anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

FAQ AlleProgres

Kasia-staw
Ekspert Allegro.pl

Na podstawie pytań, jakie otrzymaliśmy podczas spotkania z Ekspertami Alle Progres oraz pytań jakie otrzymujemy na codzień, przygotowaliśmy dla Was odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania na temat Programu AlleProgres

AlleProgres to nowy program dla sprzedających, który rozpoczęliśmy 1 lutego 2022 roku. Dołączając do niego oprócz zadowolenia klientów i większej sprzedaży możesz zyskać specjalne rabaty za wysyłkę tego samego dnia.

AlleProgres będziemy sprawdzać, jaki procent przesyłek w danym miesiącu nadajesz w tym samym dniu, w którym kupujący złożył zamówienie. Rabaty dostaniesz, jeśli osiągniesz określony wzrost wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia w porównaniu do wyniku z października 2021. Rabaty przyznamy za przesyłki Allegro Smart! wysłane tego samego dnia.

Program potrwa 4 miesiące - do 31 maja 2022 roku.
Możesz zapisać się w dowolnym momencie w zakładce Program AlleProgres Jeśli zrobisz to do końca lutego, masz szansę na maksymalne korzyści z programu.

1. Dlaczego wyniki z miesięcy objętych programem porównujecie akurat do października? Czemu nie np. do grudnia? Dlaczego nie porównujecie lutego 2022 do lutego 2021, marca 2022 do marca 2021 itd.?
Wybraliśmy październik 2021, ponieważ zależało nam na tym, żeby porównywać miesiące objęte programem AlleProgres do ostatniego miesiąca, który był standardowy/ neutralny pod kątem sprzedażowym.

  • Nie mogliśmy wybrać stycznia 2022, ponieważ AlleProgres rozpoczynał się już w lutym 2022 i udostępnienie wyników ze stycznia w odpowiednim momencie było niemożliwe.
  • Zrezygnowaliśmy z porównywania do listopada i grudnia 2021, ponieważ są to miesiące niestandardowe pod względem sprzedażowym - wpływ Black Friday oraz Świąt Bożego Narodzenia. 
  • Wrzesień 2021 był miesiącem, w którym wystartowaliśmy z Programem Szybkich Wysyłek i ze względu na to wielu sprzedających bardzo poprawiło swoje wyniki w zakresie wysyłki tego samego dnia. Podniesienie wyników względem tego miesiąca byłoby bardzo trudne dla wielu sprzedających.


2. Czy urlop obniża mi wskaźnik AlleProgres?
Jeśli w czasie urlopu otrzymujesz zamówienia od kupujących i nie wysyłasz ich tego samego dnia to wpływa to negatywnie na Twój wskaźnik w programie AlleProgres.
Zależy nam, aby na Allegro przesyłki były wysyłane i dostarczane jak najszybciej. Powodów, dla których sprzedający nie nadaje przesyłki szybko może być bardzo dużo - urlop jest tylko jednym z nich. Tym programem chcemy zachęcić sprzedających do podjęcia dodatkowych działań w kierunku wysyłki tego samego dnia. Takie samo podejście towarzyszy nam w Jakości Sprzedaży.

3. Co mam zrobić jeśli mam konto dopiero od 3 miesięcy?
Sprzedający, którzy nie mieli konta lub nie prowadzili sprzedaż w październiku 2021 nie mogą wziąć udziału w programie AlleProgres.

4. Czy mam szansę na udział w programie jeśli w październiku nie wysyłałem paczek za pośrednictwem firmy DPD? 
Tak, możesz wziąć udział w programie jeśl w październiku 2021 klienci opłacili u Ciebie co najmniej 10 zamówień – z wyłączeniem zamówień anulowanych lub zrealizowanych jedną z metod dostawy, które wymieniliśmy w punkcie 4. Regulaminu AlleProgres. Nie bierzemy pod uwagę tego, jaką metodą wysłane były zamówienia z października 2021. 

