anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego mam spłacić POK, jeśli nie otrzymałem zwrotu przedmiotu?

Fasterek
#8 Zapaleniec#

Jakiś czas temu sprzedałem prywatnie komputer stacjonarny (sama jednostka).

Komputer został przeze mnie zapakowany w oryginalne opakowanie po obudowie (styropian + karton), i nadany w punkcie kurierskim inpost w którym bez zastrzeżeń przyjęto przesyłkę.

Następnego dnia kupujący otworzył dyskusję w której oznajmił że towar przyszedł do niego uszkodzony, rzekomo odczepił się radiator od procesora, wypadły dyski z zatrzasków oraz obudowa była wgnieciona. 

Klient nie sprawdził przesyłki przy odbiorze twierdząc że kurier zostawił przedmiot w recepcji.

 

20210721_134511.jpg

 

20210721_134332.jpg

 

20210721_134424.jpg

 

Mam duże wątpliwości czy komputer zapakowany w orygnalny steropian i karton mógł ulec uszkodzeniu w ten sposób tym bardziej że obudowa jest wgnieciona do zewnątrz a nie do wewnątrz jak ma to miejsce w przypadku typowego uderzenia przedmiotu. 

Kupujący poprosił mnie o zdjęcia spakowanego przedmiotu sprzed wysyłki, nie posiadałem takowych gdyż nie miałem pojęcia że taka sytuacja może zaistnieć.

Na pierwszy rzut oka pomyślałem że mam doczynienia z nieuczciwym kupującym próbującym coś wyłudzić , ale nie mogłem być niczego pewien dlatego uzgodniliśmy że nabywca zwróci się do firmy kurierskiej po wyjaśnienia. 

Kurier nie przyznał rekompensaty w ramach ubezpieczenia twierdząc że produkt był nieprawidłowo zapakowany...oczywiste...

Dysponując tą wiadomością od firmy kurierskiej, nabywca zwrócił się o rekompensatę z POK, a allegro nie badając sytacji z marszu wypłaciło mu całą kwote (2100 zł) żądając ode mnie zwrotu tej kwoty jednocześnie blokując mi konto.

Oczywiście nie zapłaciłem tych pieniędzy ponieważ nie odzyskałem wysłanego komputera...który prawdopodobnie był w 90% sprawny. Kupujący przestał odpisywać na moje wiadomości.

 

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Fasterek To niestety stała praktyka Allegro.  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak nie zaplącileś to nie odzyskasz kompa, POK wypłaca Allegro a nie kupujący więc zażądają zwrotu od Ciebie, uważam że może to nie być koniec problemów, oddadzą sprawę do firmy odzyskującej długi. Albo zapłać albo wybierz jakąś drogę, nie wiem sąd!

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

@Fasterek  zdjęcia się nie wyświetlają, moderatorzy muszą je zatwierdzić.

Podał byś link do aukcji  w której sprzedałeś ten komputer.

Generalnie pakując komputer w opakowanie fabryczne, w jego karton i te styropiany nie powinno się nic stać. Wysyłałem kurierem obudowę z szybą kilka miesięcy temu (nowa 1000zł, a ta używana 500zł) w opakowaniu fabrycznym i nic się nie stało (w zeszłym rok jakoś, we wrześniu drugą z szybą i też nic się nie stało)

Ale.... napisałeś, że w transporcie odczepił się radiator od procesora tz. jego chłodzenie. Nie wiem jakiego to było typu chłodzenie. Jeżeli typu "tower" - duże i ciężkie to popełniłeś fatalny błąd nie demontując tego chłodzenia przed wysyłką z komputera. Jeżeli była karta graficzna w zestawie to też trzeba było to zdemontować.

Te dwa podzespoły kategorycznie wysłał bym osobno, czyli najlepiej w opakowaniach fabrycznych w jednej paczce lub przygotował wysyłkę w innym opakowaniu.

To jest podstawowa kwestia w tego typu sprzedaży.

Druga sprawa co do zdjęć, mogłeś nie brać pod uwagę, że coś się stanie ale ja np. od pewnego czasu robie zdjęcia paczek które wysyłam do klientów. 

Ostatnio wysyłałem tanią obudowę w opakowaniu zastępczym i też fotki cyknąłem przed jej wysyłką.

