Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy musze zwracać koszty wysyłki gdy klient nie użył darmowego zwrotu smart tylko wysłał inaczej?
Pierwszy raz zdarzyło się coś takiego, że klient mając darmowy zwrot smartem wysłał mi zwrot pocztą za 19 zł.
Czy w takim wypadku muszę zwracać te 19 zł za odesłanie paczki?
Towar był uszkodzony, więc to nie zwrot bez podania przyczyny czyli teoretycznie powinienem zwrócić koszty odesłania ale klient miał możliwość wysłania za darmo.
Tak, musisz przy reklamacji. Klient nie po to płaci za Smart, abyś Ty nie musiał zwracać kosztów odesłania. On nie ma obowiązku korzystania ze Smart.
@xyz96 ale ma obowiązek skorzystania z najtańszeh dostępnej formy wysyłki - a to był Smart - 0PLN
Proszę - i jeszcze punkty za post ewidentnie wprowadzający w błąd, czyli za post niezgodny z zasadami AG.
Piecze jak ktoś ma więcej 🤣
Już niedługo nie będziecie mogli manipulować punktacją.
@xyz96
Masz swój "post wprowadzający w błąd".
@pinsplash
@Camper_Voyager
Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
Akt prawny (sejm.gov.pl)
Poplątanie z pomieszaniem.
Dodam, że post powyżej wprowadza w błąd, nie ma obowiązku odsyłania najtańszą formą, wyjaśniał to msniezek i podawał tu nawet wyrok sądu.
Proszę po raz kolejny, aby TWA mnie nie wywoływało.
@xyz96 Nie obchodzi mnie Twoje TWA, ale podaj link do wypowiedzi Maćka - bo chciałbym przeczytać. I dowiedzieć się czy to oznacza :
1. Że kupujacy może oddać jakąkolwiek formą transportu ( np za 200-300 PLN)
2. Że kupujacy CELOWO nabija koszty Sprzedającemu wiedząc że może zwrócic za 0 PN a zwraca za 19 PLN? 🤔
@pinsplash Ty też już jesteś w TWA? 😂 🤣 😂 🤣 😂 🤣 Rośnie nam koło 😀
@WREDZIA-W1 Ty dobra jesteś z pisma polskiego. Proszę wytłumacz mi o co chodzi z tym TWA - nawet wygooglować takiego terminu nie mogłem, a chciałbym wiedzieć.
@TATLOK towarzystwo wzajemnej adoracji
@Client:79577720 aha
@No, masz ci los 🙂 Towarzystwo Wzajemnej Adoracji. Też chcesz należeć? Już jesteś przyjęty 😀
@WREDZIA-W1 Jesteście wszyscy oprócz mnie i "klienta". TWA 🤣🤣
@WREDZIA-W1 @pinsplash witam w klubie 😄
Dodam jeszcze, że mój post jest przekręcany i manipulowany. Chodzi o brak obowiązku odesłania "najtańszą formą", ale niektórzy sprzedawcy nie akceptują pewnych zasad i rozwlekają wątek. Poza tym brak im kultury i nie reagują na prośby.
@xyz96 Tak jak lubię Maćka, tak uważam że czasem po prostu nie ma racji 😊
Tym niemniej z orzecznictwa wynika, że jeżeli uznałeś reklamację, powinieneś zwrócić kupującemu rzeczywisty koszt odesłania przedmiotu (pod warunkiem oczywiście, że koszt ten jest rozsądny) - Moje pytanie : co to jest rozsądny koszt? Bo brak definicji tego rozwala całe zdanie przed. Dla mnie 0 PLN to rozsądny koszt.
To nie byłoby zresztą w interesie sprzedawców - zazwyczaj zależy im na tym, żeby reklamowany przedmiot dotarł do nich w niezmienionym stanie, a najtańsze przesyłki mogą tego nie zapewniać. Pijemy tanie wino bo jest dobre i tanie. Nie ma ŻADNEJ gwarancji że tani koszt to zły kurier, a drogi kurier to dobry kurier.
po wywodzie. Dziękuję, dobranoc.
@xyz96
a msniezek to niby wykładnia prawa? Nawet jak pierniczy głupoty?
Wyżej masz cytat z ustawy.