5. Czy każdy miesiąc programu porównujecie do października?
Przez cały czas trwania programu porównujemy wynik wskaźnika z danego miesiąca do wyniku z października 2021. Oznacza to, że:

  • luty 2022 porównujemy do października 2021,
  • marzec 2022 porównujemy do października 2021,
  • kwiecień 2022 porównujemy do października 2021,
  • maj 2022 porównujemy do października 2021.

6. Co mam zrobić jeśli mój wynik z października 2021 był bardzo wysoki (np. 98%) i nie jestem w stanie go już poprawić?
Jeśli Twój wskaźnik z października 2021 byłby na poziomie 98% to faktycznie nie byłbyś w stanie zwiększyć udziału przesyłek o co najmniej 3 punkty procentowe. Sprawdziliśmy jednak, że wśród sprzedających, którzy mogą wziąć udział w AlleProgres nie ma takich, którzy w październiku 2021 mieli wskaźnik zamówień wysłanych tego samego dnia na poziomie wyższym niż 97%. Oznacza to, że każdy sprzedający, który spełnia warunki programu ma szansę na rabat, ponieważ może podnieść swój wynik o przynajmniej 3 punkty procentowe.

Możliwe, że 98%, o którym piszesz to wynik, który pokazujemy w zakładce [Moje Allegro --> Sprzedaż --> Jakość sprzedaży --> Skuteczność wysyłki] pod hasłem Spełnialnością godziny wysyłki tego samego dnia (dawniej Wysyłka tego samego dnia). W tym miejscu patrzymy tylko na zamówienia złożone do ustawionej przez Ciebie godziny wysyłki tego samego dnia i sprawdzamy, które z nich wysłałeś, zgodnie z obietnicą, tego samego dnia. 
W programie AlleProgres bierzemy pod uwagę zamówienia wysłane tego samego dnia w odniesieniu do wszystkich zamówień z danego dnia – a nie tylko tych, które zostały złożone do ustawionej przez Ciebie godziny wysyłki tego samego dnia. Przykład: Masz ustawioną 14:00 jako godzinę wysyłki tego samego dnia. Po godzinie 14:00 otrzymasz od kupujących jeszcze 25 zamówień - w programie AlleRrogres weźmiemy pod uwagę również te 25 zamówień złożonych po godzinie 14:00.

7. Czy rabaty są rozliczane za każdy miesiąc niezależnie?
Tak, rabaty naliczamy za każdy miesiąc niezależnie. Bierzemy pod uwagę wynik wskaźnika w konkretnym miesiącu programu i na tej podstawie wyliczamy rabaty do zamówień z tego konkretnego miesiąca.

8. Czy bierzecie pod uwagę wynik wskaźnika za cały miesiąc? Czy porównujecie miesiąc do miesiąca (październik 2021 do lutego/marca/kwietnia/maja 2022, czy dzień do dnia (7 października 2021 do 7 lutego 2022)?
Rabaty przyznajemy na podstawie wyniku wskaźnika za cały miesiąc. Każdy miesiąc programu porównujemy do października 2021. Nie bierzemy pod uwagę wyniku wskaźnika z pojedyncze dni. 

9. Kiedy i w jaki sposób będzie naliczany rabat AlleProgres? Od razu za cały miesiąc, czy jakoś na bieżąco?
Opłaty za przesyłki w ramach w Allegro Smart! oraz rabaty w ramach Programu AlleProgres będą naliczane niezależnie od siebie. Najpierw pobierzemy opłaty za przesyłki zgodnie ze standardowym procesem, a bonusy z AlleProgres naliczymy w kolejnym miesiącu.
Rabaty z programu AlleProgres za dany miesiąc przyznamy zbiorczo najpóźniej do 14 dnia kolejnego miesiąca. Zobaczysz je na swoim koncie w Rozliczeniach z Allegro.

10. Czy otrzymam od Allegro podsumowanie akcji za każdy miesiąc programu?
Po raport ze szczegółowymi statystykami z programu AlleProgres możesz się zgłosić do pracownika Działu Obsługi Klienta lub do Twojego Opiekuna Biznesowego.  