Ciężko tobie tutaj coś poradzić. Koniecznie trzeba było dogadać się z kupującym aby wykonał w jakimś serwisie komputerowym sprawdzenie komputera - musiał byś pokryc koszt tej diagnozy.

Później trzeba było by się z tym człowiekiem jakoś dogadać jeżeli potwierdziło się to co mówi. Stracił byś ale nie 2000tys zł 😕

Generalnie jeżeli Allegro przyznało POK kupującemu to on powinien oddać ci ten sprzęt!

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Fasterek
"Mam duże wątpliwości czy komputer zapakowany w orygnalny steropian i karton mógł ulec uszkodzeniu w ten sposób tym bardziej że obudowa jest wgnieciona do zewnątrz a nie do wewnątrz jak ma to miejsce w przypadku typowego uderzenia przedmiotu. "

Niestety ale muszę Cię zmartwić - takie uszkodzenia są jak najbardziej możliwe i powiem więcej - są bardzo prawdopodobne jeśli nie zabezpieczyłeś wnętrza komputera kompletnie niczym. Gdybyś wypchał wnętrze np folią bąbelkową komputer doszedłby do kupującego najprawdopodobniej bez żadnych uszkodzeń.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Fasterek widzę, że ta sytuacja miała miejsce w sierpniu zeszłego roku. Przewoźnik odrzucił reklamację z uwagi na niedostateczne zabezpieczenie przesyłki przez sprzedającego. To nadawca towaru odpowiada za jego poprawne zabezpieczenie do transportu. Napisaliśmy również, że jeżeli nie udzielisz odpowiedzi w dyskusji w wyznaczonym czasie, to rozpatrzymy wniosek o rekompenstatę zgodnie z regulaminem, co się wydarzyło. 

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

Fasterek
#8 Zapaleniec#

Fakt jest taki że to zaniedbanie z Waszej strony, pieniądze z POK powinniście wypłacać gdy kupujący zwróci uszkodzony sprzęt,bo mimo uszkodzeń 90% podzespołów było pełnowartościowych w tym dyski twarde o wartości ponad 2000 zł.

Ja te pieniądze zapłace ale musze odzyskać to co wysłałem.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Fasterek W dyskusji musisz odpowiadać na czas i rzeczowo, ważny każdy argument, tu dałeś du.. i kupujący wykorzystałeś to składając wniosek do POK. teraz albo spłacisz i zażądasz zwrotu towaru albo nie spłacisz i przyjdą windykatorzy i tak oddasz a kompa NIET.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Fasterek nie jest to zaniedbanie z naszej strony. Dyskusja ma określone zasady, a jednym z obowiązków sprzedającego (bez względu czy jest prywatny czy prowadzi działalność) jest odpowiadanie w dyskusji w ciągu 24h. Sytuacji nie ułatwia to, że od dyskusji minęło ponad 9 miesięcy. Dowiaduję się czy możemy Ci pomóc, poproszę Cię o cierpliwość, wrócę tu, gdy otrzymam odpowiedź. 

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Fasterek sprawa została ponownie zweryfikowana i skontaktowaliśmy się z Tobą w sprawie nr 23837490. W sprawie zwrotu sprzętu konieczny będzie kontakt z kupującym. 

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

Fasterek
#8 Zapaleniec#

Rozmawiałem telefonicznie z kupującym i oświadczył że nie bedzie problemu z odesłaniem sprzetu, w poniedziałek mamy dogadać szczegóły. Więc jak otrzymam sprzęt to wpłacę tę kwotę.

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

To jest dobra informacja. Jeżeli odzyskasz sprzęt, sprawdzisz, wystawisz na częsci to być może odzyskasz większość "zainwestowanej" kasy. Oby kupujący podszedł poważnie do tematu.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Czytam że zlekceważyłeś dyskusję, a to jest niedopuszczalne.🤔

oznacz moderatorów

Fasterek
#8 Zapaleniec#

Nie wiem kto zlekceważył dyskusje bo nikt sie nie wypowiedział na moją ostatnią wiadomość którą w niej zamieściłęm 🤔

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

@la_nika  dziękuję za odblokowanie fotek 🍎 ^^

Tak jak myślałem, brak zdemontowanego chłodzenia CPU to duży błąd, tak samo karta graficzna. Widać też, że koszyk na dyski dość poważnie uszkodzony co być może wiązało się z uszkodzeniem dysku gdyż to są dyski HDD i to następny błąd... taki dysk o dużej pojemności 4TB wysłał bym też osobno a nie w obudowie (ogólnie wszystkie).

