[16.02] Zapytaj Eksperta - Program AlleProgres

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
AlleProgres to nowy program dla sprzedających, który rozpoczęliśmy 1 lutego 2022 roku. Dołączając do niego oprócz zadowolenia klientów i większej sprzedaży możesz zyskać specjalne rabaty za wysyłkę tego samego dnia.
W AlleProgres będziemy sprawdzać, jaki procent przesyłek w danym miesiącu nadajesz w tym samym dniu, w którym kupujący złożył zamówienie. Rabaty dostaniesz, jeśli osiągniesz określony wzrost wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia w porównaniu do wyniku z października 2021. Rabaty przyznamy za przesyłki Allegro Smart! wysłane tego samego dnia.
Program potrwa 4 miesiące - do 31 maja 2022 roku.
Możesz zapisać się w dowolnym momencie w zakładce Program AlleProgres. Jeśli zrobisz to do końca lutego, masz szansę na maksymalne korzyści z programu.
@Kasia-staw do Allegro dołączyła w 2021 roku. Pracuje w zespole odpowiedzialnym za komunikację zmian technologicznych. Specjalizuje się w tematach związanych z metodami dostaw i szybką wysyłką zamówień. Dba o to, żeby sprzedający byli na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się na Allegro.
@bholubowicz pracuje w Allegro od wiosny 2021 roku. Obecnie angażuje się w działania związane z rozpowszechnieniem na platformie dostawy następnego dnia. W ubiegłym roku pracował przy Programie Szybkich Wysyłek, a obecnie przy Programie AlleProgres. Jego zespół na co dzień opiekuje się statusami zamówień i rozwijaniem Raportu Jakości Sprzedaży.
Poniżej znajdziecie zapis sesji pytań i odpowiedzi na temat programu.
Sprawdźcie również ten wątek - Eksperci zebrali w nim odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam. Czy w sobotę też działa ten program?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak. 7 dni w tygodniu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@AlePiesio @sir_marios Zarówno przy wyliczaniu wskaźnika, jak i przy przyznawaniu rabatów bierzemy pod uwagę wszystkie dni tygodnia - również soboty i niedziele.
1) Na poziom wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia wpływają wszystkie zamówienia z danego miesiąca - też te z weekendów. Przykład: Zamówienia złożone w sobotę i wysłane w sobotę wpływają pozytywnie na wskaźnik. Zamówienia złożone w sobotę i wysłane w niedzielę lub później wpływają negatywnie na wskaźnik.
2) Do rabatów kwalifikują się tylko te przesyłki Smart! które zostały wysłane tego samego dnia z uwzględnieniem weekendów. Oznacza to, że aby otrzymać rabat za zamówienie trzeba je wysłać tego samego dnia kalendarzowego - niezależnie od tego, czy jest to weekend, czy dzień roboczy (poniedziałek - piątek).

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Co ma zrobić Sprzedawca który w paździelniku miał 67,15% wysyłek wysłanych tego samego dnia, jak w lutym mam osiągnać wyższy poziom o 3%? Sprzedaż jest niższa i procenty szybką uciekają.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Dr_GSM w tym przypadku aby Sprzedawca mógł otrzymać rabaty za przesyłki wysłane tego samego dnia w lutym wskaźnik zamówień wysłanych tego samego dnia za luty będzie musiał wzrosnąć co najmniej o 3 punkty procentowe czyli do wartości 70,15%.
Co ważne, liczba przesyłek wysłanych tego samego dnia w lutym może być niższa od liczby zamówień wysłanych tego samego dnia w październiku.
Przykład:
- w październiku Sprzedawca otrzymał 100 zamówień i wysłał tego samego dnia 70 z nich, w związku z czym wskaźnik zamówień wysłanych tego samego dnia w październiku wyniósł 70/100 = 70%
- w lutym Sprzedawca otrzymał mniej zamówień tj. 10, ale wysłał tego samego dnia 8 z nich, w związku z czym wskaźnik zamówień wysłanych tego samego dnia w lutym wyniósł 8/10 = 80%. W efekcie Sprzedawca osiągnął w lutym wzrost wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia o 10 punktów procentowych względem października i ma szansę otrzymać rabaty z drugiego poziomu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jaka jest definicja "tego samego dnia"? I jak to jest zliczane? Czy tak samo jak wypadku innych wysyłek - czyli liczy się skan zrobiony przez kuriera? Np przesyłka włożona do paczkomatu 12:50, wyjęta przez kuriera następnego dnia ( bo poprzedniego "był wcześniej" ). Jeżeli tak, to ten program jest do....'produktyzacji" ( przepraszam za użycie niecenzuralnego słowa )
BRÓSLI

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
CHĘTNIE SIĘ DOWIEM CO OZNACZA "TEGO SAMEGO DNIA". Zamówienie zostało zrealizowane 16.02, paczka została nadana tego samego dnia, aczkolwiek kurier podjeżdża dopiero 17.02.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@pinsplash @trentpol zamówienia wysłane tego samego dnia - zamówienia wysyłane w dniu, w którym kupujący złożył i opłacił zamówienie lub złożył zamówienie metodą pobraniową.