11. Kiedy uznajecie przesyłkę za wysłaną? Czy przesyłka umieszczona w automacie paczkowym, zaniesiona do punktu odbioru lub przekazana kurierowi przy podjeździe jest traktowana jako wysłana?
Przesyłka wysłana tego samego dnia to taka:

  • którą umieścisz w automacie paczkowym, zaniesiesz do punktu odbioru lub przekażesz kurierowi w dniu, w którym kupujący złożył zamówienie oraz
  • którą kurier lub pracownik sortowni zeskanuje tego samego dnia. Paczki skanowane na sortowni po północy również uznajemy za wysłane w dniu poprzednim. Oznacza to, że paczka zeskanowana w czwartek o godzinie 2:00 w nocy traktowana jest przez nas jak paczka wysłana w środę. 

Umieszczenie przesyłki w automacie paczkowym czy punkcie odbioru lub przekazanie jej kurierowi przy podjeździe nie jest równoznaczne z wysyłką - liczy się moment skanowania paczki

12. Czy możecie zmienić zasady programu i uznawać paczki umieszczone w automacie paczkowym za wysłane?
Umieszczenie w automacie paczkowym lub punkcie nadania po godzinie granicznej przewoźnika nie jest równoznaczne z tym, że przesyłka ruszyła w drogę do kupującego. Prawdopodobnie nie dotrze ona do kupującego następnego dnia. W przypadku umieszczenia przesyłki w automacie w piątek po godzinie granicznej przewoźnika, przesyłka realnie rusza w drogę dopiero w poniedziałek, a dotrze do kupującego najszybciej we wtorek. Naszych celem jest zaspokajanie potrzeby szybkiej dostawy u kupujących, dlatego właśnie jako wysłane traktujemy przesyłki zeskanowane przez kuriera lub na sortowni. Dopiero takie przesyłki mają realny wpływ na szybką dostawę dla klientów. W Programie AlleProgres chcemy zachęcić sprzedających do podejmowania alternatywnych działań, które realnie wpływają na szybką dostawę do kupującego. Dlatego nie planujemy zmiany zasad programu. 

13. Czemu zamówienia z weekendów liczą się we wskaźniku AlleProgres? Jak mam wysłać tego samego dnia przesyłki złożone wieczorem albo w weekend? 
Mamy świadomość, że zamówienia składane po południu są trudniejsze do wysłania jeszcze tego samego dnia, a te składane w późnych godzinach wieczornych często praktycznie niemożliwe do wysłania w tym samym dniu. Wiemy też, że możliwości nadawania przesyłek w weekendy są ograniczone.

Zachęcamy jednak do szukania alternatywnych rozwiązań:

  • sprawdzenia godzin granicznych automatów paczkowych znajdujących się w okolicy,
  • dostarczania przesyłek do punktów odbioru,
  • zorganizowania indywidualnych podjazdów kuriera - również w weekendy niektórzy przewoźnicy oferują taką możliwość po indywidualnych ustaleniach,
  • przesunięcia aktualnej godziny podjazdu kuriera.  

Takie działania będą pomocne w osiągnięciu wzrostu wskaźnika względem października 2021. Wiemy, że nie każde zamówienie można wysłać tego samego dnia ale celem programu nie jest wysyłanie wszystkich zamówień w tym samym dniu i utrzymanie wskaźnika na poziomie 100%. Celem jest zwiększenia wskaźnika, a w tym mogą pomóc wymienione wyżej działania. 

14. Kiedy aktualizujecie wskaźnik zamówień wysłanych tego samego dnia? O której godzinie?
Wskaźnik za bieżący miesiąc programu aktualizujemy codziennie rano w godzinach 6:00 - 7:00. Uwzględniamy okres od pierwszego dnia danego miesiąca do dnia poprzedniego. Przykład: 27 marca po porannej aktualizacji pokazujemy wskaźnik za okres 1-26 marca.

15. Czy we wskaźniku AlleProgres bierzecie pod uwagę zamówienia nieopłacone? 
Nie, we wskaźniku bierzemy pod uwagę tylko zamówienia opłacone oraz zamówienia z pobraniową metodą płatności. 

