anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Gdzie pojawia się status zwrotów wpłat od Kupujących?

emkamaciej
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

Jak w temacie. Niby zwróciłem Kupującym nadpłaty za przesyłki, ale nie widzę nigdzie historii tych zwrotów. Jak się upewnić, że nadpłaty zostały oddane?

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

xyz96
#21 Demiurg#

Lista zwrotów

Zwróconą kupującemu wpłatę zobaczysz w zakładce Zwroty wpłat oraz w zakładce Środki i historia operacji, w której oprócz zwrotów znajdziesz również szczegółowe informacje dotyczące wszystkich Twoich transakcji i płatności.

Kupujący otrzyma zwrot środków:

  • na konto bankowe, z którego wykonał przelew lub na rachunek karty, którą płacił
  • na rachunek limitu odnawialnego Allegro - jeżeli płacił z wykorzystaniem rat
  • na Allegro Finanse - jeśli płacił opcją Płacę przelewem tradycyjnym.

Jeśli kupujący korzystał z Allegro Smart! lub kuponu, wówczas zwrot zostanie automatycznie pomniejszony o wykorzystane przez niego zniżki.

Kupujący otrzyma powiadomienie dotyczące zwrotu i informację o sposobie przekazania środków.

Widoczne w zakładce zwroty mogą mieć różne statusy, w zależności od tego, co dzieje się ze środkami:

  • oczekujące - status chwilowy, zwrot oczekujący na zlecenie, sprawdzamy poprawność danych do zwrotu
  • w realizacji - zwrot w realizacji, w tym statusie obciążamy środki sprzedającego (jeśli nie ma pieniędzy to czekamy na pojawienie się środków) i zlecamy zwrot do operatora płatności
  • zwrócone - środki zostały zwrócone kupującemu (jeśli był to zwrot na instrument płatniczy, to środki zostały przekazane przez operatora płatności do banku kupującego, na jego kartę lub spłacony został limit)
  • częściowe - zwrot częściowy; status taki może wystąpić, gdy zwracana jest wpłata i dopłata, ale tylko jedna z tych dyspozycji zostanie zakończona (na przykład z powodu braku środków w Allegro Finanse)
  • niezwrócone - status nadawany w sytuacji, gdy nie udało się zlecić zwrotu (na przykład z powodu braku środków w Allegro Finanse).

https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/platnosc-od-kupujacego/jak-zwrocic-wplate-kupujacemu-xG71...

oznacz moderatorów

emkamaciej
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Problem w tym, że nie pojawił się ani razu obrazek jak w pkt. 6., czyli z informacją "Zleciliśmy zwrot wpłaty", nie dostałem także maila z potwierdzeniem. Muszę nadal czekać, czy coś poszło nie tak? Dodam, że w momencie zlecania zwrotu miałem wystarczającą ilość środków.

oznacz moderatorów

emkamaciej
#7 Wielbiciel#

Już rozwiązałem problem. Nie zaznaczyłem wcześniej powodu zwrotu. 🙂

Pozdrawiam

oznacz moderatorów