Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Wystawiłam na allegro lokalnie przez opcję kup teraz Doniczka gliniana 31 cm brązowa PROSTA z podstawką. Kupujący kupił przez tą opcję produkt. Jednak gdy zapakowałam donicę była cała. Do klienta podobno produkt przyjechał uszkodzony. Klient wysłał mi z powrotem produkt tylko, że już całkowicie w częściach, cały zepsuty produkt. Co w takiej sytuacji ze zwrotem pieniędzy, czy powinnam oddać jeśli produkt do mnie dostarczony jest bardziej uszkodzony niż na zdjęciach klienta? Zdjęcie klienta to pierwsze, moje natomiast drugie. Nie zgadzam się na zwrot pieniędzy za donicę, która do mnie dotarła cała potłuczona.
@Lisica_S Po pierwsze na AL nie musisz przyjmować zwrotów, jeżeli już się na to zgodziłaś to rozpatrz to jako reklamację, możesz nie uznać skoro uważasz że to wina kupującego. Kupujący może wystąpić z wnioskiem do POK, jak otrzyma zwrot to Allegro może zażąda zwrotu od Ciebie, mogą także zablokować konto.
@LEW433 A dlaczego mieli by zażądać zwrotu jeśli donica jest w gorszym stanie niż była? Jeśli coś się zwraca to w takim stanie jak było na zdjęciu a nie w opłakanym stanie. Proszę o wyjaśnienie.
@Lisica_S To jest słowo przeciw słowu, Poczytaj tu posty, Allegro staje po stronie kupującego, zrobisz jak uważasz, ja tylko Ci napisałem o możliwościach.
@Lisica_S I masz rację, nie zgadzaj się na zwrot pieniędzy, gdy oddano Ci połamany towar. Nikt Cię nie zmusi do uznania reklamacji, a jeśli nawet kupujący otrzyma rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących od Allegro to nie znaczy że Ty musisz tę rekompensatę zwracać.
A za zwrot wysyłki powinnam zwrócić?
@Lisica_S Za zwrot nie zwracasz, zwracasz za reklamację jeżeli ją uznasz.
A co jeśli klient nie rozumie tego, że nie zwrócę pieniędzy za bardziej uszkodzony towar niż był?
@Lisica_S Jak nie rozumie to złoży wniosek do POK, jak napisałem. Nawet jak tu napisze, to mu tak doradzą i zgadnij kto pierwszy to zrobi(nie ja).
@LEW433 Nie ty? Przecież prawie w każdym poście doradzasz kupującym POK, wystarczy sprawdzić 🙂
@Lisica_S Jeśli uznasz reklamację i godzisz się na zwrot pieniędzy, oddaj też za wysyłkę - wynika to z przepisów.
Jeżeli nie uznasz reklamacji, nic nie oddawaj, kupujący jeśli chce te skorupy z powrotem, niech sobie sam przyśle po nie kuriera.
@Lisica_S czy masz zdjęcie donicy zapakowanej do wysyłki? Może kiepsko spakowałaś i donica rozleciała się w transporcie. Jak kupujący zapakował donice do zwrotu? Może nie zabezpieczył jej prawidłowo i uległa uszkodzeniu w transporcie. Musisz w ramach reklamacji rozstrzygnąć te kwestie i zdecydować, kto ponosi winę uszkodzenia donicy. Możesz też wystąpić z reklamacją do przewoźnika. Nie wystarczy powiedzieć to nie ja, to on, trzeba jeszcze udowodnić.