16. Czy muszę ustawiać w ofertach godzinę wysyłki tego samego dnia? Czy może to wpłynąć na otrzymanie rabatu?
Nie, w AlleProgres nie bierzemy pod uwagę tego, czy masz ustawioną godzinę wysyłki tego samego dnia ani czy spełniasz tę deklarację. Jednak warto mieć takie ustawienie w swoich ofertach, ponieważ zwiększa to ich atrakcyjność. 

17. Czy przy wyliczaniu wskaźnika bierzecie pod uwagę tylko zamówienia złożone przed godziną wysyłki tego samego dnia?
Nie, w programie AlleProgres bierzemy pod uwagę zamówienia wysłane tego samego dnia w odniesieniu do wszystkich zamówień z danego dnia – a nie tylko tych, które zostały złożone do ustawionej przez Ciebie godziny wysyłki tego samego dnia.

Przykład: Masz ustawioną 14:00 jako godzinę wysyłki tego samego dnia. Po godzinie 14:00 otrzymasz od kupujących jeszcze 25 zamówień - w programie AlleRrogres weźmiemy pod uwagę również te 25 zamówień złożonych po godzinie 14:00.

18. Czemu w programie AlleProgres nie bierzecie pod uwagę tylko zamówień złożonych do ustawionej przez mnie godziny wysyłki tego samego dnia?
Chcemy, aby sprzedający szukali alternatywnych rozwiązań i poprawiali swoje wyniki w szybkiej wysyłce zamówień. Zależy nam na tym aby sprzedający wysyłali tego samego dnia nie tylko przesyłki złożone do ustawionej przez nich godziny wysyłki tego samego dnia ale też te złożone w późniejszych godzinach. 

19. Co z zamówieniami produktów, które są w przedsprzedaży i ich wysyłka jest nie możliwa tego samego dnia bo towar dostępny np. za miesiąc?
Jesteśmy świadomi, że zamówienia przedmiotów, które są w przedsprzedaży są problematyczne w kontekście programu AlleProgres. Rozważamy możliwość wykluczenia takich zamówień z programu na prośbę sprzedającego. Jeśli dotyczy Cię taki problem, zgłoś się proszę do pracownika Działu Obsługi Klienta lub do Twojego Opiekuna Biznesowego.  

oznacz moderatorów
1 ODPOWIEDŹ 1

Kasia-staw
Ekspert Allegro.pl

20. Metody Allegro One - nie otrzymujemy za nie rabatów, ale czy liczą się do wskaźnika?
Przy obliczaniu wskaźnika AlleProgres bierzemy pod uwagę wszystkie Twoje zamówienia z danego miesiąca (również te nadawane metodami Allegro One).
Rabaty przyznajemy tylko za przesyłki Allegro Smart! wysłane tego samego dnia, za które pobieramy od Ciebie opłaty.Rabatów nie przyznajemy za przesyłki Allegro Smart!, za które nie pobieramy od Ciebie opłaty - w ramach promocji są to aktualnie metody Allegro One.

21. Co zrobić jeśli przewoźnik nie przestrzega godzin granicznych? Czasem paczki nie są wyjmowane i skanowane tego samego dnia mimo umieszczenia paczki w automacie przed godziną graniczną. Zdarza się też, że paczki są wyjmowane z automatów paczkowych jeszcze przed godziną graniczną przewoźnika.
Paczki włożone do automatu paczkowego do godziny granicznej powinny zostać z niego wyjęte i zeskanowane tego samego dnia. Niestety nie mamy wpływu na działanie przewoźników i takie sytuacje możesz zgłaszać bezpośrednio do nich.
Jeśli przewoźnik nie odebrał przesyłek na czas, możesz się do nas zgłosić z prośbą o wykluczenie zamówień z programu AlleProgres. Wtedy zamówienia, które z winy przewoźnika otrzymały status “wysłane” zbyt późno nie obniżą Twojego wskaźnika w programie