Niestety, brak wiedzy przekłada się na to co nastąpiło 😕 

oznacz moderatorów

Fasterek
#8 Zapaleniec#

Masz racje, to był błąd bo rzeczywiście radiator był dosyć ciężki. Przyznaje sie do błędu, tak więc mógła sie uszkodzic co najwyżej tylko płyta główna i ew karta graficzna + obudowa. Czyli łączny koszt uszkodzeń opiewał na ok 500 zł. Najcenniejsze w tym zestawie były dyski 4x 4TB , a przede wszystkim...Intel 660P 2TB M.2 na adapterze który nawet w obecnej chwili jest wart ponad 1000zł.

Ja tego nie odzyskałem a każecie mi płacić...

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

 

oznacz moderatorów

Fasterek
#8 Zapaleniec#

Dodam jeszcze ze te cztery 4TB dyski są warte po 350 zł za sztuke, nie sądze żeby uległy uszkodzeniu, tym bardziej że 2 z nich nie wypadły z szyn.

oznacz moderatorów

Client:100160870
#12 Orędownik#

@Fasterek Bardzo podobny przypadek jak ze słynnymi hulajnogami za 5 tysi. POK zwrócony, a hulajnogi u klientów. Co to za bezprawie! Jak można oddawać komuś pieniądze za nie zwrócony towar.

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

@Fasterek  wysyłka dysków HDD to jest ciężka sprawa. Tym się charakteryzują, że mają określony poziom wytrzymałości na wstrząsy, są to dyski z elementami ruchomymi wrażliwymi - takimi jak głowica dysku czy sam talerz.

Nawet wysyłając oddzielnie szczególnie taki dość pojemny dysk jak 4TB miałbym stracha czy dojdzie w całości, koniecznie na paczce musiała być jakaś nalepka "szkło" lub w papierach  itp.

Wysyłając to w obudowie i to w dodatku 4 takie sztuki ogromnie zaryzykowałeś. Bez dokładnego przeskanowania takiego dysku "HD Tune" nie odważył bym się powiedzieć, że się nic im nie stało.

Dyskowi na M2 raczej nic nie powinno się stać mimo takiego obrotu sprawy jak widać.

Kupujący powinien koniecznie oddać tobie sprzęt jeżeli Allegro obciążyło cię POKiem!

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@Fasterek 

Jeśli się patrzy z boku, wygląda to tak: klient twierdzi, że dostał uszkodzony komputer, przewoźnik twierdzi to samo, Allegro na tej podstawie uznaje rację klienta. Ty nie odpowiadasz w dyskusji na czas, Allegro zwraca pieniądze, żądając od Ciebie zapłaty, do czego ma prawo.

Nie płacisz, zawieszają konto. Gdybyś w dyskusji przyjął (nie uwzględnił, a tylko przyjął do rozpatrzenia) reklamację klienta, miałbyś pełne prawo poczekać na zwrot komputera.

Nie zapominaj jednak, że kiedy rozliczysz się z Allegro, masz prawo żądać od kupującego odesłania - wtedy już z powrotem Twojego - komputera. Najlepiej będzie zapłacić mu z góry za wysyłkę zwrotną, jeśli nie jest darmowa. Jeśli się wypnie - policja i doniesienie, bo przywłaszczenie cudzej rzeczy to przestępstwo.

PS. Uważaj na dyskusje. Niedawno pomyślałam sobie "a, odpowiem wieczorem"... no i przysnęło mi się. Za godzinę spóźnienia tak mi pojechali po statystykach, że wszystkie oferty wylądowały na szarym końcu listy.

Jakość sprzedaży to już nawet nie jest smycz - to łańcuch, do tego krótki. Jak jesteś grzecznym pieskiem, pan poluzuje łańcuch na tyle, że sięgniesz do michy z żarciem. I na odwrót - warczysz, szczekasz, wtedy pan skróci łańcuch i na papu możesz sobie tylko popatrzeć... A niestety nie istnieje Towarzystwo Opieki nad Sprzedawcami Allegro, które mogłoby interweniować😪

oznacz moderatorów