Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie , mam pytanie , jako osoba prywatna sprzedałem towar, wszystko sprawne itd , towar doszedł do kupującego , ta osoba pisze mi w dzień odbioru że dany produkt się nie włącza i odeśle go i mam mu oddać pieniądze i jeszcze pokryć koszty dostawy
Czy mam obowiązek przyjęcia dostawy i oddać pieniądze a w dodatku pokryć koszty dostawy? Proszę o pomoc
@blowup123 Jako osoba prywatna odpowiadasz za towar na podstawie rękojmi. Jeśli produkt ma wady (nie włącza się) i kupujący Ci go odeśle, a Ty stwierdzisz, że wada występuje, powinieneś zwrócić kupującemu wszystkie koszty, czyli cenę towar + koszt wysyłki + koszt odesłania.
A jeżeli z towarem będzie wszystko okej , tak jak to było gdy wysyłałem towar ? Odsyłam spowrotem?
blowup123 to jest reklamacja i musisz ją rozpatrzyć oraz się o niej odnieść. Jeśli będzie bezzasadna jako prywatny sprzedawca nie masz obowiązku pokrywania kosztów , a przypadku reklamacji uzasadninej ciąży na Tobie obowiązek naprawienia szkody i co za tym idzie pokrycia wszystkich kosztów jakie poniósł kupujący .
@blowup123
Jeżeli nie wyłączyłeś rękojmi to masz obowiązek przyjęcia i rozpatrzenia ew. Reklamacji składanej przez Kupującego. Na rozpatrzenie reklamacji masz 14 dni. W przypadku uznanej reklamacji - masz obowiązek usunięcia zgłaszanej wady i pokrycia kosztów przesyłki (nie musisz zwracać pieniędzy jeżeli rzecz możesz naprawić lub wymienić na niewadliwą). Jeżeli okaże się, że rzecz nie jest wadliwa - reklamację możesz odrzucić i możesz (nie musisz) wezwać Kupującego do odbioru niewadliwej rzeczy na swój koszt.
Możesz wyłączyć rękojmie w ofercie sprzedaży, a teraz rozpatrz reklamacje i albo uznaj albo odrzuć ( jak sprzęt jest sprawny).