Wykluczenie zamówień z Jakości sprzedaży jest równoznaczne z wykluczeniem tych zamówień również z programu AlleProgres - i odwrotnie. Oznacza to, że:

  • Wszystkie zamówienia wykluczone z Jakości sprzedaży ze względu na nieodebranie przesyłki na czas z winy przewoźnika - automatycznie wykluczamy też ze wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia AlleProgres. Zasada ta obowiązuje od początku programu, czyli od lutego 2022. Przesyłki, które wykluczyliśmy z Jakości sprzedaży, były przez nas automatycznie wykluczane również z programu AlleProgres - nie zaniżały Twojego wskaźnika.
  • Nie ma możliwości wykluczenia zamówień wyłącznie z programu AlleProgres. Jeśli wykluczamy zamówienie z AlleProgres to automatycznie wykluczamy je również z Jakości sprzedaży.

Jeśli chcesz zgłosić prośbę o wykluczenie zamówień z programu AlleProgres to kliknij tutaj i skontaktuj się z nami. Jeśli przewoźnik potwierdził Ci, że problem leżał po jego stronie, możesz załączyć takie potwierdzenie do zgłoszenia. Wtedy będziemy mogli szybciej rozwiązać Twoje zgłoszenie. 

22. Widzę w zakładce Program AlleProgres wzrost o 8 punktów procentowych i nadal mam poziom 1, powinienem mieć poziom 2 - czy to błąd?
W zakładce Program AlleProgres, w prawym górnym polu widzisz:

  • wynik wskaźnika za październik 2021,
  • wynik wskaźnika za bieżący oraz zakończony miesiąc programu wraz z różnicą względem października 2021 (np. + 8,01)

Nie pokazujemy w niej Twojego poziomu rabatów. Podejrzewam, że masz na myśli to, że w dolnej części strony widzisz tabelę rabatową dla poziomu 1. Nie oznacza to, że otrzymasz rabaty z poziomu 1. Jest to tylko sekcja informacyjna, w której możesz sprawdzić kwoty rabatów dla poziomu 1 i poziomu 2. Aby zobaczyć tabelę rabatową dla poziomu 2 kliknij w zakładkę 2 POZIOM RABATÓW. Czcionka w zakładce zmieni kolor na pomarańczowy - wtedy masz pewność, że widzisz rabaty z poziomu 2.  

23. Za jakie przesyłki przyznajecie rabaty? Czy jak osiągnę określony postęp to otrzymam rabat za wszystkie przesyłki z danego miesiąca?
Nie - rabaty przyznajemy tylko za przesyłki Allegro Smart! wysłane tego samego dnia, za które pobieramy od Ciebie opłaty.

24. Co jeśli w jakimś miesiącu będę mieć regres względem października?
Nie ma to dla Ciebie żadnych konsekwencji. Po prostu w tym miesiącu nie otrzymasz rabatów AlleProgres.
Jeśli jednak osiągniesz postęp ale nie będziesz zapisany do programu to nie otrzymasz rabatu. Zapisanie się do niczego nie zobowiązuje. Dlatego warto to zrobić, żeby nie przegapić rabatów. 

25. Jakie zamówienia uwzględniacie w Programie - każde z danego miesiąca, czy tylko te wysłane w ciągu 24 godzin? Liczycie tylko zamówienia Smart?
Przy obliczaniu wskaźnika bierzemy pod uwagę wszystkie Twoje zamówienia z danego miesiąca. Wszystkie, czyli:

  • nie tylko te w ramach Allegro Smart!
  • również te złożone po ustawionej przez Ciebie godzinie wysyłki tego samego dnia
  • również te złożone w weekend

Im większy udział w tych zamówieniach mają zamówienia złożone tego samego dnia, tym wyższy Twój wskaźnik w programie AlleProgres.
W programie w ogóle nie bierzemy pod uwagę tego, czy zamówienie zostało wysłane w ciągu 24 godzin od złożenia. Liczy się dla nas to, czy zostało wysłane tego samego dnia kalendarzowego.

