Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Od niedawna zacząłem sprzedawać rzeczy na Allegro Lokalnie w ramach działalności nierejestrowanej. Dam przykład i proszę o wyjaśnienie pewnej kwestii. Klient kupił przedmiot za 10 zł. Przesyłka Paczkomaty InPost kosztowała go 9,99zł. Klient zapłacił razem 19,99zł i ta kwota powędrowała na moje konto Allegro. Potem te 9,99 zł za przesyłkę muszę rozliczyć i zapłacić dla Allegro. Prowizję oczywiście też.
1. Czy moim przychodem jest właśnie te 19,99 zł i tą kwotę muszę wpisać w ewidencji?
2. Czy te 9,99 zł za przesyłkę jest kosztem uzyskania przychodu?
3. Czy prowizja jest kosztem uzyskania przychodu?
Jak to działa? Proszę o wytłumaczenie.
@Client:114234131 Przychodem są wszystkie wpłaty jakie uzyskasz (19,99), jeżeli działalność nierejestrowana reszta cię na razie nie interesuje.
Jeśli działalność zaczniesz rozliczać, to wtedy możesz odliczyć od przychodu koszty, więc opłaty za przesyłki, prowizję Allegro, a również faktury za koperty, opakowania, wynajem lokalu i wiele innych...
Przychodem jest kwota 19,99 zł.
Dniem uzyskania przychodu jest dzień sprzedaży, a nie dzień zapłaty (do celów obliczania czy nie przekroczyło się limitu).
Do celów obliczania limitu przychodu liczy się sam fakt sprzedaży, bez znaczenia czy i kiedy klient zapłacił. Potem możesz to sobie zminusować, ale tu musisz uważać, aby nie przekroczyć limitu, zwłaszcza pod koniec miesiąca (dlatego nazywa się to przychód należny).
Punkty 2 i 3 będą cię interesowały dopiero w rozliczeniu rocznym. Prowizja będzie twoim kosztem, tak samo jak przesyłki, ale musisz mieć rachunki lub faktury. Tak samo towar kupujesz na FV, aby mieć podstawę do odliczenia zakupu jako kosztu.
ps.
W przypadku sprzedaży niektórych towarów musisz mieć kasę fiskalną lub być zarejestrowanym do VAT (albo jedno i drugie) już od pierwszej sprzedaży.