Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam Państwa
Na Allegro jestem już ponad 20 lat ale dopiero teraz, pierwszy raz coś sprzedałem i wiem, że mój problem był już poruszany na forum ale nie widzę rozwiązania konkretnego tylko jakieś pomysły, lepsze lub gorsze. Otóż, jak się Państwo domyślacie, klient wylicytował dwa przedmioty, które są małe i bez problemu zmieszczą się w przesyłce o najmniejszych gabarytach. Za towar i przesyłkę, już zapłacono ale niestety, jako dwie, oddzielne przesyłki co moim zdaniem, jest nieuczciwe wobec klienta. Jak teraz wysłać to jedną przesyłką (w cenie jednej oczywiście) i zwrócić klientowi koszt ? Czy jest szansa na rozwiązanie tego problemu z poziomu systemu Allegro, czy już może to jest rozwiązane ale ja tego nie zauważyłem ?
Nie ma w myśl Allegro.
Dziękuję za odpowiedź, ale nie rozumiem jej.
@almaak ty chcesz być dobry ale jak trafisz na cwaniaka to po odebraniu towaru założy ci dyskusję że dostał 1 rzecz a miał dostać dwie paczki a ty masz wtedy 1 list przewozowy i on dostanie zwrot z pok a ty rachunek za zwrot i zostaniesz bez przedmiotu
Prawdę mówiąc, już raz byłem w takiej sytuacji ale jako kupujący. Sprzedawca napisał do mnie prośbę o podanie numeru konta to zwróci mi za jedną przesyłkę. Tak też zrobiłem i zwrot otrzymałem ale status jednej wysyłki był "w trakcie przygotowania" Nie bardzo mi się to rozwiązanie podobało ale cóż, wówczas to ja kupowałem. Z tego, co rozumiem, lepiej nie kombinować i wysyłać oddzielnie. Dzięki za odpowiedź
Oczywiście że osobno, tak jak wybrał kupujący.
A kupujący miał w ogóle jakiś wybór ? Gdy ja tak kupowałem, to nie pamiętam abym miał możliwość wyboru jednej przesyłki. Różnica była jedynie taka, że ja sprzedałem na licytacji a kupowałem jako "kup teraz" Moja niewiedza wynika z tego, że tylko raz kupiłem więcej niż jeden przedmiot za jednym razem a sprzedawać dopiero zaczynam. Cóż, wyślę chyba oddzielnie i nie będę w ogóle poruszał tego tematu z kupującym.
@almaak @Jest jeszcze jeden sposób jaki mi do głowy przychodzi mianowicie kupujący pisze do ciebie prośbę o wysłanie całości zamówienia w 1 paczce przez wiadomość allegro i uwaga przesyła ci opłacony przez siebie list przewozowy a ty zwracasz mu kasę za paczki na konto które wysyła ci przez wiadomość allegro. Zabezpieczasz się nagraniem spakowania paczki że włożyłeś do środka wszystkie przedmioty oraz nagraniem że np wkładasz paczke do paczkomatu. Zaleta z tego taka że kupujący odpowiada za transport i uszkodzenia paczki w transporcie bo wybrał formę wysylki poza twoją ofertą.
Hmm, taki film byłby zabezpieczeniem i dowodem w razie sporu ale pod warunkiem, że pakowanie, droga do paczkomatu i nadanie przesyłki, byłoby kręcone jednym ujęciem bo dwa, oddzielne filmy, każdy może podważyć i powiedzieć, że to co pakowałem na filmie, nie było tym, co wysłałem. Myślę, że chyba wyślę oddzielnie, trudno, najwyżej klient pomyśli że jestem mało rozgarnięty bo pazerności mi nie zarzuci, kasa za przesyłki i tak nie jest dla mnie ale przynajmniej "w papierach" będzie porządek i nikt mi nie zarzuci, że kogoś oszukałem czy coś. Dzięki.
@almaak dlaczego to rozwiązanie Ci się nie podobało?