Kasiastaw_0-1648471727372.png

26. Czy jeśli zapisze się w połowie miesiąca to będziecie brali pod uwagę cały miesiąc?
Tak, nawet jeśli zapiszesz się w połowie miesiąca, albo w ostatnim dniu miesiąca to weźmiemy pod uwagę cały miesiąc. Oznacza to, że:

  • do wskaźnika za dany miesiąc liczymy zamówienia ze wszystkich dni miesiąca,
  • jeśli osiągniesz odpowiedni wzrost wskaźnika, otrzymasz rabaty za zamówienia Smart! wysłane tego samego dnia ze wszystkich dni miesiąca.

Przykład: Zapiszesz się do AlleProgres 29 marca 2022. Do wyliczenia wskaźnika weźmiemy pod uwagę cały marzec (wszystkie dni marca). Twój wskaźnik za marzec 2022 będzie o przynajmniej 3 punkty procentowe wyższy niż wskaźnik za październik 2021. Otrzymasz rabaty za wszystkie zamówienia Smart! wysłane tego samego w marcu 2022.

27. Czy naliczacie rabaty do zamówień poniżej 40 zł? 
Nie - w programie nie naliczamy rabatów do zamówień poniżej 40 zł. Zamówienia o takiej wartości nie wliczają się do usługi Allegro Smart! i nie pobieramy za nie opłaty, dlatego nie rabatujemy ich w programie AlleProgres.

28. Jeżeli w 1 zamówieniu wysyłam 10 paczek - to otrzymam 10 rabatów czy tylko 1 rabat za 1 zamówienie?
Otrzymasz 10 rabatów. Jeśli w ramach jednego zamówienia wysyłasz kilka przesyłek to każda z nich będzie objęta rabatem AlleProgres - oczywiście jeśli osiągniesz w danym miesiącu odpowiedni wzrost wskaźnika. Jest to powiązane z opłatami, jakie pobieramy od sprzedającego za te przesyłki z tytułu Smart! - za każdą przesyłkę w ramach zamówienia pobieramy opłatę, więc w programie AlleProgres za każdą przyznajemy rabat. Dla każdej pojedynczej przesyłki w zamówieniu naliczamy rabat zgodnie z wartością zamówienia.

 Przykład: W marcu osiągniesz odpowiedni wzrost wskaźnika i otrzymasz rabaty za wszystkie przesyłki Smart! z marca wysłane tego samego dnia. Jedno z takich zamówień wysłane było w 5 oddzielnych przesyłkach. Wartość całego zamówienia wynosiła 318 zł. Do każdej z tych 5 przesyłek naliczamy rabat zgodnie z kolumną “Zamówienie od 300 złotych”.

29. Jak traktujecie zamówienia wysyłane przez One Fullfilment? Czy bierzecie je pod uwagę w programie AlleProgres?
Zamówienia realizowane w ramach usługi One Fullfilment wliczają się do wskaźnika w programie AlleProgres ale nie przyznajemy za nie rabatów. 

30. Do kiedy będzie trwał program AlleProgres? Czy planujecie kontynuację? 
Program AlleProgres zakończymy 31 maja 2022 roku. O ewentualnej kontynuacji AlleProgres lub kolejnych programach tego typu będziemy informować w aktualnościach.

31. Gdzie sprawdzę wskaźnik październikowy?
Twój aktualny wskaźnik za dany miesiąc oraz wskaźnik za październik 2021 znajdziesz w zakładce Program AlleProgres.

32. Czy w poniedziałek lepiej wysyłać zamówienia złożone w poniedziałek, czy w weekend?
Chcielibyśmy, aby w miarę możliwości, wszystkie zamówienia były nadawane tego samego dnia - sobotnie w sobotę, niedzielne w niedzielę, a poniedziałkowe w poniedziałek. 

33. Ile zamówień według statystyk allegro wpływa ogółem do wszystkich sprzedawców po godzinie 15:00? Proszę o dane w procentach.
Nie udostępniamy takich informacji.

