anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego jakość sprzedaży nagle spadła?

Sejdino
#9 Pomysłodawca#
Cześć:) 
 
dzisiaj zauważyłem drastyczny spadek punktów za jakość sprzedaży.
 Punkty zostały odjęte za: 
-Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów - 20pkt 
-Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów - 70pkt 
W ostatnich 30 dniach klienci pisali do nas kilka razy odpowiedzi były raczej natychmiastowe więc punkty zostały zabrane niesłusznie.
Dodatkowo w zakładce "Moje wyniki Allegro" nie ma danych za wczoraj.  Niestety 90 punktów mniej za jakość sprzedaży negatywnie odbija się na ilości zamówień 😞
 
Czy ktoś miał wcześniej podobne problemy?
 
Pozdrawiam, Bartosz
oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

xyz96
#21 Demiurg#

@Sejdino Niestety punkty są zabierane zawsze słusznie. Musisz dokładnie sprawdzać korespondencję z kupującym, ponieważ do terminowych odpowiedzi zaliczają się tylko pierwsze odpowiedzi po zadaniu pytania przez kupującego, ale gdy kupujący w trwającej korespondencji zapyta o przedmiot z innej oferty, Allegro traktuje to jako pierwsze pytanie i znowu musisz odpowiedzieć w terminie.

oznacz moderatorów

Sejdino
#9 Pomysłodawca#

Sprawdziłem godziny zadanych pytań i moich odpowiedzi z ostatnich 30 dni.

Pytanie 19:59, odpowiedź 20:07

Pytanie 22:39, odpowiedź 22:46

Pytanie 9:40, odpowiedź 10:30

Pytanie 12:56, odpowiedź 12:58

Wszystkie odpowiedzi były oczywiście tego samego dnia, nawet w sobotę.

Zaznaczę jeszcze, że wczoraj na koncie miałem te 70 punktów, dziś już ich nie ma.

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Sejdino, od wczoraj nie masz żadnych zapytań od klientów za ostatnie 30 dni. Nie straciłeś tych punktów, po prostu ich nie zdobyłeś z tego powodu.

Natomiast Twoja ocena to super, więc wszystko robisz tak, jak trzeba i nie powinieneś się tym przejmować. 🙂 Najważniejszy jest ogólny poziom jakości sprzedaży, nie punkty. 🙂

Jak tylko pojawi się jakieś zapytanie, punkty policzymy od następnego dnia. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

Sejdino
#9 Pomysłodawca#

W ciągu ostatnich 30 dni mam 4 zapytania od klientów, ale tylko jedno, dziś zapytanie o ofertę, a 3 pytania od klientów typu na jaki adres wysłać maila itp.

Czy w związku z powyższym, opisywane przeze mnie parametry dotyczą wyłącznie sytuacji kiedy Klient zapyta o produkt? A jeśli zadaje po prostu pytanie np o adres mailowy lub inny to algorytm Allegro traktuje to jako brak zapytań?

Pozdrawiam, Bartosz. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Sejdino liczy się każda, pierwsza w wątku wiadomość wysłana przez "zadaj pytanie sprzedającemu". Czy możesz podać daty tych trzech wcześniejszych wiadomości, ponieważ ja nie widzę ich u Ciebie w ciągu ostatnich 30 dni pytań od kupujących. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Sejdino
#9 Pomysłodawca#

Oczywiście, poniżej daty i godziny:

22.08, 19:59 Pytanie o ofertę (być może Allegro widzi tę wiadomość jako ostatnią ponieważ po 30 dniach od tej wiadomości straciłem 90pkt)

30.08, 22:39 Kupujący informuje nas, że nie może odebrać paczki.

15.09, 14:08 napisałem do Klientki, że nie odebrała paczki i do nas wróciła. Odpisała 18.09, po kilku minutach odpisałem Klientce.

22.09,12:56 pytanie od Klientki o produkt, odpisałem po 2 minutach.

Przeglądając wiadomości nasuwa się jeszcze pytanie czy jeśli to ja zacznę rozmowę z Klientem (np informacja o nieodebraniu paczki), Klient odpisze, że np. nie miał czasu to czy jego odpowiedź jest również "pytaniem" dla mnie na które powinienem odpowiedzieć?

Pozdrawiam, Bartosz

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Sejdino dziękuję!
22.08 - tak, tutaj minęło 30 dni i to było ostatnie pytanie zadane przez "pytanie do sprzedającego" 
Jeżeli chodzi o pozostałe wiadomości to do terminowych odpowiedzi liczą się pierwsze odpowiedzi w wątku zadane przez "Pytanie do sprzedającego" widoczne w każdej ofercie. Podejrzewam, że kupujący z 30.08 zadał pytanie innym kanałem. Jeśli Ty piszesz do kupującego np. o tym, że przesyłka się opóźni to wiadomości są w Centrum wiadomości, odpowiedź kupującego nie jest zadana z poziomu "Zadaj pytanie sprzedającemu" i dlatego nie wlicza się do terminowych odpowiedzi. A jeżeli chodzi o wiadomość z 22.09 to odpowiedzi udzieliłeś w imponującym czasie 1 minuty i dlatego dziś rano po przeliczeniu punktów otrzymałeś w tych dwóch miarach punkty 😊 Warto pamiętać, że w jakości najważniejszy jest jej ogólny poziom, a Twój to niezmiennie "super" 👍

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Sejdino
#9 Pomysłodawca#

Rozumiem, ale moim zdaniem punkty po coś zostały wprowadzone;-)

przez jeden dzień miałem o 90 punktów mniej i odsłony spadły z 2700 we wtorek na 1700 w środę. Czy to zwykły zbieg okoliczności? Raczej nie bo to 3 przypadek, kiedy po nagłej stracie punktów, ilość odsłon gwałtownie spada.

 

Pozdrawiam, Bartosz.

oznacz moderatorów