspomniała większość 🙂
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi, już wszystko jasne:)