Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
jestem przedsiębiorcą,
sprzedałem 2 szafki dla pewnej Pani, kupująca zgłosiła zwrot i szafki wróciły do mnie lecz przyszły zniszczone, uszczelnienia, rysy, wgniecenia ponieważ jedyne w co były zawinięte szafki to folia stretch, żadnego kartonu, nic, tylko stretch(mam dowody w postacji zdjęć), zaproponowałem częściowy zwrot pieniędzy ze względu na powstałe uszkodzenia ponieważ nie będę mógł ponownie sprzedać ich jako nowe, i teraz pytanie jak to ugryźć bo zapewne "miła" Pani da mi negatywa, mogę się jakoś od niego odwołać czy potem jakoś prawnie to rozgryźć aby usunąć komentarz?
w regulaminie aukcji mam taki zapis:
"Zwracany przedmiot musi posiadać oryginalne opakowanie w którym został przysłany
Proszę zapakować przedmiot dobrze, gwarantujący mu bezpieczną wysyłkę"
jednak nie został on przysłany w oryginalnym opakowaniu lecz tylko w folii stretch
oto odpowiedź sprzedającej:
Jeżeli komentarz jest zgodny z regulaminem i nie obraża trudno będzie Ci go uniknąć, możesz pisać do Allegro, sądzę że trzeba to, niestety przyjąć na klatę(negatywa).
na razie nie dostałem komentarza ale zapewne dostanę, ale co przyjąć na klatę?
sprzedałem już z 500 takich szafek miałem może max 5 zwrotów, 100% pozytywnych komentarzy, każdy zadowolony z tej szafki, jej ocena to 5 gwiazdek więc to co ona pisze, że niezgodny z opisem to wyssane z palca
@gsyART Każdy kupujący może w komentarzu opisać swój "obiektywny" opis transakcji. Wiele, wiele tu było wątków na temat komentarzy i niestety nie ma dobrej jednoznacznej odpowiedzi która by zadowalała obie strony, kupujących i sprzedających.
@gsyART Po pierwsze ten zapis o konieczności odesłania towaru w oryginalnym opakowaniu to klauzula niedozwolona z rejestru UOKiK. Nie możesz tego wymagać, naruszasz tym prawo i regulamin Allegro.
Klient powinien odesłać przedmiot w opakowaniu, które odpowiednio zabezpiecza towar, ale nie pomoże żadne opakowanie, jeśli ktoś na przykład rzucał paczką w transporcie.
Masz prawo pomniejszyć kupującemu zwracaną kwotę ze względu na zmniejszenie wartości rzeczy, ale tylko wtedy, gdy do zmniejszenia doszło z winy klienta i zmniejszenie to musi być poparte odpowiednimi wyliczeniami. Jeżeli klient się z tym nie zgodzi, tak jak w tym przypadku, może otworzyć Dyskusję i poprosić o pomoc Allegro, może też wystąpić z wnioskiem o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a to już dla sprzedawcy może oznaczać znacznie większy kłopot niż negatywny komentarz, dlatego lepiej nie przesadzać ze zmniejszaniem. Jeżeli kupujący wystawi ocenę zgodną z rzeczywistym przebiegiem transakcji, Allegro jej nie usunie.
@gsyART cóz klient powinien zadbac o to aby paczka była starannie zapakowana
Zacząłbym od udokumentowania uszkodzeń i reklamacji do przewoźnika. jelsi przewoźnik napisze że przyczyna uszkodzeń było zle opakowanie to już masz podstawe do obniżenia wartosci zwrotu gdzyz to kupuący pakował przesyłke i był za to odpowiedzialny.
Z drugiej strony musisz skalkulowac ile byla warta szafka, ile jestes w stanie odzyskać (np czy możesz ją sprzedać za 1/2 ceny jako odrapaną) i czy w tej sytuacji warto sie szarpać.
To juz Twoje decyzje
@gsyART Na spokój.
1. Jak rozumiem korzystała ze zwrotu bez podania przyczyny? A potem zobaczyła że nawaliła i napisała "niezgodny z opisem"? Jaki podwód zwrotu przez Allegro podała? Czy napisała co było niezgodnego z opisem?
2. Masz zdjęcia jak normalnie wysyłacie paczki? Masz jak ona odesłała? NIE musi odsyłać w Twoim opakowaniu, ALE MUSI dobrze zabezpieczyć. Jeśli ty wyslałeś w kartonach a ona odesłała w samym strechu - to nikt mi nie powie że sam strech to bezpieczne pakowanie mebli. Możesz jej pomniejszyć zwrot pieniędzy o utratę wartości towaru - dobrze to skalkuluj ( nie bierz cen z sufitu). I tyle.
3. Z tego co widać to nega i tak już nie unikniesz...
Edit : I tak jak pisze @_Likos_ wystąp do przewoźnika z reklamacją. Ten pewnie odpisze że towar był źle zabezpieczony. I masz podkładke.