Uznajemy, że paczka została wysłana, gdy kurier ją zeskanuje i otrzymamy o tym informację od przewoźnika. Zasada ta obowiązuje dla paczek nadawanych:
- bezpośrednio podczas podjazdu kuriera,
- w automatach paczkowych,
- w Punktach Obsługi Klienta InPost,
- w punktach odbioru (z wyjątkiem placówek Poczty Polskiej).
W przypadku automatów paczkowych działa to tak, że paczkę traktujemy jako wysłaną w momencie, gdy kurier wyjmie ją z automatu i zeskanuje. Jeśli włożysz przesyłkę do automatu paczkowego do godziny granicznej przewoźnika to kurier powinen wyjąć i zeskanować przesyłkę jeszcze tego samego dnia.
Przypominam, że przesyłki skanowane na sortowni po północy (do godziny 4 rano) uznajemy za nadane dnia poprzedniego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Kasia-staw właściwie nie wiem od czego zacząć.... tak copy-paste działa i wyjaśnienie wysyłki tego samego dnia jest teoretycznie ok. W czym jest więc ALE ? Ano w tym :
to kurier powinien wyjąć i zeskanować przesyłkę jeszcze tego samego dnia.
Mam nadzieję że zadałaś sobie trochę trudu i przejrzałaś forum. To jest DUŻY problem i praktycznie każdy sprzedawca tego doświadcza. Przesyłka wyjęta z paczkomatu następnego dnia, po dwóch dniach, po weekendzie, kurier nie podjechał bo ma pełny samochód, kurier nie zabrał wszystkich paczek bo już nie ma miejsca itp itd...
Dajecie coś co w dużej mierze NIE ZALEŻY od sprzedawcy, co jest loterią, a za co niesłusznie będą "obrywały" adminki tego forum bo ludzie będą się wkurzać.
No i cały misterny plan..
BRÓSLI

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
#21 Demiurg# Główna wina to firmy kurierskie. Większość kurierów przyjeżdża wtedy kiedy chcą i jak im jest wygodnie. Pracownicy punktów obsługi klienta dobrze o tym wiedzą. Sprzedawcy powinni pisać reklamacje do Allegro.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@pinsplash @trentpolJeśli przewoźnik nie odebrał przesyłek na czas, możesz się do nas zgłosić z prośbą o wykluczenie zamówień z programu AlleProgres. Wtedy zamówienia, które z winy przewoźnika otrzymały status “wysłane” zbyt późno nie obniżą Twojego wskaźnika w programie.
Wykluczenie zamówień z Jakości sprzedaży jest równoznaczne z wykluczeniem tych zamówień również z programu AlleProgres - i odwrotnie. Oznacza to, że:
- Wszystkie zamówienia wykluczone z Jakości sprzedaży ze względu na nieodebranie przesyłki na czas z winy przewoźnika - automatycznie wykluczamy też ze wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia AlleProgres. Zasada ta obowiązuje od początku programu, czyli od lutego 2022. Przesyłki, które wykluczyliśmy z Jakości sprzedaży, były przez nas automatycznie wykluczane również z programu AlleProgres - nie zaniżały Twojego wskaźnika.
- Nie ma możliwości wykluczenia zamówień wyłącznie z programu AlleProgres. Jeśli wykluczamy zamówienie z AlleProgres to automatycznie wykluczamy je również z Jakości sprzedaży.
Jeśli chcesz zgłosić prośbę o wykluczenie zamówień z programu AlleProgres to kliknij tutaj i
skorzystaj z formularza kontaktowego lub:
- napisz do nas na Czacie
- zamów rozmowę telefoniczną
- napisz wiadomość na WhatsApp
Jeśli przewoźnik potwierdził Ci, że problem leżał po jego stronie, możesz załączyć takie potwierdzenie do zgłoszenia. Wtedy będziemy mogli szybciej rozwiązać Twoje zgłoszenie.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeżeli w 1 zamówieniu wysyłam 10 paczek - to otrzymam 10 rabatów czy tylko 1 rabat za 1 zamówienie??
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@re_druk_pl jeśli w ramach jednego zamówienia wyślesz 10 paczek, otrzymasz 10 rabatów jeśli spełnisz warunki programu.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Od jakich kosztów będą naliczane rabaty?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@NUTRINER_PL nie jestem pewna, czy dobrze rozumiem Twoje pytanie. Jeśli moja odpowiedź nie będzie dla Ciebie wystarczająca to napisz proszę dokładniej, co masz na myśli, a ja wrócę do Ciebie z kolejną odpowiedzią.