Ja w takiej sytuacji tak właśnie robię, wysyłam towar jedną przesyłką, kupującego proszę o nr konta do zwrotu za niewykorzystaną przesyłkę.
Nie chodzi o to, że rozwiązanie mi się nie podoba bo ono jest dobre, ale o to, że też ma swoje wady bo w sumie... nie ma idealnego rozwiązania a na różnych ludzi można trafić. Większość z pewnością doceni takie rozwiązanie ale zawsze jest jakiś procent ryzyka, że trafi się cwaniak, który to wykorzysta, będzie miał przedmiot za darmo a ja, na początek kariery sprzedawcy, będę miał problemy i negatyw. To po prostu wina systemu i braku możliwości formalnego, oficjalnego połączenia przesyłek oraz zwrotu za niewykorzystaną przesyłkę. To dobra metoda, ale w dużej mierze, oparta na uczciwości zarówno sprzedawcy, jak i kupującego. Sam jeszcze nie wiem, co zrobię bo inpost i tak nie działa, mają jakieś prace serwisowe, więc paczki i tak nie nadam teraz. P.S. Czy w takiej sytuacji, gdy jedna wysyłka pozostaje w systemie, jako niewysłana, można otrzymać w jej ramach komentarz i ocenę ?
@almaak sprzedałeś na zwykłym allegro czy na allegro lokalnie? W tym drugim przypadku kupujący nie ma możliwości wystawienia komentarza. Cwaniak-oszust zawsze może się trafić przy każdej transakcji i np. napisać, że dostał pustą paczkę. Na szczescie większość ludzi jest uczciwa 🙂 Ja nie raz wysyłałem jedna paczką, zwracałem kupującym nadpłatę i na oszusta nie trafiłem.
Sprzedawałem na zwykłym allegro a o komentarz i ocenę, pytałem w odniesieniu do przypadku, gdy w systemie przesyłka będzie na zawsze, jako niewysłana bo tak zostanie, gdy dwie transakcje, wyslę jedną przesyłką.
@almaak wiadomo że wysyłanie osobnymi paczkami nie ma sensu, jest nie ekologiczne i nie ekonomiczne ale niestety allegro nie przewiduje sensownego rozwiązania.
Jak zwrócisz koszt jednej paczki to narażasz na problemy ze strony allegro jeśli trafisz na nieuczciwego kupującego.
Nawet jak kupujący będzie "normalny" i nie będzie chciał Ciebie oszukać to i tak allegro skroi cię za prowizję od kosztów przesyłki którą zwróciłeś i dostaniesz punkty karne w panelu jakości za brak wysyłki.
Ostatecznie możesz poprosić kupującego o oświadczenie że życzy sobie wysyłkę jedną paczką, to powinno załatwić sprawę ryzyka wyłudzenia ale prowizji od zwróconych kosztów przesyłki allegro nie odda.
Przy obecnych przepisach allegro chyba szkoda czasu na takie kombinowanie.
Wydaje mi się, że pisemna prośba (przez komunikator Allegro) o podanie numeru konta w celu zwrotu za jedną przesyłkę bo chcę wysłać jedną zamiast dwóch, powinna być już swojego rodzaju zabezpieczeniem na ewentualność nieuczciwości kupującego, wszak, jak wspomniał poprzedni rozmówca, nie napisałem nicka, bo post nie chciał przejść :/, na oszusta można zawsze trafić i może napisać, że dostał cegłę w paczce zamiast produktu. Najbardziej w tym wszystkim nie podoba mi się fakt, że przesyłka na zawsze pozostanie jako niewysłana i to, że Allegro nie kwapi się chyba do rozwiązania tego problemu, który jest dość powszechny jak widać po dyskusjach. Cóż, nie ma chyba idealnych platform sprzedażowych ale tą kwestię, powinno się moim zdaniem rozwiązać, choćby przez wspomnianą przez Ciebie ekologię, która jest dziś bardzo modna i często stanowi silny argument.