Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Po roku użytkowania urządzenie uległo uszkodzeniu. Klient zażądał reklamacji z tytułu rękojmi. Wysłałem nowy produkt On odesłał uszkodzony. Zażądał zwrotu pełnej kwoty za poniesione koszty wysyłki reklamacji. Ja napisałem aby odesłał najtańszą dostępną przesyłką ale Klient wysłał najdroższą. Jaką kwotę należy zwrócić Kupującemu?
Wiem, że w przypadku zwrotu jest to najtańsza wysyłka dostępna na aukcji w dniu zakupu ale jak jest w przypadku reklamacji?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Według mnie też najtańszej 🙂
@wojtek_b21 Możliwie najtańsza
@wojtek_b21 najlepiej skonsultuj sprawę z prawnikiem. Tym niemniej z orzecznictwa wynika, że jeżeli uznałeś reklamację, powinieneś zwrócić kupującemu rzeczywisty koszt odesłania przedmiotu (pod warunkiem oczywiście, że koszt ten jest rozsądny). Z pewnością nie ma tutaj zasady zwrotu najtańszego kosztu. To nie byłoby zresztą w interesie sprzedawców - zazwyczaj zależy im na tym, żeby reklamowany przedmiot dotarł do nich w niezmienionym stanie, a najtańsze przesyłki mogą tego nie zapewniać.
wojtek_b21 niestety jest to reklamacja i musisz pokryć wszystkie koszty związane z powrotem towaru .
@wojtek_b21 napisz jaki to był duży przedmiot i ile kupujący zapłacił za odesłanie łatwiej będzie radzić, jak to jest najtańsza a jaką wysłał najdroższą ?
kostas11 Czasem najtańsza przesyłka może okazać się najdroższą . Bywa ,że ludzie pracują od rana do wieczora i zwolnienie się z pracy jest dodatkowym kosztem , dojazd do najbliższej placówki poczty to też koszt bywa ,że spory / taxi /. Czasem lepiej zamówić kuriera .
Odsyłający musi udokumentowac poniesione koszty - jeżeli żąda określonej kwoty to proszę o rachunki i itp - wg mnie oświadczenie to za mało
nie mogą być one na oko - jeżeli otrzyma 1grosz więcej niż wydał to jest wtedy jego dochód - musi go uwzględnić w picie 🙂
jeżeli kwota nie była większa od zwyczajowej to nic nie można raczej zrobić
czasami trzeba zacisnąc zęby jak wyśle z opcją ostrożnie szkło lub przesyłka wartościowa - bo to on odpowiada za odsyłkę towaru i ma prawo się bać że przesyłka będzie uszkodzona