Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy musze zwracać koszty wysyłki gdy klient nie użył darmowego zwrotu smart tylko wysłał inaczej?
Pierwszy raz zdarzyło się coś takiego, że klient mając darmowy zwrot smartem wysłał mi zwrot pocztą za 19 zł.
Czy w takim wypadku muszę zwracać te 19 zł za odesłanie paczki?
Towar był uszkodzony, więc to nie zwrot bez podania przyczyny czyli teoretycznie powinienem zwrócić koszty odesłania ale klient miał możliwość wysłania za darmo.
Poplątanie z pomieszaniem i kompletne niezrozumienie tematu poruszonego w wątku.
@Camper_Voyager skonsultowałam Twoje zapytanie. Przykro mi, ale otrzymałam odpowiedź, że jeżeli Kupujący zrezygnował, ponieważ otrzymał uszkodzony towar, to Sprzedawca powinien mu zwrócić wszystkie rzeczywiste koszty które poniósł. Kupujący nie ma obowiązku korzystania z darmowego zwrotu.
@la_nika
Znowu potwierdzacie beznadziejną jakość swojego supportu.
Jak to się ma do ustawy?
Przeklejam po raz kolejny
Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
Akt prawny (sejm.gov.pl)
NIE O TO CHODZI. Tu chodzi o zwrot kosztu odesłania przy reklamacji, a nie o zwrot kosztu dostawy do klienta przy odstąpieniu od umowy.
@PromykSB A jak nie miał możliwości odesłania reklamowanego towaru w inny sposób?
@LEW433
Odpowiem pytaniem na pytanie: Skoro nie miał możliwości odesłania tą metodą to jak udało mu się skorzystać z tej samej metody w celu odbioru przesyłki?
@PromykSB Nie wiem, znam wypowiedź jednej strony, sprzedającego.
lew433 A jak nie miał możliwości odesłania reklamowanego towaru w inny sposób niż kurier dedykowany ?😃 https://www.3dbinpacking.com/pl/blog/dedykowany-kurier/
@la_nika Monika, spytaj dział prawny o to :
Kupujacy CELOWO nabija koszty Sprzedającemu wiedząc że może zwrócic za 0 PN a zwraca za 19 PLN?
@pinsplash Może nie celowo, tylko nie potrafi nadać w paczkomacie. Tu są też kupujący 70+ i ledwie wszystko ogarniają. Dwa dni temu 38 minut wisiałam na telefonie, żeby krok po kroku poprowadzić kupującą, bo sobie nie radziła.
@WREDZIA-W1 A jaka to różnica dla Sprzedającego? Jest w plecy 19PLN tak czy siak. Bo Kupujacy NIE-chce lub NIE-potrafi....
@pinsplash Wiem, że różnica żadna, ale taki zakichany los sprzedawców.
A ja myślę, że sytuacja nie jest tak zbyt skomplikowana.
xyz96 - "Tak, musisz przy reklamacji. Klient nie po to płaci za Smart, abyś Ty nie musiał zwracać kosztów odesłania. On nie ma obowiązku korzystania ze Smart." - odpowiedź co najmniej niezrozumiała. Przecież założyciel wątku wyraźnie napisał, że kupujący dokonał zwrotu, a nie reklamacji. Więc kupujący miał opcję zwrotu na koszt sprzedającego. Jednak z niewiadomych przyczyn wybrał opcję zwrotu na swój koszt.
Nigdzie w wątku nie ma informacji, że kupujący złożył reklamację z tytułu niezgodności otrzymanego towaru z umową. (Pomijam fakt, że również w tym przypadku można było odesłać towar za darmo do reklamacji).
Inne są procedury przy zwrocie, inne przy reklamacji. Teraz pytanie - dlaczego tylko Oficjalny Sklep Allegro ma taką możliwość? Dlaczego żaden inny sprzedający nie ma możliwości rozgraniczenia tych kwestii - reklamacja-zwrot?
😄 😄 😄 😄 😄 nie chce mi się więcej wklejać, a przydałoby się 🙂
mimo tego że działam jako "sprzedawca" to jednak muszę tu zauważyć jeszcze jedną kwestię.