Wysokość rabatu za przesyłkę w programie AlleProgres uzależniona jest od:
- kwoty zamówienia,
- metody dostawy,
- tego, jaki wzrost wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia osiągniesz w danym miesiącu w porównaniu do października 2021. Na tej podstawie wyróżniamy 2 poziomy rabatów:
1 poziom - obowiązuje jeśli osiągniesz wzrost wskaźnika o 3.00 do 5.99 punktów procentowych.
2 poziom (podwójny) - obowiązuje jeśli osiągniesz wzrost wskaźnika o co najmniej 6.00 punktów procentowych. Kwoty rabatów w 2 poziomie są 2 razy większe niż kwoty rabatów w 1 poziomie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Czy istnieje szansa, że allegro będzie wspierało w boju z kurierami? Niestety nie zawsze jest to zależne od sprzedawcy czy w wyznaczonym oknie czasowym nastąpi odbiór. Są branże w których zamówienia występują po godzinie np 15, czy 17 nawet - wtedy nie ma szans na nadanie przesyłek tego samego dnia. Poniżej przykładowy rozkład zamówień skladanych przez Klientów, gdzie jak widać większość ruchu zaczyna się po 17:00
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@sma_comensal przepraszam, że długo czekałeś na odpowiedź.
Jeśli przewoźnik nie odebrał przesyłek na czas, możesz się do nas zgłosić z prośbą o wykluczenie zamówień z programu AlleProgres. Wtedy zamówienia, które z winy przewoźnika otrzymały status “wysłane” zbyt późno nie obniżą Twojego wskaźnika w programie.
Wykluczenie zamówień z Jakości sprzedaży jest równoznaczne z wykluczeniem tych zamówień również z programu AlleProgres - i odwrotnie. Oznacza to, że:
- Wszystkie zamówienia wykluczone z Jakości sprzedaży ze względu na nieodebranie przesyłki na czas z winy przewoźnika - automatycznie wykluczamy też ze wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia AlleProgres. Zasada ta obowiązuje od początku programu, czyli od lutego 2022. Przesyłki, które wykluczyliśmy z Jakości sprzedaży, były przez nas automatycznie wykluczane również z programu AlleProgres - nie zaniżały Twojego wskaźnika.
- Nie ma możliwości wykluczenia zamówień wyłącznie z programu AlleProgres. Jeśli wykluczamy zamówienie z AlleProgres to automatycznie wykluczamy je również z Jakości sprzedaży.
Jeśli chcesz zgłosić prośbę o wykluczenie zamówień z programu AlleProgres to kliknij tutaj i skontaktuj się z nami. Jeśli przewoźnik potwierdził Ci, że problem leżał po jego stronie, możesz załączyć takie potwierdzenie do zgłoszenia. Wtedy będziemy mogli szybciej rozwiązać Twoje zgłoszenie.
-------------------------------
Mamy świadomość, że zamówienia składane po południu są trudniejsze do wysłania jeszcze tego samego dnia, a te składane w późnych godzinach wieczornych często praktycznie niemożliwe do wysłania w tym samym dniu. Wiemy też, że możliwości nadawania przesyłek w weekendy są ograniczone.
Zachęcamy jednak do szukania alternatywnych rozwiązań:
- sprawdzenia godzin granicznych automatów paczkowych znajdujących się w okolicy,
- dostarczania przesyłek do punktów odbioru,
- zorganizowania indywidualnych podjazdów kuriera - również w weekendy - niektórzy przewoźnicy oferują taką możliwość po indywidualnych ustaleniach,
- przesunięcia aktualnej godziny podjazdu kuriera.
Takie działania będą pomocne w osiągnięciu wzrostu wskaźnika względem października 2021. Wiemy, że nie każde zamówienie można wysłać tego samego dnia ale celem programu nie jest wysyłanie wszystkich zamówień w tym samym dniu i utrzymanie wskaźnika na poziomie 100%. Celem jest zwiększenia wskaźnika, a w tym mogą pomóc wymienione wyżej działania.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Czy muszę mieć ustawioną godzinę graniczną? Czy wystarczy tylko że wysyłam przesyłki jak najszybciej i powysyłam w dniu zakupu (czyli zostaną zeskanowane przez kuriera) bez znaczenia o której godzinie, mimo że ustawiony termin wysyłki mam np. 2 dni robocze?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
liczy sie data skanowania kuriera, nie istotne co jest ustawione jako termin wysyłki widoczny dla klienta
- « POPRZEDNIA
- NASTĘPNA »