anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dyskusja z Klientem reklamującym częściowo zjedzoną żywność

Jemzdrowo24_pl
#8 Zapaleniec#

Witajcie,

tego jeszcze nie grali. Klient właśnie, po niemal 4 tygodniach od zakupu, założył dyskusję. Kupił 5 opakowań pesto. Problem, jaki zgłasza, dotyczy tego, że jedno pesto przyszło do niego już "jakby wybuchnięte" (pis. oryginalna), a drugie zachowało się tak po tygodniu. Na zdjęciu, jakie mi przesłał, jedno pesto jest częściowo zjedzone (to pewnie to pierwsze "wybuchnięte" ;), drugie jest po prostu otwarte. Może faktycznie coś z nim było/jest nie tak (to nowy produkt u tego producenta, co do pozostałych 3 opakowań Klient nie ma zastrzeżeń, są to produkty, które producent ma w swojej ofercie od dawna) jednak czas i sposób zgłoszenia nieprawidłowości (jeśli produkt był zepsuty, a tak chyba należy rozumieć użyte przez klienta określenie, raczej nikt nie powinien go jeść) budzą moje wątpliwości. Jakbyście postąpili w takiej sytuacji? 

 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

xyz96
#21 Demiurg#

Reklamację musisz rozpatrzyć i uznać lub odrzucić. Nie wiesz, czy zawartość została zjedzona, czy "wybychnięta". Reklamację z rękojmi może złożyć w ciągu 2 lat, jednak najpóźniej w chwili daty przydatności do spożycia. Jeśli termin przydatności nie minął, może reklamować po dłuższym czasie. Towar reklamowany powinien odesłać, ale możesz też rozpatrzyć reklamację bez odesłania, masz na to 14 dni od zgłoszenia. Po 14 dniach, jeśli reklamacji nie odrzucisz, będzie ona uznana za zasadną i trzeba będzie spełnić żądania kupującego - wymiana lub zwrot wpłaty.

Jeżeli reklamację odrzucisz, klient może otworzyć Dyskusję i skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, co wiąże się ze sporymi kłopotami dla sprzedawcy. Poza tym może wystawić negatywny komentarz.

Kiedyś zdarzyło mi się kupić na Allegro herbatę przeterminowaną o 18 miesięcy, sprzedawca po założeniu Dyskusji oddał pieniądze przed odesłaniem towaru.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#19 Nestor#

Przejadł się i może smak nie przypadł mu do gusty to teraz zwala winę na sprzedawcę .Różne przykłady tu już widziałem ale takiego to jeszcze nie .O ile masz pewność że towar nie był przeterminowany ani uszkodzony w momencie wysyłki to świadczy tylko o nieodpowiednim zachowaniu klienta. 

oznacz moderatorów

Jemzdrowo24_pl
#8 Zapaleniec#

Przeterminowany nie był, bo dzień wcześniej przyjęliśmy dostawę od producenta. W momencie odbioru żadnych nieprawidłowości nie było. W przypadku przetworów różnie może być, ale jeśli klient stwierdził już w momencie odbioru, że coś jest nie tak, to dlaczego nie odesłał towaru? Tylko częściowo go zjadł/opróżnił i dopiero reklamuje? 

oznacz moderatorów

Jemzdrowo24_pl
#8 Zapaleniec#

Dyskusję już otworzył, więc i tak muszę szybko zareagować. Wyślę mu jutro do uzupełnienia formularz reklamacyjny i poproszę o odesłanie towaru. Gdyby produkt był przeterminowany, sprawa byłaby prosta. A tak... zobaczymy, co zrobi. Czy mogę mu zasugerować sposób odesłania towaru, żeby nie narażać się w razie "w" na zbyt wysokie koszty? 

To nie jest jakaś duża wartość, ale nie ma chyba sensu od razu rozpatrywać takich sytuacji, jak leci, na korzyść kupującego. Kiedyś klientka założyła nam dyskusję, bo twierdziła, że 2 produkty, a ona zamówiła 3. A akurat 3 pakujemy w kartony, a 2 szt. jeszcze w koperty. Sama przyznała wtedy, że dostała karton. Do tego stan magazynowy nam się zgadzał. Gdy jej to napisałam i zapytałam, czego w związku z tym oczekuje, zamilkła. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Jemzdrowo24_pl Jeżeli nie odeśle i masz uzasadniony powód do odrzucenia reklamacji to ją odrzuć, rozpatrzyć musisz.

oznacz moderatorów

RED
#19 Nestor#

żarcie ma datę ważności

jeżeli do tej daty się zepsuje kupujący ma prawo złożyć reklamację

skontaktuj się z producentem i zapytaj go o procedury w tej sytuacji - może dostaniesz gratisy, które przekażesz Kupującemu

oznacz moderatorów