Sprzedawca ma zawsze prawo po otrzymaniu reklamacji wysłać swojego kuriera i przy pozytywnym rozpatrzeniu pokryć koszty a przy negatywnym obciążyć klienta, oczywiście sytuacja się nie tyczy momentu kiedy reklamacja jest składana i wysyłana razem z towarem a sprzedawca nie wie że taka sytuacja ma miejsce do momentu otrzymania i otworzenia przesyłki
@Camper_Voyager mieszasz pojęcia jak to napisał tutaj poniżej @xyz96
dowiedz się najpierw czy Kupujący reklamuje sprzęt czy odstępuje od umowy
to 2 różne sprawy 2 różne żądania i itp
jak odstępuje od umowy to ponosi koszt odesłania przesyłki
jak reklamuje to reklamacja wg uokików powinna być dla Kupującego bezpłatna - ale tu możesz
naprawić mu sprzęt lub wymienić - a nie oddawać pieniądze
i należy się zastanowić przy reklamacji czy użycie innego niż zwyczajowego środka odesłania towaru przekraczającego znacznie zwyczajowy zerowy koszt tego zwrotu należy oddawać pieniądze tym bardziej że regulamin usługi smart, który zaakceptował Kupujący mówi wyraźnie
Usługa pozwala na korzystanie przez Nabywców na warunkach określonych w Regulaminie:
b. z bezpłatnego zwrotu Towarów, na zasadach określonych w art. III ust. 4 Regulaminu, w ramach Ofert, w których:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ja mam dzisiaj lepszy przypadek - Kupujący naczytał się zapewne wypowiedzi @xyz86 na tym forum
stwierdził, że używał towar przez 4 dni to go odsyła przez allegro by dostać zwrot całych wpłaconych pieniędzy
bo mu coś tam nie pasuje
i co z takim zrobić?
z ustawy konsumenckiej to nawet tytułu nie przeczytał nie mówiąc o jej treści
a jak przeczytał to jeszcze gorzej bo robi to z premedytacją
@Camper_Voyager @pinsplash @PromykSB dopytałam jeszcze dział prawny. Cytowany zapis (art. 33) pochodzi z Ustawy o prawach konsumenta i dotyczy odstąpienia od umowy bez podania przyczyny na podstawie art. 27 w/w Ustawy. Nie dotyczy kosztów odesłania tylko pierwotnej wysyłki. W przypadku reklamacji (Camper_Voyager napisał, że produkt był uszkodzony) wg. Kodeksu Cywilnego:
Art. 561[2] . § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
oraz
Art. 561[3] . Z zastrzeżeniem art. 561[1] § 2 i 3 koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
Kupujący może skorzystać z darmowego zwrotu (jeśli ma taką możliwość) ale nie musi.
@pinsplash w sprawie Twojego zapytania, nie jesteśmy w stanie stwierdzić dlaczego Kupujący wybrał taką metodę dostawy, nie możemy zakładać, że zrobił to celowo, w celu narażenia Sprzedającego na większe koszty.
@la_nika
Idąc dalej tym tokiem rozumowania - jedyna metoda dostawy jaką jestem w stanie nadać to poczta lotnicza przez chiny. A dlaczego tak? Nie jest nikt w stanie stwierdzić. Przecież nie robię tego celowo by kogokolwiek narazić na koszty!
I co? Sprzedawca też ma płacić? Gdzie jest granica? I jak powinna być ta granica ustalana? Do wartości produktu? Przecież to kpina.
Kwotowo? To ile?10zł? 50 zł?
Procentowo względem najtańszej? (tutaj wychodzi w tej metodzie nieskończoność)
Jeżeli nie jest określone bezpośrednio - należy odnosić się do innych przepisów dotyczących podobnych zagadnień.
@PromykSB Zadzwoniłam do rzecznika konsumenta i powiedział mi, że przy zwrocie jak i przy reklamacji zwracam klientowi koszt najtańszej przesyłki jaki miałam na aukcji.
@WREDZIA-W1 Czy ten rzecznik powołał się na jakieś przepisy prawa?
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!