Gdzie pojawia się status zwrotów wpłat od Kupujących?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry,
Jak w temacie. Niby zwróciłem Kupującym nadpłaty za przesyłki, ale nie widzę nigdzie historii tych zwrotów. Jak się upewnić, że nadpłaty zostały oddane?
Pozdrawiam
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Lista zwrotów
Zwróconą kupującemu wpłatę zobaczysz w zakładce Zwroty wpłat oraz w zakładce Środki i historia operacji, w której oprócz zwrotów znajdziesz również szczegółowe informacje dotyczące wszystkich Twoich transakcji i płatności.
Kupujący otrzyma zwrot środków:
- na konto bankowe, z którego wykonał przelew lub na rachunek karty, którą płacił
- na rachunek limitu odnawialnego Allegro - jeżeli płacił z wykorzystaniem rat
- na Allegro Finanse - jeśli płacił opcją Płacę przelewem tradycyjnym.
Jeśli kupujący korzystał z Allegro Smart! lub kuponu, wówczas zwrot zostanie automatycznie pomniejszony o wykorzystane przez niego zniżki.
Kupujący otrzyma powiadomienie dotyczące zwrotu i informację o sposobie przekazania środków.
Widoczne w zakładce zwroty mogą mieć różne statusy, w zależności od tego, co dzieje się ze środkami:
- oczekujące - status chwilowy, zwrot oczekujący na zlecenie, sprawdzamy poprawność danych do zwrotu
- w realizacji - zwrot w realizacji, w tym statusie obciążamy środki sprzedającego (jeśli nie ma pieniędzy to czekamy na pojawienie się środków) i zlecamy zwrot do operatora płatności
- zwrócone - środki zostały zwrócone kupującemu (jeśli był to zwrot na instrument płatniczy, to środki zostały przekazane przez operatora płatności do banku kupującego, na jego kartę lub spłacony został limit)
- częściowe - zwrot częściowy; status taki może wystąpić, gdy zwracana jest wpłata i dopłata, ale tylko jedna z tych dyspozycji zostanie zakończona (na przykład z powodu braku środków w Allegro Finanse)
- niezwrócone - status nadawany w sytuacji, gdy nie udało się zlecić zwrotu (na przykład z powodu braku środków w Allegro Finanse).

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Problem w tym, że nie pojawił się ani razu obrazek jak w pkt. 6., czyli z informacją "Zleciliśmy zwrot wpłaty", nie dostałem także maila z potwierdzeniem. Muszę nadal czekać, czy coś poszło nie tak? Dodam, że w momencie zlecania zwrotu miałem wystarczającą ilość środków.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Już rozwiązałem problem. Nie zaznaczyłem wcześniej powodu zwrotu. 🙂
Pozdrawiam