34. Czy planujemy współpracę z innymi firmami kurierskimi? 
Tak - na bieżąco rozszerzamy katalog firm kurierskich, z którymi współpracujemy.

35. Jaka jest najwcześniejsza godzina wysyłki tego samego dnia, którą akceptujecie?
Nie mamy wyznaczonej najwcześniejszej godziny wysyłki tego samego dnia, jaką może ustawić sprzedający. Warto jednak, aby ta godzina była jak najpóźniejsza bo wpływa to na Jakość sprzedaży oraz na pozycję wyświetlania się Twoich ofert na liście ofert.

36. Jak można zgłosić prośbę o przesunięcie godzin podjazdu? Czy jeśli mam kilka kont to dla każdego muszę zgłosić osobną prośbę? 
Możesz do nas zgłosić prośbę o przesunięcie godzin podjazdu kuriera InPost oraz DPD. Jeśli nadajesz u przewoźnika więcej niż 50 zamówień dziennie, skontaktuj się mejlowo ze swoim Opiekunem Biznesowym. Zaznacz w zgłoszeniu, jakich kont dotyczy Twoje zgłoszenie.
Należy pamiętać, że przewoźnicy rozpatrują takie prośby indywidualnie, w zależności od lokalizacji i możliwości operacyjnych.

37. Dlaczego w poniedziałek po godzinie 7 rano mój wskaźnik zamówień wysyłanych tego samego dnia za aktualny miesiąc spada?
Przy obliczaniu wskaźnika w AlleProgres bierzemy pod uwagę wszystkie zamówienia z danego miesiąca. Wszystkie oznacza również te oznacza również te złożone w weekendy.  Przykład: Zamówienia złożone w sobotę i wysłane w sobotę wpływają pozytywnie na wskaźnik. Zamówienia złożone w sobotę i wysłane w niedzielę lub w poniedziałek wpływają negatywnie na wskaźnik.

Jeśli wysokość wskaźnika spada po weekendzie oznacza to, że kupujący składali zamówienia w weekend ale sprzedający nie wysyłał ich tego samego dnia. Liczba w mianowniku rosła (czyli w trakcie weekendu spływały zamówienia), a liczba w liczniku stała w miejscu (bo sprzedający nie wysyłał weekendowych zamówień tego samego dnia). Siłą rzeczy w takiej sytuacji % przesyłek wysyłanych tego samego dnia spada. Dlatego jeśli ktoś w ogóle nie wysyła w weekend, a otrzymuje zamówienia to w niedzielę rano zobaczy niższy wskaźnik niż widział w sobotę rano, a w poniedziałek rano będzie on jeszcze niższy niż w niedzielę.

38. Czemu po wejściu w zakładkę AlleProgres widzę informację o tym, że nie mogę się zapisać mimo spełnienia warunku 10 zamówień w październiku?
W programie bierzemy pod uwagę konta sprzedającego nie NIP. Jeśli sprzedający ma kilka kont, na których spełnia wymóg 10 zamówień w październiku i chce brać udział w programie to musi zapisać się kilka razy - za każdym razem z poziomu innego konta. Każde konto, z którego sprzedający zapisał się do programu będzie rozliczane indywidualnie. 
Sytuacja z pytania może dotyczyć tego, że sprzedający spełnia wymóg 10 zamówień tylko na jednym koncie, a wchodzi do zakładki Program AlleProgres z poziomu innego konta, na którym tego wymogu nie spełnia. 

39. Czy zwykłe listy pocztowe (np. list priorytetowy), który nie posiada numeru nadania jest uwzględniany w programie AlleProgres? Czy jeśli osiągnę odpowiedni wzrost wskaźnika to dostanę rabat za zamówienia wysłane tego samego dnia tą metodą?
W przypadku takich metod dostawy nie mamy możliwości weryfikacji nadania przesyłki i nie jesteśmy w stanie sprawdzić, czy była wysyłana tego samego dnia. Z tego powodu:

  • takich przesyłek nie uwzględniamy we wskaźniku w programie AlleProgres, 
  • za takie przesyłki nie przyznajemy rabatów. 
oznacz moderatorów